Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: E ….. processor

  1. #1
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    6 February 2008
    Berichten
    98
    Bedankjes
    19
    Bedankt
    10 keer in 8 posts

    E ….. processor

    Hallo,
    Is een E ….. processor is dit steeds een DUAL CORE 2 processor met twee fysieke Cores
    Voorbeeld een E3500 of E6850

    dit systeem(Tweedehands ) voor 150 euro is dit een normale prijs ?
    Processor: Intel Core 2 Duo e6850 (2x 3Ghz)
    RAM: 4 GB DDR2 800Mhz
    Harde Schijf: 1TB 7200Rpm
    Videokaart: Nvidia Riva TNT2
    Moederbord: Gigabyte P35
    Geluid: 7.1 Onboard HD Audio
    Voeding: Thermaltake 750Watt
    Optisch Station: DVD Brander

  2. #2
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    De E staat bij deze oudere processoren dacht ik idd voor dual core. De 'Q' voor quad core. De Core 2 Duo is van de oude generatie en staat nog op 775 socket. Slecht zijn deze processoren niet, maar wel al enkele jaren oud. Ze zijn dus niet te vergelijken met de huidige dual cores
    De Core 2 Duo is nog de 65nm technologie, heeft nog geen hyperthreading (dus geen meerdere threads per core) en geen turbo mode.
    De prijs die je opgeeft vind ik normaal. Als deze pc voor te gamen is kan je het wel vergeten. De grafische kaart is niet goed of beter ronduit slecht tot zeer slecht. Om een beetje plezier aan deze pc te hebben zou je een beter grafische kaart moeten kopen. Dan kan je er nog lichte spelletjes ook mee doen, wel niet de aller laatste en zwaarste van dit jaar.

  3. #3
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    6 February 2008
    Berichten
    98
    Bedankjes
    19
    Bedankt
    10 keer in 8 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeterN Bekijk bericht
    De E staat bij deze oudere processoren dacht ik idd voor dual core. De 'Q' voor quad core. De Core 2 Duo is van de oude generatie en staat nog op 775 socket. Slecht zijn deze processoren niet, maar wel al enkele jaren oud. Ze zijn dus niet te vergelijken met de huidige dual cores
    De Core 2 Duo is nog de 65nm technologie, heeft nog geen hyperthreading (dus geen meerdere threads per core) en geen turbo mode.
    De prijs die je opgeeft vind ik normaal. Als deze pc voor te gamen is kan je het wel vergeten. De grafische kaart is niet goed of beter ronduit slecht tot zeer slecht. Om een beetje plezier aan deze pc te hebben zou je een beter grafische kaart moeten kopen. Dan kan je er nog lichte spelletjes ook mee doen, wel niet de aller laatste en zwaarste van dit jaar.
    Hallo PeterN,

    Het is natuurlijk geen I core 7.
    Maar ik wil enkel deze computer gebruiken om te surfen, mailen ,videotutorials online te bekijken en ook video DVDs te bekijken.is dit systeem hiervoor voldoende snel genoeg of niet ?

  4. #4
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Voor zulke zaken kan deze pc zeker dienen mits een goede nieuwe grafische kaart.
    Die grafische kaart vind ik het vreemde aan die pc. Het geheel van de pc komt niet overeen met de grafische kaart. De Nvidia Riva TNT 2 is al meer dan 10 jaar uit. Het is dus echt een slechte kaart voor de normen van die pc en hoort niet daarin thuis. Waarschijnlijk zat in die pc een andere kaart en is om één of andere reden die vervangen door iets wat nog in de schuif lag, zo ziet het er naar uit
    Je moet eens nagaan maar ik denk dat op die pc een pci slot (nog een gewoon, geen pcie) aanwezig is voor grafische kaarten en dan kan je bv zo'n kaart kopen en insteken. Dit is een moderne kaart. Wel opletten want de keuze is niet meer erg groot als je oudere pci of agp kaarten nog wil kopen.

    Maar dus let een beetje op, bekijk de pc van binnen ook even hoe de staat is, en wat er allemaal in zit. Vraag eventueeel naar de grafische kaart, waarom er zo'n oude slechte in zit en wat met de pc algemeen is gedaan geweest: games of niet etc (als ze games zeggen is de orginele kaart eruit )

  5. #5
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    6 February 2008
    Berichten
    98
    Bedankjes
    19
    Bedankt
    10 keer in 8 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeterN Bekijk bericht
    Voor zulke zaken kan deze pc zeker dienen mits een goede nieuwe grafische kaart.
    Die grafische kaart vind ik het vreemde aan die pc. Het geheel van de pc komt niet overeen met de grafische kaart. De Nvidia Riva TNT 2 is al meer dan 10 jaar uit. Het is dus echt een slechte kaart voor de normen van die pc en hoort niet daarin thuis. Waarschijnlijk zat in die pc een andere kaart en is om één of andere reden die vervangen door iets wat nog in de schuif lag, zo ziet het er naar uit
    Je moet eens nagaan maar ik denk dat op die pc een pci slot (nog een gewoon, geen pcie) aanwezig is voor grafische kaarten en dan kan je bv zo'n kaart kopen en insteken. Dit is een moderne kaart. Wel opletten want de keuze is niet meer erg groot als je oudere pci of agp kaarten nog wil kopen.

    Maar dus let een beetje op, bekijk de pc van binnen ook even hoe de staat is, en wat er allemaal in zit. Vraag eventueeel naar de grafische kaart, waarom er zo'n oude slechte in zit en wat met de pc algemeen is gedaan geweest: games of niet etc (als ze games zeggen is de orginele kaart eruit )
    hij heeft alles in een nieuwe kast geplaast.
    Het moederbord is een Gigabyte P35-DS3R.

  6. #6
    Erelid   carl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 June 2006
    Locatie
    Halle/Gent
    Berichten
    2.409
    Bedankjes
    1.846
    Bedankt
    1.827 keer in 1.102 posts
    Als het werkelijk die kaart is heb je vermoeidelijk een moederbord met AGP, dat zelfs ten tijde van de pentium D al half verouderd was.
    Dat, of je hebt een blast of the past PCI kaart erin zitten (PCI, niet PCI-express).

    In ieder geval is het een mooi prijsje voor de hardware die je krijgt. Ik voorzie wel aankomende kosten (30-100 eur) voor een moederbord vervanging en/of nieuwe grafische kaart (hoeft in jouw geval dus geen duur spul te zijn, met onboard kom je zelfs al toe).

    Edit: niet gezien dat het moederbord erbij stond, het valt dus nog mee, vergeet wat ik zei
    Maar we hebben wel een winnaar, een PCI videokaart in een systeem met core2duo is niet iets dat je alle dagen tegenkomt Ik zou gewoon het goedkoopste PCI-express kaartje dat je vindt erin duwen.

    PS: 750W voor zo een grafische kaart ? Dit was een game systeem, vermoedelijk overclocked geweest, en de grafische kaart is verkocht of verplaatsd. De hardware kan er dus mogelijk niet al te best aan toe zijn.
    Laatst gewijzigd door carl; 27 September 2010 om 21:42

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Processor..?
    Door Natazja in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 2 August 2008, 00:21
  2. processor
    Door vrnmmn in forum Windows
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 29 December 2007, 22:39
  3. Pc met dubbele processor
    Door Euroke0 in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 8 June 2007, 21:35
  4. processor?
    Door greg in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 29 September 2006, 12:22
  5. processor
    Door eminem in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 30 January 2006, 16:57

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •