Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Beginner  
    Geregistreerd
    18 September 2010
    Berichten
    4
    Bedankjes
    1
    Bedankt
    3 keer in 1 post

    "kopieren naar" naar gekaapt door Windows Live Mail.

    Vanaf het openen van een aan mijn gerichte WLMail is de functie "kopieren naar" ( die je gebruikt om bijv. documenten, fotoos etc. als bijlage in een mail te krijgen, door WLMail "gekaapt", en is het ganz unmoglich om OutlookExpress, als mijn vaste emailontvanger daarvoor terug te krijgen, wat ik ook doe. Outlook Express als standaard zetten, WLM als standaard helemaal verwijderen uit WLMail, Office opnieuw installeren(repareren met snelkoppelingen), proberen in de map "sendto" een nieuwe link of snelkoppeling te maken,(E-mailontvanger.MAPIMail ) maar nee, alles tevergeefs. Elk document via "kopieren naar" wordt als bijlage in 'n WLMail gepropt. Wel lukte het om van OUTLOOK.exe ( dus niet outlook-express) een snelkoppeling te kopieren in de map "sendto", en dan kreeg je die mogelijkheid dus wel te zien bij "kopieren naar", en dan door daarop aanklikken, een mail in Outlook, met het betreffende document als bijlage, maar ik gebruik OUTLOOK niet, en bij Outlook Express.exe lukte het niet, dan krijg ik gewoon mijn email-frontpage te zien, maar dus geen mail met de betreffende bijlage. En verder staan er in dat mapje Outlook Express.exe allerlei dll.'s, waarvan ik bij god niet weet, waarvoor die staan.

    Ik las ergens de tip om te controleren of via "regedit"> HKlocalmachine etc de link in "mailto" bij Outlookexpress nog corekt was...er staat; %ProgramFiles%\OutlookExpress\msinm.exe,-2 maar ik weet niet of dat correkt geschreven is. Bovendien weet ik niet zo goed hoe je die formule moet veranderen.

    Al met al een lastig probleem waar Microsoft Windows WLmail je mee opzadelt. Wie brengt uitkomst?
    Natuurlijk kan ik wel vanuit de optie "invoegen" een document versturen via O.Express, maar met fotoos krijg je dan van die lappen, en dat wil ik niet. Ik wil gewoon weer vanuit documenten, via kopieren naar werken, zoals altijd via Outlook E.
    Laatst gewijzigd door j.zwaan; 19 September 2010 om 17:50

  2. #2
    Beginner  
    Geregistreerd
    18 September 2010
    Berichten
    4
    Bedankjes
    1
    Bedankt
    3 keer in 1 post
    mmmm, goeie tips zeg

  3. #3
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Ik kan begrijpen dat je wat gefrustreerd bent. Maar zoeken naar oplossingen is soms iets van langere duur. Het is idd heel lastig om van Live-zaken af te raken, ze zitten gewoon geworteld in je systeem.
    Omdat ik dit wou vermijden in Windows 7 heb ik een alternatief gezocht voor Outlook Express, dat me dezelfde mogelijkheden gaf, en ik kwam op Mozilla Thunderbird uit. Mits wat moeite alle instellingen van de oude pc naar hier gekregen, naderhand vond ik een plug-in van Mozilla zelf om dat op enkele minuutjes te klaren.
    In XP (andere partitie) zat Windows Live Mail nog ingebakken, ook die liet zich niet zomaar verwijderen. Dit moet al via het configuratiescherm - Windows onderdelen toevoegen en verwijderen.
    Probleem erna: door te drukken op mijn sneltoets voor mail, werd er toch gezocht naar Live Mail. Thunderbird bleef zwijgen. Een bezoekje aan Mozilla heeft me toen wijzer gemaakt. Gewoon laten controleren of Thunderbird mijn standaard programma moet blijven voor mail.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  4. #4
    Beginner  
    Geregistreerd
    18 September 2010
    Berichten
    4
    Bedankjes
    1
    Bedankt
    3 keer in 1 post
    ja, het is heel lastig, en eigenlijk super arrogant van Microsoft.
    Je moet dus eigenlijk overstappen naar een ander systeem, terwijl ik best content was met OE.

    In Regedit HKlocalmachine zit volgens mij het probleem. WLM software maakt het pad in "mailto"naar OE ongeldig...vermoed ik. Ik hoop nog wat dát betreft op een deskundige poster.....I'm waitin', I'm waitin'

  5. #5
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Sluit alles wat met Live te maken heeft.

    Kijk eerst na of je als beheerder bent toegevoegd bij de gebruikers op je computer.

    Klik in Verkenner met rechtermuisknop op 'Deze computer' en kies voor 'Beheren'.
    Onder 'Lokale gebruikers en groepen' klik je op 'Groepen' en kijk daarna in het rechtervensters met rechtermuisknop op 'Administrators'. Daar kies je voor 'Eigenschappen'. Staat je naam in de lijst beheerders mag je dit alles terug sluiten om verder te gaan.
    Zoniet moet je je afmelden en je als beheerder aanmelden of als gebruiker met beheersrechten.

    Daarna verwijder je in het configuratiescherm de Live zaken die je niet wenst. Er zal een wizard starten.
    In het eerste venster klik je op Eén of meer Windows Live Programma's verwijderen.
    In het tweede venster kan je dan Mail aanvinken.
    Een derde venster toont je dat het bezig is met verwijderen, daarna sluit je de wizard af.
    Alle berichten, ontvangen of verzonden zullen verdwenen zijn, zorg er dus voor dat ze vooraf op een andere plaats staan bv bij je mailprovider zelf.

    Test nu uit of je oorspronkelijke mailprog zich opent, Live Mail zal het in elk geval niet meer zijn (hier uitgeprobeerd met XP en geslaagd!)

    Het is veel te gevaarlijk om een programma via het register uit te schakelen, meestal horen er toepassingen bij die mogelijk ook gedeeld worden door andere progs.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  6. De volgende 2 gebruikers bedanken compuchrisje voor deze nuttige post:

    j.zwaan (27 September 2010), peenif (26 September 2010)

  7. #6
    Beginner  
    Geregistreerd
    18 September 2010
    Berichten
    4
    Bedankjes
    1
    Bedankt
    3 keer in 1 post
    Nou, Compuchrisje; Chapeau!! Bingo! Proficiat!

    You make me smile
    Heb idd (via optie Windows Live Essentials) Windows Live mail, én gelijk maar Photo Galery eraf gesmeten, én....HOLE IN ONE!

    Het is natuurlijk een paardenmiddel, waaraan ik in eerste instantie wél gedacht had, maar toen vreesde ik ook gelijk Messenger kwijt te raken, en dat gebruik ik dus weer wél, en ik wist toen niet dat je bij "verwijderen" een optiescherm kreeg, waarbij je zaken kunt aanvinken. Ik dacht, eerst maar even andere "slimmere" info inwinnen!
    Maar bij het lezen, en uitvoeren van jouw post ging me dus een lichtje op. Merci Beaucoup!!

    En hoewel het achteraf simpel lijkt, zoals altijd, heb ik héél internet, tot en met Engelse sites afgegoogled, om dit probleem, waarmee bleek mij, nog heel wat mensen zaten, tot een bevredigend resultaat te brengen;(ik was écht niet de enige en er werden ook weliswaar oplossingen aangeboden, maar die volstonden niet, bij mij althans, of waren "gevaarlijk" , door paden in Regedit te veranderen.

    Ik heb zojuist even gekontroleerd of het mail to pad in Regedit>Mail>Outlook Express>Shell>Command veranderd is, in vergelijking met de laatste keer, toen ie steeds naar WLM ging in "kopieren naar" maar néé, er staat nog steeds precies zo;
    %ProgramFiles%\OutlookExpress\msinm.exe,-2
    Maar de merkwaardige schrijfwijze van dat pad ( % ipv C:\ funktioneert dus prima, het kwam écht doordat WLM het pad gekaapt had.
    Uiteraard staat er bij Regedit>Mail>WLMail nu bijna niks meer..." geen waarde ingesteld" Wellicht had je zelf ook die waarde kunnen neutraliseren, maar ja, dan had je op z'n hoogst WLMail gecrippled, en ik gebruik het toch niet, + dat m'n C schijf weer wat ruimer is nou!!!

    Ik ben je ontzettend dankbaar, en ga zodirekt opgelucht slapen; dat probleem is ook weer uit de wereld. Zélfs een vriend van mij, écht een computer nerd, wist het niet.

    XXXjes!

    p.s. Jee, wat heb JIJ een bedankjes verzameld!!!!
    Laatst gewijzigd door j.zwaan; 27 September 2010 om 23:19

  8. De volgende 3 gebruikers bedanken j.zwaan voor deze nuttige post:

    Baloeke (29 September 2010), compuchrisje (27 September 2010), peenif (28 September 2010)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. zoeken bij Google naar "....."
    Door kane in forum Internet
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 29 September 2010, 21:25
  2. [WinAll]"Naar map verplaatsen" in context-menu
    Door Dopey in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 16 January 2010, 15:09

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •