Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    8 August 2009
    Berichten
    77
    Bedankjes
    10
    Bedankt
    9 keer in 5 posts

    Pijltje Probleem B-box 2 en router Philips samen in 1 netwerk achter elkaar.

    Hallo

    Ik ben onlangs overgeschakeld op een B-box 2. Maar aangezien ik niet genoeg uitgangen heb voor mijn pc heb ik mijn oude router van Philips aangesloten aan een uitgang van mijn B- box 2. Ze werken allebei draadloos maar het probleem is dat ze om de zoveel tijd overspringen op elkaar en dat mijn internet even wegvalt. Ik wil dit zo krijgen dat ze wireless allebei afzonderlijk werken zodanig dat mijn verbinding niet meer wegvalt. Ik vermoed dat ik misschien 1 van de ip adres moet veranderen maar ik geraak er niet in aan uit hoe dat ik dat moet doen bij de instellingen die te vinden zijn op 192.168.1.1. Ook kan ik de Philips router niet beveiligen want de tijd dat hij overspringt op die routerinstelling is zeer beperkt.

    Nick

  2. #2
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Log in op je Philips router. Mocht je problemen hebben dat hij wegspringt gebruik je eventueel even een kabel naar de Philips.
    Verander de SSID bij draadloze instellingen in de philips en zet er bv 'thuis_philips'. Je maakt dan twee draadloze netwerkjes bij u thuis. Wel zorgen dat ze ook op verschillend kanaal nummer staan zodat ze elkaar niet storen. Als je daarna gaat zoeken naar draadloze netwerken ga je de twee SSID'S zien staan van de twee draadloze netwerken, bv thuis_bbox en thuis_philips. Je kan dan aangeven op welk draadloos netwerk je wil inloggen en eventueel een voorkeur zetten.

  3. #3
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    8 August 2009
    Berichten
    77
    Bedankjes
    10
    Bedankt
    9 keer in 5 posts

    Kan onbeveiligde Wireless niet uitschakelen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeterN Bekijk bericht
    Log in op je Philips router. Mocht je problemen hebben dat hij wegspringt gebruik je eventueel even een kabel naar de Philips.
    Verander de SSID bij draadloze instellingen in de philips en zet er bv 'thuis_philips'. Je maakt dan twee draadloze netwerkjes bij u thuis. Wel zorgen dat ze ook op verschillend kanaal nummer staan zodat ze elkaar niet storen. Als je daarna gaat zoeken naar draadloze netwerken ga je de twee SSID'S zien staan van de twee draadloze netwerken, bv thuis_bbox en thuis_philips. Je kan dan aangeven op welk draadloos netwerk je wil inloggen en eventueel een voorkeur zetten.
    De 2 routers werken nu van elkaar. Maar er is nog een ander probleem. Dus ik heb nu VDSL 2 van Belgacom wat vroeger ADSL was. Daarom heb ik een nieuwe B-Box2 gekregen voor de VDSL2. Doordat er op de B-Box2 te weinig aansluiting zaten heb ik de ADSL router van Philips na mijn B-Box2 gezet. Wat is het probleem nu, ik kan niet in de instellingen van de ADSL router want dat is nodig omdat mijn Wireless aanstaat zonder beveiliging. En ik wil hem natuurlijk beveiligen. De B-Box2 kan ik beveiligen maar de Philipsrouter niet. Hoe los ik dit nu het beste op. De Philipsrouter aansluiten rechtstreeks lukt ook niet want het VDSL2 signaal herkent hij niet. En zonder internetsignaal lukt et ook niet om in de instellingen van de Philipsrouter te raken.
    Wie weet hier raad mee?

    Nick

  4. #4
    Erelid   butskristof's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 September 2007
    Locatie
    Wiekevorst (Heist-op-den-Berg)
    Berichten
    903
    Bedankjes
    317
    Bedankt
    847 keer in 420 posts
    Ik heb hier ongeveer dezelfde situatie.

    Je moet de Philips afkoppelen van de Bbox en dan rechtstreeks verbinden met je computer via een LAN-kabel. Als je dan van de Philips een IP hebt gekregen moet je met je browser naar 192.168.1.1 surfen om de beveiliging te configureren. Je kan best ook de DHCP server van de Philips uitschakelen zodat alle IP's verdeeld worden door de bbox2. Als alles is ingesteld, computer afkoppelen, Philips aan de Bbox en connecteren via WiFi.

    Mvg,
    Kristof.

  5. #5
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    8 August 2009
    Berichten
    77
    Bedankjes
    10
    Bedankt
    9 keer in 5 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skateguy11 Bekijk bericht
    Ik heb hier ongeveer dezelfde situatie.

    Je moet de Philips afkoppelen van de Bbox en dan rechtstreeks verbinden met je computer via een LAN-kabel. Als je dan van de Philips een IP hebt gekregen moet je met je browser naar 192.168.1.1 surfen om de beveiliging te configureren. Je kan best ook de DHCP server van de Philips uitschakelen zodat alle IP's verdeeld worden door de bbox2. Als alles is ingesteld, computer afkoppelen, Philips aan de Bbox en connecteren via WiFi.

    Mvg,
    Kristof.
    Dat heb ik al geprobeerd, maar zo kan ik ook niet in de instellingen.
    Bij ipconfig vind ik ook geen anders adres die leidt naar de router.
    Toch bedankt voor de reactie!

    Nick

  6. #6
    Erelid   butskristof's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 September 2007
    Locatie
    Wiekevorst (Heist-op-den-Berg)
    Berichten
    903
    Bedankjes
    317
    Bedankt
    847 keer in 420 posts
    Waarschijnlijk heb je de router z'n DHCP server dan al uitgeschakeld.
    Achteraan de Philips is er ergens een knopje met 'RESET', even iets scherp zoals een potlood nemen en 10 seconden ingedrukt houden. Daarna zal je wel heel de router opnieuw moeten configureren want alles is hersteld naar de standaardinstellingen.

    mvg,
    Kristof.

  7. #7
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    8 August 2009
    Berichten
    77
    Bedankjes
    10
    Bedankt
    9 keer in 5 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skateguy11 Bekijk bericht
    Waarschijnlijk heb je de router z'n DHCP server dan al uitgeschakeld.
    Achteraan de Philips is er ergens een knopje met 'RESET', even iets scherp zoals een potlood nemen en 10 seconden ingedrukt houden. Daarna zal je wel heel de router opnieuw moeten configureren want alles is hersteld naar de standaardinstellingen.

    mvg,
    Kristof.
    Al 3 keer proberen resetten, zonder resultaat.
    De lichtjes flikkeren een aantal keer en dan probeer ik nog eens voor in de instellingen te komen maar hij blijft koppig doen!

    Nick

  8. #8
    Erelid   butskristof's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 September 2007
    Locatie
    Wiekevorst (Heist-op-den-Berg)
    Berichten
    903
    Bedankjes
    317
    Bedankt
    847 keer in 420 posts
    Je moet de knop echt meer dan 10 seconden ingedrukt houden, ik heb dat probleem ook gehad.
    Iets langer ingedrukt houden en het zou moeten werken.

    Kristof

  9. De volgende gebruiker bedankt butskristof voor deze nuttige post:

    nick-db (23 October 2010)

  10. #9
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    8 August 2009
    Berichten
    77
    Bedankjes
    10
    Bedankt
    9 keer in 5 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skateguy11 Bekijk bericht
    Je moet de knop echt meer dan 10 seconden ingedrukt houden, ik heb dat probleem ook gehad.
    Iets langer ingedrukt houden en het zou moeten werken.

    Kristof
    Dit was de oplossing die ik nodig had.
    Wel raar dat de lichtjes direct flikkeren maar dat je de resettoets 15 tellen moet indrukken.
    Eindelijk is het probleem opgelost en kan ik weer veilig surfen
    Merci Skateguy11

  11. #10
    Erelid   butskristof's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 September 2007
    Locatie
    Wiekevorst (Heist-op-den-Berg)
    Berichten
    903
    Bedankjes
    317
    Bedankt
    847 keer in 420 posts
    Graag gedaan hoor nick-db (;

    Mvg,
    Kristof.

  12. De volgende gebruiker bedankt butskristof voor deze nuttige post:

    PeterN (23 October 2010)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. FTP toegang achter een router
    Door broere69 in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 26 March 2009, 22:51
  2. probleem met philips router
    Door bob11114 in forum Mobiele & Home media
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 18 February 2008, 17:15
  3. Probleem met Philips Wifi router
    Door Rockographic in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 16
    Laatste bericht: 27 September 2007, 12:13
  4. 2 routers achter elkaar aansluiten?
    Door IlPadrino in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 28 September 2006, 22:54
  5. Probleem bij instaleren philips router van belgacom
    Door rickske in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 1 September 2006, 16:02

Tags voor deze discussie

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •