Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1
    Expert   Y-Ssin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 October 2008
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    504
    Bedankjes
    337
    Bedankt
    125 keer in 116 posts

    Wel beeld maar geen geluid op tv aangesloten met laptop(hdmi)

    Ik heb net de nieuwe driver voor mn grafische kaart geïnstalleerd (Nvidia GeForce 9600M GT). Sindsdien krijg ik geen geluid uit mn tv wanneer ik mn laptop erop aansluit via hdmi. Geluid kan alleen nogmaar uit de laptop komen. Normaal gezien liet ik het geluid uit de laptop of tv komen op de volgende manier: Geluid -> Afspeelapparaten -> dan koos ik ofwel de speakers van mn laptop als standaardapparaat ofwel mn tv
    (NVIDIA HDMI Ouput
    NVIDIA High Definition Audio
    Niet aangesloten) Dat ik wat er nu staat met een tv pictogram met rode pijl naar beneden ernaast. Deze moet normaal wel aangesloten zijn, want beeld krijg ik dus wel.
    Weet iemand hoe ik dit moet oplossen?
    ----Een bedankje kan af en toe geen kwaad----

  2. #2
    Expert   Y-Ssin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 October 2008
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    504
    Bedankjes
    337
    Bedankt
    125 keer in 116 posts
    Niemand...? :s
    ----Een bedankje kan af en toe geen kwaad----

  3. De volgende gebruiker bedankt Y-Ssin voor deze nuttige post:

    PeterN (19 November 2010)

  4. #3
    Geek   dannyma's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2006
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    2.789
    Bedankjes
    766
    Bedankt
    990 keer in 777 posts
    Zou de driver terug verwijderen en is terug proberen te installeren .

  5. De volgende gebruiker bedankt dannyma voor deze nuttige post:

    Y-Ssin (14 February 2011)

  6. #4
    Expert   Y-Ssin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 October 2008
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    504
    Bedankjes
    337
    Bedankt
    125 keer in 116 posts
    Kheb gwn diezelfde driver nogis een tweede keer geïnstalleerd zonder de vorige te verwijderen, mr dit doet hij zelf tijdens de installatie dus dakomt denkik opt zelfde neer, resultaat: nog steeds wel beeld maar geen klank... :s
    ----Een bedankje kan af en toe geen kwaad----

  7. #5
    Geek   dannyma's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2006
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    2.789
    Bedankjes
    766
    Bedankt
    990 keer in 777 posts
    Natuurlijk zo blijft het zelfde omdat er ook in de andere mappen niet alles verdwijnt , dus voor te verwijderen gebruik is en andere unistaller die alles verwijdert wat er ook overblijft in je systeem dan eventjes ccleaner ook laten opkuisen en installeer opnieuw en als dit niet werkt is het toch schrijffout in de update omdat de vorige wel werkte .

  8. De volgende gebruiker bedankt dannyma voor deze nuttige post:

    Y-Ssin (21 November 2010)

  9. #6
    Expert   Y-Ssin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 October 2008
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    504
    Bedankjes
    337
    Bedankt
    125 keer in 116 posts
    Nog een opmerking: kheb wel een zogenaamde "schone installatie" gebruikt, deze verwijdert alle vorige instellingen. Maar kdenk dat het idd beter is dat ik alles nogis verwijder met revo en nogis opnieuw installeer.
    ----Een bedankje kan af en toe geen kwaad----

  10. #7
    Expert   Y-Ssin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 October 2008
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    504
    Bedankjes
    337
    Bedankt
    125 keer in 116 posts
    Heb dus alles eraf gehaald met revo, toen ik trg opstarte was de resolutie laag en aero was weg zoals te verwachten. Kwil dan zelf de driver installeren, dan ziek zo da driver icoontje rechts beneden in de taakbalk laden en laden, en ineens heeft em zelf een driver erop gezet(wel een oudere versie). Nu werkt alles wel maar kheb ni de nieuwste versie, da hebbik liefst wel nodig om te gamen, dus kga nogis proberen de nieuwste drop te doen en zien of alles nog werkt.
    ----Een bedankje kan af en toe geen kwaad----

  11. De volgende 2 gebruikers bedanken Y-Ssin voor deze nuttige post:

    dannyma (23 November 2010), PeterN (22 November 2010)

  12. #8
    Geek   dannyma's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2006
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    2.789
    Bedankjes
    766
    Bedankt
    990 keer in 777 posts
    Dat was ook mijn vermoeden .

  13. #9
    Expert   Y-Ssin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 October 2008
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    504
    Bedankjes
    337
    Bedankt
    125 keer in 116 posts
    Hey, hier ben ik weer met hetzelfde probleem!
    Kheb dus mn laptop geformatteerd, en kwil nu is van int begin de nieuwste driver vr mn graka gebruiken. (nVidia GeGorce 9600M GT)
    De nieuwste driver versie van deze kaart is 266.58, kheb deze gedownload en geïnstalleerd. Tijdens installatie gekozen voor geavanceerd en kheb 3 dingen aangevinkt voor te installeren: driver voor beeld (de grootste en belangrijkste, kon ni uitgevinkt worden), driver voor geluid en Physx software (al weetk ni egt vrwa dees is). Kheb tijdens de installatie ook gekozen voor een "schone" (of zoiets) installatie, dan worden alle instellingen en profielen van drvoor verwijdert. (ni egt nodig bij een pas geformatteerd systeem, maar kom )
    Alles goed en wel, pc herstart, windows aero ingesteld. Nu probeer ik is te verbinden met hdmi, kheb wel beeld langs mn tv, geen geluid. Dit stel ik normaal zo in: rechts beneden in de taakbalk, rechtermuisklik op geluidsicoontje -> afspeelapparaten -> zo kom ik in een venstertje "Geluid" in de eerste van 4 tabbladen "Afspelen" Hierin staan de speakers van mn laptop ingesteld als standaard afspeelapparaat. Helemaal van beneden staat mn tv scherm, mr die staat uitgeschakeld. Normaal moet deze ingeschakeld zijn als ik de latop aansluit met mn tv via hdmi, dan kan ik hem instellen als standaardafspeelapparaat.

    Iemand die me hiermee kan helpen? En et ligt ni aan de hardware, als ik gwn deze driver verwijder en een oudere versie installeer dan is het in orde, mr kwil namelijk de nieuwste versie gebruiken. Ik denk dak gwn iets moet instellen in het nVidia configuratiescherm (wat me ni goe bekend is), ik heb alis gekeken, mr ni direct iets gevonden. Mss kan iemand me helpen die ook een soortgelijke nVidia graka heeft...?

    P.s.: Als ik nu wist hoe ik op dees forum (verkleinde) afbeeldingen kon invoegen zonder url dan kon ik een screenshotke laten zien dat het allemaal nog duidelijker maakt, khebbet mij altijd al afgevraagd, en nu dat ik het egt is nodig heb zalk maaris vragen hoe da moet zeker...?
    ----Een bedankje kan af en toe geen kwaad----

  14. #10
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    12 February 2011
    Locatie
    Wommelgem
    Berichten
    11
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    3 keer in 3 posts
    ik heb zelf een laptop met een nvidia gforce 9600 gt, en ik heb net zelf de laatste driver geinstalleerd. Ik krijg toch mooi geluid door de boxen van mijn scherm (en dat is via een hdmi kabel), aan de driver zal het dus al niet schelen.

    ik moet zelf meestal instellen dat ik mijn geluid via de hdmi kabel wil doorsturen. waarom dit niet automatisch gebeurt weet ik niet en vind dat ook niet zo erg (ik moet dat ook niet vaak aanpassen.

    ik kan je dus al zeker zeggen dat het niet aan die zaken ligt.

    zelf heb ik ook nog niet veel aandacht aan het nvidia configuratie scherm besteed, daar kan ik je niet echt met helpen.

  15. De volgende gebruiker bedankt tonomagerko voor deze nuttige post:

    Y-Ssin (14 February 2011)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Geen geluid tv met laptop via hdmi
    Door Y-Ssin in forum Grafische kaarten & monitors
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 4 December 2009, 20:26
  2. Laptop => tv : beeld maar geen geluid
    Door Gruntmas in forum Grafische kaarten & monitors
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 20 October 2009, 21:10
  3. wel geluid geen beeld
    Door dir1967 in forum Audiovisueel
    Reacties: 19
    Laatste bericht: 17 December 2007, 20:41
  4. wel geluid geen beeld
    Door dir1967 in forum Audiovisueel
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 6 December 2007, 23:02
  5. Wel geluid, geen beeld
    Door linda in forum Audiovisueel
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 9 February 2006, 11:25

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •