Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    6 November 2005
    Berichten
    198
    Bedankjes
    10
    Bedankt
    80 keer in 52 posts

    Installatie netwerkkaart acer aspire 5102

    Eén goeiendag aan allen,

    Ik kreeg onlangs een ouwe Acer laptop (Aspire 5102) binnen gegooid met de vraag om die eens weer helemaal tiptop in orde te brengen. Jammer genoeg zonder recovery disks erbij...

    Op zoek gegaan naar alle drivers op Acers website, en nu krijg ik te maken met het volgende probleem. Na het installeren van de driver voor de netwerkkaart, krijg ik via Apparaatbeheer een foutmelding "code 28". Na eventjes op zoek gegaan te zijn, vond ik via http://support.microsoft.com/kb/310123/nl de uitleg dat het stuurprogramma niet geïnstalleerd is, hoewel ik dat 5 minuten daarvoor wel gedaan heb, en tijdens die installatie bleek ik geen noemenswaardige probleempjes te ondervinden.

    Om maar te antwoorden op enkele vragen die hier zowiezo zullen rijzen...

    • Ja, ik heb de correcte drivers geïnstalleerd.
    • Ja, ik ben zelf op zoek gegaan naar recovery disks.
    • Ja, ik heb een legale versie van win XP op deze laptop gezwierd.

    Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen? Alvast bedankt voor jullie antwoord.

  2. #2
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Het is niet omdat je vraagt om de drivers te installeren dat hij het ook doet hé 't Is windows remember

    Het gaat over lan drivers, niet wlan hé. Eerst zeker zijn dat je de chipset drivers installeert, daarna de rest.
    Het juiste model '5102' staat niet op de acer website. Je moet de drivers van de '5100' nemen, niet die van de '5110'. Ook al heb je de juiste geïnstalleerd het is deze voor xp pro uit alle veiligheid.

    In de 5102 zit een Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC. De orginele drivers van realtek vind je hier.

    Btw, voor de rest werkt alles en heb je alle drivers geïnstalleerd? Je hebt geen vraagtekens en uitroeptekens meer.

  3. #3
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    6 November 2005
    Berichten
    198
    Bedankjes
    10
    Bedankt
    80 keer in 52 posts
    Peter, alvast bedankt voor je reactie.

    Wees gerust, ik ben er mij terdege van bewust dat ik de drivers van de Aspire 5100 moet downloaden. Andere hardware werkt allemaal perfect.

    Ik heb ondertussen de wlan uitgeschakeld, en aan de slag gegaan met verscheidene USB stickjes. Allen geven hetzelfde resultaat, ik kan alles mooi instellen, maar telkens geen connectie. Op een andere laptop die hier net binnen is voor zelfde onderhoudswerkzaamheden, blijken de USB sticks wel te werken.

    Ik heb zo stilletjes aan toch 't gevoel dat er iets mis is met de hardware...

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Laptop Acer aspire 7530
    Door sunnybeerke in forum Volledige systemen, laptops en netbooks
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 22 June 2009, 00:45
  2. Acer Aspire 9420
    Door Bartmen in forum Overige software
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 6 November 2008, 18:11
  3. Acer Aspire 5610
    Door makaveli19 in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 22 September 2008, 14:32

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •