Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
    Teamlid   Nijntje666's schermafbeelding
    Bedankjes
    548
    Bedankt
    1.489 keer in 513 posts

Unattended Installation fout

Hallo Minatica'ers!

Sinds dat ik twee computers op mijn kamer heb staan heb ik altijd al eens een unattended installation willen uitvoeren.
    Vooral vanwege de uitdaging omdat het twee verschillende systemen zijn waarmee ik dus graag in 1x W7 zou willen installeren.

Nu heb ik na veel moeite, het voor elkaar gekregen om met ImageX van een .iso een .wim bestand te maken op een laptop, hier heb ik W AIK met SIM er op geinstalleerd staan om samen met de .wim file een answer file te maken.

Nadat ik de answer file had ingevuld kreeg ik als resultaat een .wim + .clg (catalog) file.
    Met behulp van een hoop zoekwerk heb ik het voor elkaar gekregen om deze weer om te zetten naar een .iso file en deze virtueel in te laden, echter krijg ik bij het opstarten direct een foutmelding dat het bestand ontoegankelijk is.

Betekent dit dat er ergens tussen het answer file en het converteren naar .iso om hem virtueel in te laden er ergens een fout is ontstaan of zou ik een paar dingen over het hoofd hebben gezien?

Hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd.

Alvast bedankt voor jullie input!
    Live Life to the Fullest

Geek   dannyma's schermafbeelding
    Bedankjes
    772
    Bedankt
    1.012 keer in 798 posts
    hier ging het fout eerst moet je het wim bestand uitpakken en daarna iso van maken .
    Nog vergeten als je die orgineel van microsoft website gedownload hebt waarom dan niet direct iso genomen in plaats van wim bestand ?
    Laatst gewijzigd door dannyma; 10 september 2010 om 20:36 Reden: meer info

3. De volgende gebruiker bedankt dannyma voor deze nuttige post:

Nijntje666 (10 september 2010)

Bedankjes
    548
    Bedankt
    1.489 keer in 513 posts
    Waarom? Ik heb vandaag de install.wim van de DVD gepakt, hiermee mount hij de huidige configuratie van de c:\ schijf.
    Hier kan ik wijzigingen in maken (map waar de mounted image is opgeslagen). Omdat ik namelijk de drivers van mijn andere computer er in wil plaatsen zodat de installatie echt automatisch gebeurt. Zodra ik deze image wil inladen in SIM en een answer file bij heb gemaakt (catalog file word ook automatisch aangemaakt) worden deze toegepast. Echter wanneer ik deze .wim bestand converteer naar .iso om deze vervolgens virtueel in te kunnen laden geeft hij (Bootloader) direct de foutmelding aan.

Even duidelijkheid hoe ik het dus heb gedaan.
    Neem aan dat ik D:\ gebruik voor alle images en gerelateerde bestanden.
    Ik heb een DVD met daarop Windows 7, ik heb Windows AIK geinstalleerd staan.
    De DVD bevat install.wim, wanneer ik deze mount met ImageX (C:\Program Files\Windows AIK\Tools\X86) ,met als commando mountrw natuurlijk, anders kun je hem niet wijzigen, naar een map d:\mount wordt hier als het ware de c:\ exclusief een aantal bestanden zoals prullenbak etc. opgezet.
    Hierin kan ik dus drivers kwijt om de image naar mijn wens te voldoen.

Om de .wim image in te kunnen laden in SIM moet je deze eerst unmounten, hierbij een /commit meegeven zodat de wijzigingen in de mounted wim worden opgenomen.

Nu laadt ik de .wim file in, linksonderin verschijnt de windows 7 editie en de catalog file wordt tegelijk aangemaakt.
    Ik creëer ook een answer file en hierin definiëer ik een aantal waarden, en zorg dat er geen warning of error onderin verschijnt. deze sla ik samen op (.wim, .clg, .xml staan allemaal bij elkaar). Nu begrijp ik dat je virtueel (in mijn geval VirtualBox) inlaadt met .iso, eerst moet ik die .wim file omzetten naar .iso, dit gebeurt met het commando CopyPE (de directory winpe wordt aangemaakt in D:\). Ik heb een hoop gezocht op het internet naar de juiste handeling, ik kwam op deze manier:

In commandprompt:
    "Copype x86 d:\winpe" (De directory winpe wordt aangemaakt met hierin de mappen ISO, sources etc. etc.)
    Vervolgens zegt de instructie dit: "Copy /y d:\wim\test.wim d:\winpe\iso\sources" Dikgedrukt is mijn .wim file dus.
    Hier wordt de wim file gekopieerd naar de map sources in winpe.

Nu is dit geregeld,
    vervolgens wordt dit gezegd:

Change directory naar: "C:\Prog\W AIK\ .....\PETools\"
    Vervolgens moet je het volgende doen:

"oscdimg -m -bd:\winpe\iso\boot\etfsboot.com d:\mount d:\ISO\test.iso"

Hierbij gebruik je dus oscdimg, -m zorgt er voor dat je geen moeilijkheden krijgt met de grootte van het bestand, vervolgens heeft een bootloader nodig om op te starten (etfsboot.com), de map waar de bestanden in staan die je mee wilt nemen en als laatste waar de .iso bestand aangemaakt moet worden.

NU heb ik pas een .iso bestand en kan ik deze inladen in mijn Virtuele omgeving. Ik las dat de .xml file op een usb stick aanwezig moet zijn en dat deze automatisch wordt ingeladen, maar zover kom ik niet eens, want zodra ik opstart van de .iso krijg ik dus de foutmelding van de bootloader.

Hier blijf ik dus hangen.

Na urenlang piekeren zie ik er op een gegeven moment geen overzicht meer in en moet ik het er even bij laten.

Ik hoop dat de situatie een beetje oplicht, ik waardeer iedereens input ten zeersten!
    Live Life to the Fullest

5. De volgende gebruiker bedankt Nijntje666 voor deze nuttige post:

dannyma (11 september 2010)

root  
    Bedankjes
    829
    Bedankt
    912 keer in 539 posts
    Heb je de boot.wim staan in je iso? Bekijk anders deze uitgebreide guide eens voor alle stappen. Unattended kan je ook al eens uittesten met de originele dvd en je answer file dat je gemaakt hebt op een usb stick. Zelf isos maken dient momenteel enkel maar voor drivers & updates te slipstreamen.
    $DO || ! $DO ; try
    try: command not found

7. De volgende gebruiker bedankt Snakey voor deze nuttige post:

Nijntje666 (11 september 2010)

Geek   dannyma's schermafbeelding
    Bedankjes
    772
    Bedankt
    1.012 keer in 798 posts
    IK weet het voor xp was er nlite en voor vista vlite hoop binnenkort ook versie voor 7 maar heb is ergens gelezen op zdnet maar wel vergeten hoe dit juist moest doen om zelfs versie te maken van 7 met alle versie's aanboord en dan gemakkelijk is als je veel verschillende 7 moet terug installeren maar 1 dvd'tje nodig het in plaats van hoeveel zijn het 14 versie's whatever . m.a.w. ze hebben er een soepke van gemaakt he .

9. De volgende gebruiker bedankt dannyma voor deze nuttige post:

Nijntje666 (11 september 2010)

Bedankjes
    548
    Bedankt
    1.489 keer in 513 posts
    Ik denk het nu eindelijk voor elkaar te hebben, maar dan helemaal op een andere manier. Nu met behulp van sysprep wat ik al vaker had gezien. Het vergt wel veel tijd om er een beetje wat van te begrijpen. Ik snap onder andere niet wanneer ik een .wim file naar een .iso bestand wil converteren, dat hij een winpe map nodig heeft. Verder is het een hoop dingen fout doen voordat je er begrip in krijgt. Ook een answer file maken is een beetje raar, ik snap niet waarom verschillende componenten in verschillende items kunnen staan (1 tm 7).
    Verder wil ik dan alle drivers op de dvd hebben staan, moet ik dan een map maken waarin ik alle drivers plaats. Ik heb ook vernomen dat ik iets met een .inf file moet doen zodat windows weet waar de drivers staan.

Ik laat de vooruitgang nog weten
    Live Life to the Fullest

mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Bedankjes
    12.473
    Bedankt
    29.787 keer in 11.155 posts
    Voor de installatie van de drivers is het voldoende om te dubbelklikken op de *.inf-bestandjes hoor, die installeren zich dan vanzelf.

Medewerkers gevraagd voor IT-nieuws, Windows all, Besturingssystemen!!! Ben je gemotiveerd? Contacteer dan één van de admin's

12. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

Nijntje666 (14 september 2010)

Bedankjes
    548
    Bedankt
    1.489 keer in 513 posts
    Ik geloof dat je niet precies begrijpt wat ik bedoel.
    Ik heb nu een aantal folders bij elkaar verzameld waarin alle bestanden zaan (incl. readme, setup etc.) maar óók de .inf files.
    Er zijn ook een hoop subdirectories met daarin .inf files. Het gaat bijv. om chipset update en multimedia (audio controller).
    Ik wil deze invoegen bij de installatie DVD (eigen gemaakte map "drivers") zodat deze automatisch worden ingelezen.
    Wat moet ik nu precies doen met deze mappen? en speciaal de .inf bestanden in deze situatie?
    Live Life to the Fullest

Bedankjes
    548
    Bedankt
    1.489 keer in 513 posts
    Uiteindelijk heb ik zelf het antwoord gevonden en is de installatie volledig naar wens.
    Het probleem zat hem in de waarde UseConfigurationSet (True), het kopiëren van de .inf bestanden naar de Distribution Share en de DriverPath waarde moest "%Configsetroot%drivers\" zijn omdat ik de drivers op USB had staan en hij installeert vanaf deze USB.
    Uiteindelijk is de complete installatie volledig geautomatiseerd (op computernaam + updates kiezen na natuurlijk).

Misschien een idee dat ik hier een tutorial over maak aangezien het een vrij lastig onderwerp is?

Toch dank ik jullie voor de input.
    Laatst gewijzigd door Nijntje666; 16 september 2010 om 20:16
    Live Life to the Fullest

15. De volgende 2 gebruikers bedanken Nijntje666 voor deze nuttige post:

compuchrisje (16 september 2010), dannyma (18 september 2010)

mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Bedankjes
    12.473
    Bedankt
    29.787 keer in 11.155 posts
    Dat zou prachtig zijn Nijntje. Indien je daar reële plannen voor hebt, laat maar weten.

Medewerkers gevraagd voor IT-nieuws, Windows all, Besturingssystemen!!! Ben je gemotiveerd? Contacteer dan één van de admin's

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

1. 404 fout
    Door krikke in forum Internet
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 4 oktober 2009, 11:15
  2. installation problem xp pro
    Door Jun!ortje in forum Windows
    Reacties: 42
    Laatste bericht: 17 juli 2008, 11:52
  3. Windows unattended DVD
    Door thai in forum Windows
    Reacties: 2