Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
  1. #1
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    13 August 2006
    Berichten
    405
    Bedankjes
    200
    Bedankt
    118 keer in 83 posts

    Netbook met Win7 starter

    Mijn vriendin zou een netbookje willen kopen met Win7 starter daarop.
    Maar wat is het verschil tussen een gewone versie van Win7 en de starter versie.
    Ze wil dit netbookje gebruiken om mails te lezen, facebook en een beetje te internetten (schoenen en handtassen vergelijken).
    Kwestie van prijs zit bijna geen verschil tussen een netbookje met XP of eentje met Win7 starter.
    Met wat is zij het beste af?

  2. #2
    Erelid   Nijntje666's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 July 2006
    Locatie
    Halsteren, Noord-Brabant
    Berichten
    858
    Bedankjes
    456
    Bedankt
    1.429 keer in 490 posts
    Eenvoudig, en genoeg uitleg neem ik aan:

    http://windows.microsoft.com/nl-NL/w...oducts/compare
    Live Life to the Fullest


  3. De volgende 2 gebruikers bedanken Nijntje666 voor deze nuttige post:

    De Koene (11 November 2010), salmax (11 November 2010)

  4. #3
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Btw op de link de tweede tab selecteren 'functievergelijking'

    Velen geven negatieve kritiek op windows 7 starter daar er een deel functies niet inzitten. Persoonlijk heb ik meer het gedacht zoals je aangeeft. Een netbook is om wat te surfen, chatten opzoeken, noteren en niet om full hd te bekijken via een extern aangesloten dvd speler etc. In die configuratie voldoet 'starter' en werkt het 'bekend'.

  5. De volgende 2 gebruikers bedanken PeterN voor deze nuttige post:

    De Koene (11 November 2010), salmax (11 November 2010)

  6. #4
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    13 August 2006
    Berichten
    405
    Bedankjes
    200
    Bedankt
    118 keer in 83 posts
    Merci voor de verduidelijking.
    Deze middag had mijn vriendin haar laptop het opgegeven en moest er direct iets nieuws komen.
    Die "Win7 starter" heb ik geen ervaring mee, maar zoals ik kan zien zal dit wel volstaan.
    Haar huidige laptop is eigenlijk niet volledig kapot maar het beeld is enkel een heel klein beetje zien in het pikkedonker.
    De toetscombinatie FN+F6 (2x) flits het scherm heel even op (staat op max. helderheid), en dan weer donker.
    't Zal wel de gpu zijn zeker die de geest gegeven heeft, ik ga morgen nog eens proberen met een extern scherm, dit zal wel lukken, aangezien al de rest nog perfect werkt, dan zal ik wel alle documenten kunnen kopieren.
    Als iemand intresse heeft in de laptop dan laat je het maar weten, ik ga er enkel de HD uithalen.
    Wel liefst zelf ophalen.
    Het betreft hier een Acer 5610.

  7. #5
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Als je het beeld nog kan zien is er niks mis met je gpu. Het is dan de achtergrondverlichting die waarschijnlijk stuk is.
    De achtergrondverlichting bij zulke tft lcd schermen is vaak een soort miniatuur tl lampje dat boven en onder op de achterzijde van het scherm is gemonteerd. De lampjes werken met hoogspanning, een 500 volt dat gegenereerd wordt. Je kan die dingen vervangen, of beter laten vervangen want zo'n laptop open gooien, de schermzijde, is niet gemakkelijk. Als je de juiste lapjes vindt kan je ze vervangen maar meestal moeilijk te vinden en vrij duur:(

  8. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    De Koene (11 November 2010)

  9. #6
    Geek   dannyma's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2006
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    2.789
    Bedankjes
    766
    Bedankt
    990 keer in 777 posts
    Windows 7 is de beste keuze vanwege windows xp binnenkort de productie met gestopt wordt en zou gek zijn als je al in 2012 je laptop niet meer kan gebruiken voor op het net .
    En het is al bezig want zoals de nieuwe messenger van msn werkt niet meer op xp en vele andere gaan volgen enz .

  10. De volgende gebruiker bedankt dannyma voor deze nuttige post:

    De Koene (11 November 2010)

  11. #7
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    13 August 2006
    Berichten
    405
    Bedankjes
    200
    Bedankt
    118 keer in 83 posts
    Ik heb even geprobeerd met een extern scherm.
    Bij opstarten zie ik het windows logo verschijnen op het externe scherm, maar niet op het laptopscherm.
    Daarna valt ook de externe terug op standby, deze ontvangt dus geen signaal meer.
    Ik heb nu in veilige modus opgestart en dat werkt, 't is te zeggen ik heb perfect beeld op het externe scherm maar weer niks op de laptop.
    Aan de lampjes ligt het volgens mij ook niet want als ik de functietoets die dient om het scherm in of uit te schakelen, licht het scherm 1 seconde op, en dan zie ik het normale bureaublad.
    Ik heb nu in ieder geval alle data kunnen overzetten.
    Ik zal ook nog eens een systeelherstel uitvoeren, wie weet...

  12. #8
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Idd, als je 1 seconden het beeld kan zien zijn het niet de lampjes. Ik zou in veilige mode de scherm driver verwijderen en daarna gewoon opstarten en de nieuwste eens installeren.
    Er gaat hoogst waarschijnlijk niks mis zijn met de hardware. Als je beeld krijgt op een externe werkt je grafische kaart nog. Als je ook maar 1 seconden je bureaublad ziet werkt ook je lcd scherm nog en als de lampjes even aanflitsen werken die ook nog
    Eventueel kan je altijd als laatste optie uw data recupereren en uw recovery terug zetten.

  13. #9
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    13 August 2006
    Berichten
    405
    Bedankjes
    200
    Bedankt
    118 keer in 83 posts
    Ik zit nu op de bewuste laptop in veilige modus met netwerkmogelijkheden.
    De bestaande driver verwijderen lukt niet in veilige modus.
    Als ik de laatste driver wil installeren die beschikbaar is, krijg ik de melding dat sommige bestanden ontbreken en word de installatie afgebroken.
    Netbookje is besteld.
    PeterN ik heb gezien dat je een mobo en cpu zoekt, kan hiervoor dit laptopje dienen of moet het een dektop zijn?
    Ik heb nog een drietal oude pc's staan, pentium I en II, maar daar zal je ook niet veel meer kunnen doen denk ik.
    Ik hoor het wel.

  14. #10
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Bedankt voor het aanbod, maar het is een desktop board met een redelijk nieuwe socket dat ik zoek
    Wat je kan doen is eens systeemherstel doen in windows als je het niet hebt afgezet.
    Anders als je een orginele cd van windows bij de laptop hebt eventueel daarmee opstarten en repair doen.

    Laatste mogelijkheid en mss niet slecht na lange tijd is alle data er eens afhalen en veilig bewaren en dan gewoon de recovery die op één van de partities staat laten lopen zodat hij terug staat zoals bij aankoop. Het kan zijn dat je ook recovery cd's bij de laptop hebt gekregen ipv een recovery partitie.

    Maar zeker de laptop niet weg gooien. Stuk is hij niet aangezien je in veilige mode gewoon kan werken.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Win7 OEM
    Door De Koene in forum Windows
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 15 December 2009, 01:17
  2. 7 starter mogelijk?
    Door butskristof in forum Windows
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 1 December 2009, 22:25
  3. Adobe Photoshop starter edition 2.0
    Door Sarana in forum Grafisch algemeen
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 12 February 2007, 15:39
  4. usrobotics wireless starter kit
    Door carlo steijvers in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 17 January 2007, 01:35

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •