Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1
    Up-to-date   Pruneau's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 January 2006
    Berichten
    52
    Bedankjes
    12
    Bedankt
    12 keer in 10 posts

    Kwaad Internetverbinding valt plots uit voor alle PCs

    Hallo,

    Ik heb een probleem met mijn internetverbinding: Tijdens het gebruik (dus alles werkt) stopt het internet er plots mee, en kan ik geen paginas meer zien, kom niet meer op de mailserver enz. Ik moet dan de modem resetten, dan werkt een minuutje later alles weer. Dit gebeurt soms na enkele uren, soms ook na een half uurtje al, en is knap vervelend. Als het internet niet werkt werkt het voor geen enkele van de aangesloten computers.

    Materiaal:
    Motorola Surfboard modem van Telenet
    D-Link DIR-615 router met wireless (zelf gekocht en geinstalleerd)
    PC met windows 7 met een kabel op de router
    Laptop met windows XP via wireless
    Macbook via wireless
    Wireless printer

    Telenet gebeld op het betalend nummer, maar die zeggen dat ze geen ondersteuning willen geven op routers die zij niet verkocht hebben, ik mocht wel voor 150 EUR all in een nieuwe router kopen (waarschijnlijk ook een D-Link)

    Als de verbinding verbreekt, volstaat het de Motorola router even te herstarten, dan werkt alles weer. Volgens de kerel van Telenet is dit duidelijk de fout van de router, want, zei hij, via ipconfig kon je duidelijk zien dat het IP adres niet klopt: dat staat namelijk op 192.168.0.100, da's de router. Ik dacht dat dat normaal was, maar volgens hem is dat het bewijs dat de router niet deugt, en moest ik met de router terug naar de winkel om hem volledig te resetten, dan zou het weer werken. Telenet kon dat ook komen doen tegen betaling.

    Is het correct dat dit willekeurig uitvallen van het internet door de router wordt veroorzaakt? Welke instelling is daarvoor verantwoordelijk? Als ik dat ding volledig reset moet ik de gehele installatie opnieuw doen, maar waarom zou dit probleem dan niet meer optreden? Daar verandert toch niets?

    Heeft dat met IP routing te maken? Met het IP adres dat telenet aan de router geeft? Kan iemand helpen?
    Laatst gewijzigd door Pruneau; 14 October 2010 om 22:02 Reden: ipconfig toegevoegd

  2. #2
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Zoiets oplossen zal je in stapjes moeten doen. Ik heb het ook thuis voorgehad en lang mee gesukkeld maar uiteindelijk wel de router als schuldige kunnen aanduiden terwijl ik de specifieke oorzaak nooit heb gevonden. Maar je moet dus eerst wat testen om zeker te zijn waar het probleem ligt.

    Aangezien je het probleem redelijk snel krijgt kan je eens iedereen van het netwerk afgooien Wat je moet doen is gewoon de pc met windows 7 en kabelaansluiting rechtstreeks na de modem zetten. Trek dus de router uit en verbind enkel die ene pc.
    Als je nu geen problemen meer hebt moet je al niet meer bij telenet aankloppen. Het ligt dan niet aan hun modem maar verder en daar zijn ze niet verantwoordelijk voor.
    Laat iets weten, dan zoeken van daaruit verder

  3. #3
    Up-to-date   Pruneau's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 January 2006
    Berichten
    52
    Bedankjes
    12
    Bedankt
    12 keer in 10 posts
    Dat ga ik zeker doen.

    Ondertussen heb ik net nog eens het fenomeen voorgehad, en ik ben eens in de router gaan kijken, en bij de internet DHCP server van de router stond voor mijn PC (de enige die nu draait) de info EXPIRED bij de Expired time - dat begrijp ik als hoelang je nog je IP adres ter beschikking hebt - en nadat ik de D-Link gereboot heb, stond daar terug 6 dagen, x uren...

    Zou dat er iets mee kunnen te maken hebben? Alleen komt het veel meer voor dan om de 6 dagen. Ook heb ik ontdekt dat de datum in de router niet stond ingesteld, dat heb ik ondertussen ook gefixt.

    Over het weekend zal ik de kids eens van 't internet smijten

    Hmm, toen ik nu net terug naar de date en time van mijn router ging kijken, stond ie terug op 1 januari 2000. 't zal toch ni daardoor zijn dat die telkens die IP vergunning als afgelopen beschouwd?
    Laatst gewijzigd door Pruneau; 15 October 2010 om 20:22

  4. #4
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Neen, normaal krijg je dan gewoon een nieuw ip. Eigenlijk mag je dat zetten op 'nooit' als dat gaat. Je zit na de router en het heeft dus niet veel zin om je ip te laten veranderen.
    Het feit dat je bent gaan kijken in de router wil wel al zeggen dat de router nog werkt. Je thuisnetwerk zal dus nog werken. Bij de status zal je zien dat hij de connectie met internet verloren heeft, dus met je provider.
    Daarom proberen met rechtstreeks je pc op de modem. Als hij het dan nog doet is het de provider/modem. Anders is het de router die connectie met je modem verliest.

  5. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    Pruneau (18 October 2010)

  6. #5
    Up-to-date   Pruneau's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 January 2006
    Berichten
    52
    Bedankjes
    12
    Bedankt
    12 keer in 10 posts
    'k Heb het op Never expire gezet voor mijn PC nu en de klok loopt nu juist en wordt automatisch gesynct.

    PC hangt nu rechtstreeks aan de modem. I'll be back.

  7. De volgende 2 gebruikers bedanken Pruneau voor deze nuttige post:

    compuchrisje (17 October 2010), PeterN (16 October 2010)

  8. #6
    Up-to-date   Pruneau's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 January 2006
    Berichten
    52
    Bedankjes
    12
    Bedankt
    12 keer in 10 posts
    Het is nu maandag, en de PC heeft zonder problemen rechtstreeks op de modem toegang tot internet gehad, zonder de onderbrekingen die ik in het begin beschrijf. Ik heb nu terug alles op de router aangesloten: de twee laptops via wireless, en de printer ook via wireless. Wat moet ik posten als de fout terug voorkomt?
    Laatst gewijzigd door Pruneau; 18 October 2010 om 19:58 Reden: foutje

  9. #7
    Up-to-date   Pruneau's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 January 2006
    Berichten
    52
    Bedankjes
    12
    Bedankt
    12 keer in 10 posts
    Voila, het heeft niet lang geduurd, opeens was de verbinding weer volledig verbroken. Gelukkig heb ik in de software van de router een reboot functie, zodat ik het ladderke niet meer moet halen om de router op de kast te rebooten.

    Ik heb natuurlijk niet veel info verzameld, ik weet nog niet waar ik naar op zoek ben. Vanaf de router kan je pingen, dat heb ik maar eens geprobeerd. Naar www.telenet.be pingen werkte wel, naar humo.be of vrt.be niet.

    Verder stond het uur nu wel juist, en de IP licenties waren nog verre van verlopen. Ah ja, het stond pas sinds een uur terug aan. Hoe kan ik hieraan het best beginnen?

  10. #8
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Het probleem ligt dus niet bij telenet. Die verzekeren maar connectie tot na je modem en dat werkte.
    Blijkbaar verliest je router internet contact.
    Van het moment dat het gebeurd blijf je contact hebben met je router dus de router op zich valt niet uit. Surf naar de instellingen van je router en kijk op de status pagina. Je gaat daar waarschijnlijk als status zien staan 'disconnected' bij verbinding van provider (WAN). Je kan daar waarschijnlijk 'connect' klikken zodat de verbinding terug tot stand komt.
    Ook bij status vind je links 'logs' waar je eens kan kijken als er een oorzaak staat waarom de connectie is verloren voor je terug connect.
    Bij 'setup' ga je naar 'internet' en daar staat hij normaal voor telenet op 'dynamic ip (dhcp). Hostname laat je leeg, mac adres blijf je af en DNS vakjes laat je leeg. Bij MTU laat je het op standaard staan wat 1500 is.

    Als alles zo was of nog uitvalt kan je een firmware upgrade doen, maar als de router nog in garantie is doe je dit beter niet en breng je hem gewoon terug brengen met de foutmelding dat hij contact verliest met je modem. Ze moeten dan een nieuwe geven

  11. #9
    Up-to-date   Pruneau's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 January 2006
    Berichten
    52
    Bedankjes
    12
    Bedankt
    12 keer in 10 posts
    Ik heb een screendumpke gedaan van de statuspagina van de router nu alles werkt. Bij problemen kan ik dan eens vergelijken.

  12. De volgende gebruiker bedankt Pruneau voor deze nuttige post:

    PeterN (19 October 2010)

  13. #10
    Up-to-date   Pruneau's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 January 2006
    Berichten
    52
    Bedankjes
    12
    Bedankt
    12 keer in 10 posts
    Nog even een update:
    Sinds vorig weekend heel het weekend rechtstreeks op de modem te zitten, en dan op vorige week maandag - met de router terug in place - na welgeteld 30 minuten terug dezelfde fout te krijgen, die ik heb opgelost met een soft reboot van de router, is het internet niet meer down geweest. Begrijpe wie kan. Normaal heb ik dat elke dag minstens een keer. Ik kijk het nog een weekje aan, laat dan nog iets weten...

  14. De volgende 2 gebruikers bedanken Pruneau voor deze nuttige post:

    peenif (26 October 2010), PeterN (25 October 2010)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Voor alle vrouwen
    Door christy in forum Fun
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 6 April 2009, 00:32
  2. Internet valt plots uit
    Door samsu in forum Internet
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 8 September 2006, 18:03
  3. Internetverbinding valt regelmatig uit
    Door retlawv in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 19
    Laatste bericht: 16 May 2006, 21:51
  4. Internetverbinding valt uit
    Door Bartmen in forum Overige software
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 11 September 2005, 13:26

Tags voor deze discussie

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •