Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
  1. #1
    PC-Freak   Sille's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    mechelen
    Berichten
    1.588
    Bedankjes
    372
    Bedankt
    280 keer in 190 posts

    probleem met garmin nüvi

    Heey mensen,

    Op aanraden van nen kameraad heb ik mijne garmin is aan de computer gehangen voor updates. Ben dan naar de site van garmin gegaan en daar mijn account gemaakt met de nodige gegevens van de gps.

    Nu heb ik updates gedaan dat ging al fout kreeg heel europa er niet meer bij geupdate dus ik nam dan maar alleen west-europa. Tot zover ging alles goed. IK volg de instructies die op het scherm komen en klaar is die handel.

    Oke ik steek hem in de auto en wil testen of hij de nieuwe wegen kent en ik typ een straat in die al meer dan 100 jaar bestaat en hij vindt deze niet eens meer terug ? Ik typ een grote stad in zoals Antwerpen helaas die vindt hem ook al niet meer terug. Dan nog maar te zwijgen over de route die hij allemaal wil volgen plots was mijn straat 656 km lang ..

    Nu is mijn vraag heeft iemand nog al zulke problemen ontdekt en hoe kan ik deze oplossen want tzou zonde zijn dat ik die gps niet meer kan gebruiken na updates van de officiële website

  2. #2
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.841
    Bedankjes
    15.656
    Bedankt
    37.033 keer in 15.352 posts
    De eega heeft ook zo'n Nuvi... waarmee ik altijd ruzie mee heb. Een collega raadde hem ook aan om te updaten, omdat het ding mij ter hoogte van Oost-Eeklo los door de middenberm wou laten afslaan naar Eeklo. Gedaan wat jij hebt geprobeerd met zelfde gevolg. Gelukkig was er nog een garantie, hebben we heet toestel naar de verkoper gebracht. Die hebben de software om alles terug recht te trekken (nog gratis). Updaten kan je ook bij de verkoper, in ons geval kost dat dan 20 euro. Trouwens, alle updates van Garmin zijn ook niet gratis volgens mij.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  3. #3
    PC-Freak   Sille's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    mechelen
    Berichten
    1.588
    Bedankjes
    372
    Bedankt
    280 keer in 190 posts
    nee compuchrisje,

    maar het ging inderdaad om een gratis update die ze mij aanboden via de website. Tenslotte vind ik het niet logisch dat we hier voor moeten betalen voor iets dat ze zelf aanbieden. Dus ik zoek wel een alternatieve oplossing

  4. De volgende gebruiker bedankt Sille voor deze nuttige post:

    compuchrisje (16 November 2010)

  5. #4
    Erelid   nightraver's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    mechelen
    Berichten
    1.258
    Bedankjes
    664
    Bedankt
    1.274 keer in 500 posts
    Kheb zelf ook een Garmin nûvi die is ondertussen 5 jaar oud en nog nooit een update gehad, ben van zin om dit kortelings te doen, maar ik ga ook gewoon naar de verkoper gaan. Ik vind het wel logisch hoor dat je moet betalen voor de updates, die kaarten maken enzo kost ook allemaal geld, en er is nu eenmaal niet veel meer verniet in't leven he.
    Only great minds can afford a simple style.

  6. #5
    PC-Freak   zariash's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    limburg
    Berichten
    1.223
    Bedankjes
    111
    Bedankt
    271 keer in 218 posts
    ik gebruik al jaren garmin en heb nog nooit updates op mijn toestel gezet ik zet deze gewoon op een sd kaartje
    enkel de flitspalen staan in het toestel .
    en wat betreft de kaarten van europa die zijn groter dan 2 gb en ik weet niet welk type je juist hebt maar de meeste hebben maar een intern geheugen van 2 gb .
    je dient je toestel ook te updaten met de nieuwste firmware want anders kan deze geen sd kaarten lezen groter dan 2 gb.
    grtjs

  7. #6
    PC-Freak   Sille's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    mechelen
    Berichten
    1.588
    Bedankjes
    372
    Bedankt
    280 keer in 190 posts
    ja kijk dat probleem is niets dat heel europa niet geupdate krijg e zariash,

    en @ nightraver ze bedieden inderdaad ook betalende nieuwe kaarten aan maar ik heb enkel de gratis updates willen uitvoeren en nu is de gps echt letterlijk gwn defect hij doet niets meer opstarten nog wel enz geen probleem maar adressen vinden in belgië enz doet hij niet meer.

    Dus wat ik graag zou doen is hem volledig resetten naar fabriek dus met oude software van 3 jaar geleden op en dan nog eens te proberen ? want kan toch niet zijn als je een update doet dat je gps kapot is e der moet toch een manier terug zijn voor een ervaren gebruiker ? ik zeg niet voor een leek die niets kent van computers. Ik wil gewoon op een legale manier en liefst gratis mijn gps terug in orde zetten voor gebruik

  8. #7
    Erelid   nightraver's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    mechelen
    Berichten
    1.258
    Bedankjes
    664
    Bedankt
    1.274 keer in 500 posts
    Euh met gps systemen ben ik ook zo niet ervaren hoor, heb de mijne ook nog steeds niet geupdate. Misschien best is in de winkel raad vragen.
    Only great minds can afford a simple style.

  9. De volgende gebruiker bedankt nightraver voor deze nuttige post:

    Sille (21 November 2010)

  10. #8
    PC-Freak   Sille's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    mechelen
    Berichten
    1.588
    Bedankjes
    372
    Bedankt
    280 keer in 190 posts
    Ik heb het momenteel nogal druk .. Juist rijbewijs gehaald en al die papieren naart gemeentehuis gedaan dan de studies het einde van het semester komt nabij dus vele taken/testen.

    Ik ga het proberen om tijdens de kerstvakantie eens langs te gaan bij een winkel die gps toestellen verkoopt en desnoods vragen wat het mij zou kosten om deze terug laten te resetten door hun

  11. #9
    Gevorderd   Dieseltje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 November 2007
    Locatie
    Genk
    Berichten
    175
    Bedankjes
    62
    Bedankt
    60 keer in 27 posts
    Ziten jullie er niet allemaal een heel klein beetje langs ??? Garmin kent 3 soorten updates. Het eerste is de update voor de kaarten en die is nooit gratis geweest, integendeel stevig geprijst. Dan heb je de updates voor Mapsource, het progje dat op je computer draaid, gratis te downloaden via z'n eigen downloader. Altijd eerst een kijkje gaan nemen op het Nl gps forum van de heren uit Notter. Die updates zijn meestal pas weer stabiel nat de 2de versie dus, effe afwachten met updaten. En dan is er ook nog de update voor de software in je toestel. Gewoon wachten tot er op het forum bevestigt word dat alles weer zonder foutjes werkt tenzij de boel fout loopt en dan haal je best dadelijk een update . Dat kan alleen via de updater van garmin en ( als ik me niet vergis ) als je toestel met je computer verbonden is. Werkt je GPS correct ?? Waarom dan updaten naar iets wat misschien geen verbetering is????

    Om welke van de updates gaat het hier ?????? 1, 2, of 3 ????

    http://forum.gps.nl/viewforum.php?f=...a31d7b758fcc3a

    P.S. Ressetten( soft en hard) kan je ook zelf. Gebruik effe de zoekfunctie op bovenstaande forum.

    De updats van je kaarten zet je, voor de toestellen met beperkt geheugen, op je computer. Je kan dan altijd de benodigde kaarten laden door de onnodige te overschrijven. Ooit had ik een Garmin SPIII met een geheugen van 254 Mb en toch kon je daarmee heel west Europa doorkruisen. Kwestie van de juiste kaarten erin te stoppen en de niet benodigden voor die trip te wissen (gaat automatisch als je nieuwe kaarten oplaad )

    Jullie zouden blijkbaar best eens een mini-cursus Mapsource kunnen gebruiken. Daarna lossen veel problemen zichzelf op. Vroeger kreeg je een vrij uitgebreidde handleiding van dat programma meegeleverd, en anders http://www.garmin.com/manuals/MapSou...andleiding.pdf hier te vinden.
    Laatst gewijzigd door Dieseltje; 21 November 2010 om 13:56 Reden: Stukske vergeten !!
    Ik slaap slecht, maar daar lig ik niet wakker van.

  12. #10
    PC-Freak   zariash's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    limburg
    Berichten
    1.223
    Bedankjes
    111
    Bedankt
    271 keer in 218 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieseltje Bekijk bericht
    Ziten jullie er niet allemaal een heel klein beetje langs ??? Garmin kent 3 soorten updates. Het eerste is de update voor de kaarten en die is nooit gratis geweest, integendeel stevig geprijst. Dan heb je de updates voor Mapsource, het progje dat op je computer draaid, gratis te downloaden via z'n eigen downloader. Altijd eerst een kijkje gaan nemen op het Nl gps forum van de heren uit Notter. Die updates zijn meestal pas weer stabiel nat de 2de versie dus, effe afwachten met updaten. En dan is er ook nog de update voor de software in je toestel. Gewoon wachten tot er op het forum bevestigt word dat alles weer zonder foutjes werkt tenzij de boel fout loopt en dan haal je best dadelijk een update . Dat kan alleen via de updater van garmin en ( als ik me niet vergis ) als je toestel met je computer verbonden is. Werkt je GPS correct ?? Waarom dan updaten naar iets wat misschien geen verbetering is????

    Om welke van de updates gaat het hier ?????? 1, 2, of 3 ????

    http://forum.gps.nl/viewforum.php?f=...a31d7b758fcc3a

    P.S. Ressetten( soft en hard) kan je ook zelf. Gebruik effe de zoekfunctie op bovenstaande forum.

    De updats van je kaarten zet je, voor de toestellen met beperkt geheugen, op je computer. Je kan dan altijd de benodigde kaarten laden door de onnodige te overschrijven. Ooit had ik een Garmin SPIII met een geheugen van 254 Mb en toch kon je daarmee heel west Europa doorkruisen. Kwestie van de juiste kaarten erin te stoppen en de niet benodigden voor die trip te wissen (gaat automatisch als je nieuwe kaarten oplaad )

    Jullie zouden blijkbaar best eens een mini-cursus Mapsource kunnen gebruiken. Daarna lossen veel problemen zichzelf op. Vroeger kreeg je een vrij uitgebreidde handleiding van dat programma meegeleverd, en anders http://www.garmin.com/manuals/MapSou...andleiding.pdf hier te vinden.
    je hebt zeker nog nooit van lifetime update gehoord.
    maar daar zit het probleem niet vroeger paste europa op een gps met 2gb intern geheugen dan stond hij net vol,
    maar als je deze nu gaat updaten met nieuwe software voor je toestel dan ga je over de 2 gb en dan loopt deze vast .
    ik gebruik ook mapsource en stel zelf mijn kaarten samen en zorg ervoor dat ik onder de 4 gb blijf deze zet ik dan op een sd kaart
    en bij het opstarten worden deze kaarten geladen.
    grtjs

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Garmin Nuvi 3790 t probleem
    Door RobinS in forum Mobiele & Home media
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 16 November 2010, 22:56
  2. Garmin Nuvi 250w
    Door Gentil in forum Mobiele & Home media
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 15 September 2008, 18:05
  3. problemen met garmin gps
    Door vika in forum Mobiele & Home media
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 22 January 2008, 08:53
  4. garmin updaten?
    Door irina in forum Mobiele & Home media
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 15 July 2007, 15:18
  5. Garmin 2610
    Door LASA in forum Mobiele & Home media
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 31 December 2005, 11:31

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •