Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 21
  1. #11
    Gevorderd   Dieseltje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 November 2007
    Locatie
    Genk
    Berichten
    175
    Bedankjes
    62
    Bedankt
    60 keer in 27 posts
    je hebt zeker nog nooit van lifetime update gehoord.
    Lifeupdate of via CD/DVD, als het geheel groter is dan het geheugen van je GPS kan bevatten dan zal je dat inderdaad op de wijze moeten doen zoals je hierboven beschrijft en wat identiek is aan hetgeen ik bedoelde.
    Ik werk nog niet met liveupdate ( zumo van begin 2009 heeft dat nog net niet ) maar daar zal waarschijnlijk vanaf begin volgend jaar verandering in gaan komen.

    Kaarten updaten via een SD kaartje gaat ook bij een zumo prima en sneller dan rechtstreeks maar je hebt dan de kans dat je met 2 verschillende kaartversies op je toestel zit. Niet erg als je het weet maar je moet er wel op letten dat je (liefst) de nieuwste selecteert.



    Laatst gewijzigd door Dieseltje; 22 November 2010 om 13:32
    Ik slaap slecht, maar daar lig ik niet wakker van.

  2. #12
    PC-Freak   Sille's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    mechelen
    Berichten
    1.588
    Bedankjes
    372
    Bedankt
    280 keer in 190 posts
    @ dieseltje ik heb het forum de zoek functie gebruikt maar vindt toch niet direkt een snelle correct handleiding om een gps volledig terug te zetten op fabriekssoftware hoor.

    Ik ken dan ook van gpsen niets af ik wist alleen dat je via de website van garmin enkele updates kon uitvoeren

  3. #13
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.840
    Bedankjes
    15.656
    Bedankt
    37.032 keer in 15.351 posts
    Mijn eega heeft ook een Garmin. Updates voor software of kaarten worden door het bedrijf meestal naar de verdelers (verkopers) gezonden. Mijn man kan dus gewoon voor een klein bedragje alles laten bijwerken op de plek waar hij het toestel heeft aangekocht. Ik ben zelf ook al online op de Garmin-site gaan kijken en vind het verschrikkelijk dat je daar zowat een gps voor nodig hebt om daar te vinden wat je eigenlijk zoekt. Het gevolg van mijn 'update' toen, is dat eega terug naar verkoper kon om zijn apparaat terug op aankoopsituatie te zetten.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  4. #14
    Erelid   ghost's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2005
    Locatie
    limburg
    Berichten
    2.886
    Bedankjes
    1.777
    Bedankt
    1.631 keer in 1.038 posts
    Ik heb nu ook een garmin nüvi , en in mijn boekje staat. De nüvi opnieuw instellen Als de nüvi niet meer functioneert , stelt u deze opnieuw in door de aan/uitknop 10 seconden lang ingedrukt te houden.
    Hopelijk ben je hier iets meer bij , ik weet niet als je uw favorieten efkens tussen uit kunt halen als je hem aan sluit op de pc , voor ze daarna terug te kunnen zetten , was misschien handig dan ben je dat toch al niet kwijt.
    Mijn leugens zijn de waarheid , jullie logen tegen mij en dat is de waarheid

  5. De volgende gebruiker bedankt ghost voor deze nuttige post:

    peenif (23 November 2010)

  6. #15
    Gevorderd   Dieseltje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 November 2007
    Locatie
    Genk
    Berichten
    175
    Bedankjes
    62
    Bedankt
    60 keer in 27 posts
    stelt u deze opnieuw in door de aan/uitknop 10 seconden lang ingedrukt te houden.
    Dat komt overeen met de starttoets van je computer 10 sec ingedrukt te houden(softreset). De boel zal dat herstarten. Soms moet zelfs de batterij eruit eer je toestel het weer helemaal doet.
    Welk type Nuvi is dat eigenlijk, zal ik eens bij een gebruiker informeren hoe je hem compleet reset naar afleveringswaarden( hardreset). Opgepast, dat toestel gaat daarna niet meer weten waar het is en zeker een half uur nodig hebben ( met sattelietontvangst ) eer het weer werkt.
    Bij de zumo 550 = softreset = de aan/uit toets en de + toets ingedrukt houden
    Hardreset = de aan/uit toets en de rechteronderhoek van het aanraakscherm ingedrukt houden.
    Als je een andere hoek indrukt kom je zelfs in pagina's die je nog nooit eerder zag, big fun als je daarin begint te rot........... NIET DOEN

    Inmiddels een link gevonden met de engelse uitleg voor een hardreset van de Nuvi 's.
    http://www.poi-factory.com/node/26136 Google, schoon zoekmachientje.
    Laatst gewijzigd door Dieseltje; 24 November 2010 om 01:30
    Ik slaap slecht, maar daar lig ik niet wakker van.

  7. #16
    PC-Freak   Sille's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    mechelen
    Berichten
    1.588
    Bedankjes
    372
    Bedankt
    280 keer in 190 posts
    @dieseltje: Bij deze bedankt ik heb de manual gevolgd hij is nu terug zijn satellieten aant zoeken ik laat hem gewoon aan het raam liggen normaal zou hij ze dan wel vinden denk ik

  8. #17
    PC-Freak   Sille's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    mechelen
    Berichten
    1.588
    Bedankjes
    372
    Bedankt
    280 keer in 190 posts
    helaas: geen succes hij vindt zijn satelieten maar vanaf dat ik een adress intyp gaat het fout hij vindt wel de landen nog geen probleem maar bijvoorbeeld de stad Mechelen vindt hij al helemaal niet meer en dan onze straten ook niet meer dus daar zit toch wel iets fout ? zou dat door die map updates die gratis ter beschikking zijn komen ik weet het niet hoor

  9. #18
    PC-Freak   Sille's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    mechelen
    Berichten
    1.588
    Bedankjes
    372
    Bedankt
    280 keer in 190 posts
    Update:

    Ik heb die kaart update opnieuw laten runnen en installeren en nu doet de gps het terug perfect. Dus eerst de harde reset uitgevoerd dan is geprobeerd nog steeds dezelfde fout terug naar garmin site gegaan de kaarten gedownload alleen west-europa geupdate en voila gps vindt terug alle starten etc.

  10. De volgende 3 gebruikers bedanken Sille voor deze nuttige post:

    Baloeke (26 November 2010), ghost (27 November 2010), peenif (26 November 2010)

  11. #19
    Gevorderd   Dieseltje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 November 2007
    Locatie
    Genk
    Berichten
    175
    Bedankjes
    62
    Bedankt
    60 keer in 27 posts
    Je hebt waarschijnlijk een veelvuldig voorkomende fout gemaakt.
    Je kan bij geen ene Garmin zomaar een kaartdeel bijvoegen ( in het toetselgeheugen !! )
    Zelfs 1 enkel kaartdeel van de BeNeLux aanziet je toestel als een nieuwe kaartenset en zal je "oude" kaartenset door deze " nieuwe" vervangen. Als je dus een deel van de west Euopeese kaarten geladen hebt en België staat daar nog niet bij, dan val je terug op de ingebouwde "hoofdwegenkaart" van Europa ( soms alleen west-Europa ) voor dat deel waar je geen detailkaarten voor geladen ( geuploaded ) hebt.

    Probeer Mapsource op je computer te installeren en daarin de kaartenset(ten) waar je recht op hebt. Je zal dan in 't vervolg zelf kunnen bepalen welke kaarten er op je GPS mogenen welke niet. Handleiding van Mapsource (zelfs de Nederlandstalige ) is te vinden op de site van Garmin. Je zal merken dat je er nog véééél meer mee kan dan alleen dat.

    Succes.

    P.S. Toch 20 € gespaart !!! Goed bezig !!
    Laatst gewijzigd door Dieseltje; 27 November 2010 om 16:42 Reden: Zie P.S.
    Ik slaap slecht, maar daar lig ik niet wakker van.

  12. #20
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.840
    Bedankjes
    15.656
    Bedankt
    37.032 keer in 15.351 posts
    @Dieseltje: ik denk dat dat idd ook bij ons is gebeurd. Ik negeer sindsdien elke mail van Garmin, beschouw het als opdringerige reclame.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Garmin Nuvi 3790 t probleem
    Door RobinS in forum Mobiele & Home media
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 16 November 2010, 22:56
  2. Garmin Nuvi 250w
    Door Gentil in forum Mobiele & Home media
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 15 September 2008, 18:05
  3. problemen met garmin gps
    Door vika in forum Mobiele & Home media
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 22 January 2008, 08:53
  4. garmin updaten?
    Door irina in forum Mobiele & Home media
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 15 July 2007, 15:18
  5. Garmin 2610
    Door LASA in forum Mobiele & Home media
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 31 December 2005, 11:31

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •