Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    6 February 2008
    Berichten
    98
    Bedankjes
    19
    Bedankt
    10 keer in 8 posts

    draadloze muis en de KVM switch

    Hallo
    Ik heb een BLKIM KVM switch gekocht voor 2PCs.PS/2 Connectie voor muis en keyboard. Model F1DJ102P.
    Wanneer ik een gewoon PS2 toetsenbord en PS2 muis aansluit heb geen probleem.

    Ik heb ook een draadloos toetsenbord en ook draadloze muis van merk logitech ,
    wanneer ik deze aansluit op de switch en de computer opstart dan knipperen alle lichtjes op ontvanger .Na het laden van XP is niet mogelijk om de muis te bewegen , ook niet wanneer ik op de connect toets druk van de ontvanger.
    Wanneer ik windows opstart met een gewone PS2 muis met draad en ik windows laat opstarten en daarna de Ps2 muis verwijder en daarna de draad loze muis aansluit knipperen de lichtjes van de ontvanger waarna ik gewoon de draadloze muis perfect kan gebruiken zonder probleem.
    Wanneer ik windows afsluit en na enkele seconden de computer terug opstart heb ik terug dezelfde probleem als daarvoor de muis is niet te besturen.
    Wanneer ik de ontvanger van de draadloze muis en toetsenbord rechtsreeks op de computer aansluit werk alles goed.

    Heeft iemand idee waarom de draadloze muis niet werkt wanneer ik de computer opstart en hoe ik dit kan oplossen ?
    Alvast bedankt voor u tijd.

  2. #2
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Het draadloos keyboard dat je aansluit over dezelfde ontvanger werk wel?
    Probeer eens in uw hardware lijstje uw muis driver te verwijderen en start terug op. Normaal moet hij dan een standaard muis driver laden die de switch emuleert.

  3. #3
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    6 February 2008
    Berichten
    98
    Bedankjes
    19
    Bedankt
    10 keer in 8 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeterN Bekijk bericht
    Het draadloos keyboard dat je aansluit over dezelfde ontvanger werk wel?
    Probeer eens in uw hardware lijstje uw muis driver te verwijderen en start terug op. Normaal moet hij dan een standaard muis driver laden die de switch emuleert.
    Hallo PeterN,
    Bedankt voor u reactie!!

    Het draadloos keyboard dat ik aansluit over dezelfde ontvanger werkt.

    Ik ben als volgt te werk gegaan:
    Ik heb de ps2 muis met draad verbonden met de switch en daarna de computer opgestart.
    Na het laden van XP heb ik de PS2 muis met draad ontkoppelt en de draadloze PS2 muis aangesloten.
    Daarna heb ik bij apparatenbeheer ( bij systeemeigenschappen /hardware ) de muis driver installatie ongedaan gemaakt.( zie link afbeelding)
    http://img827.imageshack.us/img827/925/drivermuis1.png

    Na het opnieuw opstarten van de computer krijg ik volgende te zien(zie link foto):
    http://img258.imageshack.us/img258/2350/drivermuis2.png

    Als laatste krijg ik deze mededeling (zie link foto):
    http://img838.imageshack.us/img838/7137/drivermuis3.png

    Na opnieuw opstarten krijg ik XP werkblad zonder enige mededeling ,de muis werkt
    nog steeds.
    Tijdens het 2 keer opnieuw opstarten blijft de draadloze muis goed werken.

    Maar wanneer ik de computer afsluit en de computer terug opstart heb ik
    terug hetzelfde probleem de draadloze muis werkt niet.

    Bij details van stuur programmabestand staat dit( zie foto):
    http://img130.imageshack.us/img130/8...s32drivers.png
    Laatst gewijzigd door tommy_055; 6 November 2010 om 02:22

  4. #4
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Er zijn veel problemen met draadloze muizen en KVM's. Met de ene KVM werkt het met een bepaalde muis, met de andere KVM niet. Ook Belkin geeft soms problemen. Als je wat zoekt op internet vind je gelijkaardige gevallen maar een pasklaar antwoord vond ik niet.

    Daar de herkenning van het toetsenbord wel juist gebeurd is er niks mis met instellingen of de ontvanger. Het is gewoon kritisch en zeker omdat de muis in 'sleep' gaat om de batterijen te sparen. Wat je eens kan proberen is de muis te blijven bewegen wanneer je de pc opstart. Ik weet dat de ps2 muis zeer snel wordt herkent en eens voorbij dit punt kan je hem terug met rust laten. Veel kans dat het dan wel gaat. Niet ideaal maar het zou kunnen werken?

  5. #5
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    6 February 2008
    Berichten
    98
    Bedankjes
    19
    Bedankt
    10 keer in 8 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeterN Bekijk bericht
    Er zijn veel problemen met draadloze muizen en KVM's. Met de ene KVM werkt het met een bepaalde muis, met de andere KVM niet. Ook Belkin geeft soms problemen. Als je wat zoekt op internet vind je gelijkaardige gevallen maar een pasklaar antwoord vond ik niet.

    Daar de herkenning van het toetsenbord wel juist gebeurd is er niks mis met instellingen of de ontvanger. Het is gewoon kritisch en zeker omdat de muis in 'sleep' gaat om de batterijen te sparen. Wat je eens kan proberen is de muis te blijven bewegen wanneer je de pc opstart. Ik weet dat de ps2 muis zeer snel wordt herkent en eens voorbij dit punt kan je hem terug met rust laten. Veel kans dat het dan wel gaat. Niet ideaal maar het zou kunnen werken?
    Hallo PeterN ,
    Ik had dit reeds geprobeerd bij opstarten de muis blijven bewegen totdat windows xp was opgestart maar geen geluk de muis blijft vast zitten.
    In mijn toetsenbord zitten gewone kleine batterijen en in de muis zit een vaste batterij
    die word opgeladen in de ontvanger en er is geen mogelijkheid om de batterij te verwijderen.Ik denk dat de ontvanger goed werkt,omdat alles normaal werkt als ik deze rechtstreeks op de computer aansluit.

    Ik vond deze post op internet:
    Op de site van Logitech weet men te vertellen dat er geen ondersteuning wordt gegeven voor KVM switches.Ook op de site van Belking juist hetzelfde.Bij een vriend heb ik dan
    vernomen dat zijn KVM switch wel werkte met zijn draadloze muis en toetsenbord. Hier betrof het ook een switch met eigen voeding.

    Zoals ik in de post kan lezen heeft het zeker met de stroom voorziening te zien.
    Vooraan op de Belking KVM switches is er bij mijn versie een mogelijk voorzien om een
    stroom adapter aan te sluiten ,ik heb geen passende adapter met de juiste voltage
    van 9V(600mA) maar ik heb er een van 6 V(200mA) op aangesloten.Wanneer ik de computer afsluiten en na enkele minuten hem terug opstart word de muis nog steeds herkend .
    Het is wel belangrijk dat de KVM switch schakellaar op de juiste stand staat. Bijvoorbeeld
    als PC 1 wil opstarten moet de KVM switch schakelaar in de PC 1 stand staan ,dit kun je
    zien door kijken naar het controle lampje op de KVM switch (het lichtje brand reeds aan
    deze zijde voordat de computer wordt aangezet).
    Wanneer de schakelaar op de KVM switch in de PC 2 stand staat en ik start PC 1 op dan
    wordt de muis niet herkend ook al probeer ik nog vlug tijden het opstarten van de computer de KVM switch te schakelen naar de PC 1 stand.
    Wanneer ik vlug heen en weer schakel tussen PC 1 en PC 2 komt op een bepaald moment de muis terug vast te zitten. De oorzaak hiervan is misschien omdat de adapter onvoldoende stroom levert 6 V in plaats van de 9V die nodig is.Ik denk dat er door het vlug heen en weer schakelen er teveel stroom word afgenomen.

    Ik vindt het in ieder geval niet prettig werken omdat je niet op voorhand weet wanneer
    de muis komt vast te zitten en ik heb daarom maar besloten om een muis en toetsenbord te gebruiken met draad.

    Groeten,
    Tommy

  6. De volgende 2 gebruikers bedanken tommy_055 voor deze nuttige post:

    peenif ( 7 November 2010), PeterN ( 7 November 2010)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. B-Box, switch en 2e draadloze router binnen 1 netwerk mogelijk?
    Door Torro124 in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 22 August 2010, 13:52
  2. Draadloze muis (Trust)
    Door Gentil in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 28 April 2008, 22:30
  3. batterijen draadloze muis
    Door minoe in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 4 September 2006, 17:03
  4. Pc wil draadloze Logitech muis niet meer
    Door Silverwing in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 22 June 2006, 21:38
  5. baterijen draadloze muis
    Door koekeloe in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 14
    Laatste bericht: 14 April 2006, 12:54

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •