Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Gevorderd   DriesCORE's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 October 2009
    Berichten
    212
    Bedankjes
    53
    Bedankt
    52 keer in 34 posts

    Vraag PC Start niet op + grafische koeling doet raar

    Hoi,

    Ik heb de instellingen van mijn BIOS aangepast naar Hybrid SLI enabled, sinds mijn grafische kaart en moederbord dit aankunnen, vind ik het raar dat mijn PC niet meer opstart. Ik had dit eerder gedaan, maar toen startte de computer wel gewoon weer op, maar de BIOS instellingen waren wel helemaal gereset.
    Als de PC opstart, doet de koeling van de grafische kaart onregelmatig rpm. Om de 3 seconden blaast de koeling hard, en dan valt deze weer bijna uit.
    Misschien start hij wel op, maar ik krijg geen beeld meer. Ik heb Grafische kaart al een keer verwijderd uit pc, en terug in gestoken ... Maar geen resultaat! Daarna heb ik dit herhaald maar heb ik de CMOS-batterij er even uitgehaald.
    Alweer niets! Ik heb de video kabel ook al op mijn onboard grafisch component aangesloten, maar dit levert alweer een zwart beeld op. Ik zit muurvast. Ik heb nu de grafische kaart en CMOS-batterij beide uit de PC gehaald, en ben van plan deze morgen er weer in te steken... Weten jullie misschien wat een mogelijk probleem kan vormen ?

    Groeten en alvast bedankt,
    D.

  2. #2
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Welk moederbord en welke grafische kaart. Je weet voor wat Hybrid SLI wordt gebruikt?

  3. #3
    Gevorderd   DriesCORE's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 October 2009
    Berichten
    212
    Bedankjes
    53
    Bedankt
    52 keer in 34 posts
    ASUS M3N78-VM
    & Nvidia Geforce GTX 260

    De Hybrid SLI is volgens mij je huidige Grafische Kaart laten samenwerken met je onboard grafische kaart, of andere GPU. Althans dat zei mijn leraar systeembeheer.

  4. #4
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Idd, moederbord GPU en discrete GPU werken samen als boost (beiden samen) voor meer power of werken afzonderlijk voor powersave (automatisch schakelen naar lagere onboard GPU als er niet veel gevraagd wordt). Een hele uitleg in het engels vind je hier.
    Uw moederbord ondersteund het, dus dat is al goed.
    Nu moet je niet veel verwachten van het geheel. Het is bedoelt voor lage performance kaarten te combineren, niet echt voor een gtx 260. Je gaat zo goed als geen verschil zien. De onboard gpu is 10 keren zwakker dan de aparte
    En voor stroombesparing...ook de GTX260 verbruikt idle zo goed als niks. Dus daar win je ook niet veel.

    Nu uw probleem. Trek de discrete gpu uit je moederbord, sluit je monitor aan de onboard GPU en start zo eens op. Probeer in de bios alles terug juist te zetten, zonder hybrid SLI.

  5. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    DriesCORE (20 February 2011)

  6. #5
    Gevorderd   DriesCORE's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 October 2009
    Berichten
    212
    Bedankjes
    53
    Bedankt
    52 keer in 34 posts
    Ok, ik denk dat het probleem is gevonden, ik heb de laatste twee ram modules eruit gehaald, en het hele systeem werkt terug! Ik ga morgen uitzoeken welke RAM module er kapot is, zeer bedankt voor je ondersteuning!
    De monitor op het VGA slot van het moederbord zelf aansluiten, geeft geen beeld ...

  7. #6
    Gevorderd   DriesCORE's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 October 2009
    Berichten
    212
    Bedankjes
    53
    Bedankt
    52 keer in 34 posts
    Ik heb de RAM modules net getest, en zoals mijn vermoeden, er is er eentje kapot! Ik ga waarschijnlijk nieuwe modules kopen binnekort. Bedankt voor de hulp PeterN!

  8. De volgende gebruiker bedankt DriesCORE voor deze nuttige post:

    PeterN (20 February 2011)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. pc doet raar
    Door Timon22 in forum HijackThis
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 22 May 2010, 16:41
  2. Pc Doet Raar
    Door indiy in forum HijackThis
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 5 February 2010, 18:07
  3. VLC doet raar
    Door Y-Ssin in forum Audiovisueel
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 21 April 2009, 19:31
  4. PC doet raar!!
    Door Stijn1991 in forum HijackThis
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 22 November 2007, 23:06
  5. grafische kaart doet raar
    Door reddragon in forum Grafische kaarten & monitors
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 25 January 2006, 14:31

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •