Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 36
  1. #11
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    13 August 2006
    Berichten
    405
    Bedankjes
    200
    Bedankt
    118 keer in 83 posts
    DHCP staat ingeschakeld bij mijn Speedtouch.
    Bij de linksys is deze uitgeschakeld.
    De Speedtouch is met kabel op 1 van de 4 poorten van de Linksys aangesloten, dus niet op die ene apparte poort.
    Wat is eigenlijk het verschil tussen die 4 poorten en die ene apparte poort, in ieder geval zo werkt het hier.
    Ga nog eens de installatie van de extender uitvoeren en wat screenshots nemen, want ik denk dat er in de settings van de extender toch iets manueel moet aangepast worden.
    Misschien wat duidelijker met wat foto's.

  2. #12
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    13 August 2006
    Berichten
    405
    Bedankjes
    200
    Bedankt
    118 keer in 83 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Edje Bekijk bericht
    Vanwaar een range extender? Vanwege afstanden overbruggen?
    Ja daar is dit toestel voor gemaakt, ik wil het omdat er ook nog een ethernet-poort op zit.
    Dus van draadloos terug naar ethernet.

  3. #13
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    De aansluiting moet zo daar je twee routers na elkaar zet, de speedtouch en de linksysy. Door op 1 van de vier poorten aan te sluiten van de linksysy werk je enkel met de switch functie van de linksysrouter. Het routen (en beveiligen met firewall) zelf gebeurd door de speedtouch.

    Ok, de speedtouch op DHCP. Deze heeft een ip 192.168.1.1, dan stel je daar een bepaalde range in waar je nog twee ip's vrij laat voor je linksysy en eentje voor de extender. Je zet deze dan bv van 192.168.1.3 tot 192.168.1.254.
    Je Linksys krijgt het eerste vrije adres namelijk 192.168.1.2 en zet je in dezelfde range namelijk 192.168.1.3 tot 192.168.1.254. Je zet hier DHCP af want de ip's worden verdeeld door de Speedtouch. Als laatste de range extender die je op het laatste vrije ip zet namelijk 192.168.1.3, ook DHCP af want de speedtouch deelt de ip's uit en ook hier zet je dezelfde range.
    Natuurlijk gelijk ik al heb uitgelegd hierboven, moet je hem op range extender zetten en laten zoeken naar beschikbare netwerken.

  4. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    De Koene ( 1 January 2011)

  5. #14
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    1 August 2008
    Locatie
    Wuustwezel (Antwerpen)
    Berichten
    118
    Bedankjes
    311
    Bedankt
    64 keer in 30 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeterN Bekijk bericht
    Die site is geen echte site maar een nieuws bot die overal alle sites af gaan naar nieuws. De zoveelste kopieer machine op internet :s
    Hoe strookt dit met de verklaring dat de Minatica site "veilig" is? Al of niet "echte site", feit is dat alle boodschappen, in principe, misbruikt zouden kunnen worden?

    Ondanks bovenstaande,
    Beste Nieuwjaarswensen voor Alle Minaticanen:-)
    Laatst gewijzigd door EdGi; 1 January 2011 om 02:34 Reden: te vlug verstuurd:-)

  6. #15
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    13 August 2006
    Berichten
    405
    Bedankjes
    200
    Bedankt
    118 keer in 83 posts
    Ik heb er geen probleem mee.
    Zonder Minatica zat ik nog in het stenen tijdperk.
    Hier worden er oplossingen gevonden en doorgegeven voor allerhande problemen, al worden ze gekopieerd, er kan er maar iemand mee geholpen worden.
    En zelfs al zoek je niets, het blijft een leerrijke site.

    Beste wensen voor het nieuwe jaar.

  7. De volgende gebruiker bedankt De Koene voor deze nuttige post:

    EdGi ( 1 January 2011)

  8. #16
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    13 August 2006
    Berichten
    405
    Bedankjes
    200
    Bedankt
    118 keer in 83 posts
    Ik heb de installatie nog eens uitgevoerd en een reeks screenshots genomen.
    http://img267.imageshack.us/gal.php?g=prtscrlinksys.png
    Na de installatie kreeg geen enkele pc nog toegang tot het internet, behalve 1 pc die met kabel aan de linksys vast hangt, dus de LAN-verbinding blijft intact.
    De extender dan terug uitgezet, daarna de linksys heropgestart en de draadloze verbinding werkt ook terug.

  9. #17
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EdGi Bekijk bericht
    Hoe strookt dit met de verklaring dat de Minatica site "veilig" is? Al of niet "echte site", feit is dat alle boodschappen, in principe, misbruikt zouden kunnen worden?

    Ondanks bovenstaande,
    Beste Nieuwjaarswensen voor Alle Minaticanen:-)
    De betreffende site is al aangeschreven om te vragen geen teksten over te nemen uit het forum. Als 'nieuws' site zoals ze zich noemen verzamelen ze nieuws en dat staat niet in ons forum We wachten nog op antwoord, maar dit is een ander topic

  10. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    EdGi ( 2 January 2011)

  11. #18
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Ik heb je screens gedownload.

    Alles begint met de speedtouch. Die staat goed: hij heeft ip 192.168.1.1 en staat op DHCP wat wil zeggen dat hij de IP adressen uitdeelt. De range staat er van 192.168.1.64 tot 192.168.1.253. Daartussen kan hij ip's geven en zullen je pc's ook allemaal een ip hebben.
    Dan komt de linksys die je via één van de 4 poorten hebt aangesloten. Daardoor werkt hij als switch, niet als router wat ok is. De DHCP staat hier uit wat ook moet; de speedtouch regelt immers de ip's.
    Dan de range extender. Deze heb je op 192.168.1.254 gezet. Vul bij gateway het ip in van je speedtouch dus 192.168.1.1
    Ook hier heb je dhcp uitgezet, de speedtouch regelt de ip's dus bij dhcp settings staat disable en de rest van de settings worden niet gebruikt. Dus volgens mij staat alles goed...maar heb je ook dat mac adres daar ingevuld van je linksys? Bij wireless settings heb je daar staan 'MAC of AP' met '00-1c-10-f5-ce-99' Dat mac adres moet dat zijn van je linksys router. Kijk dus in je linksys router bij de status pagina naar het mac adres van hem. Dat moet je invullen daar.
    Wat je normaal ook kan doen is onderaan op die blz op de search knop drukken. Normaal krijg je dan een lijst met beschikbare draadloze netwerken en daar zou de linksys bij moeten staan. Denk eraan, je moet wel eerst de range extender rebooten dat de vorige settings al effect hebben.
    Doe dit alles zonder draadloze beveiliging te zetten in de linksys (die dus daar uitzetten) en niks beveiliging instellen op de range extender. Zo zou het normaal moeten lukken...anders weet ik het ook niet meer. Pas als dat lukt terug uw linksys beveiligen en proberen de range extender hetzelfde beveiligen. De meeste problemen met draadloos krijg je door beveiliging daarom eerst zonder testen

  12. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    De Koene ( 2 January 2011)

  13. #19
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    13 August 2006
    Berichten
    405
    Bedankjes
    200
    Bedankt
    118 keer in 83 posts
    Alles is goed uitgevoerd zoals jij beschrijft.
    De beveiliging staat uitgeschakeld.
    Dat mac adres staat ook juist.
    Dus na de installatie krijgen alle pc's die draadloos verbonden zijn geen ip meer toegewezen, ze zijn wel allen verbonden met het netwerk maar krijgen geen internettoegang.
    Ik heb 1 pc die buiten het bereik van de extender staat, als ik dan de linksys reboot heeft deze terug verbinding met internet.
    De andere pc's die het signaal van de extender opvangen niet.
    Alles lijkt juist te staan maar het werkt niet.

  14. #20
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    - Wat doet het ledje bij 'range extender' op de TP-Link? Aan is dat hij de router heeft gevonden, knipperen is dat hij de router zoekt, uit is dat hij geen verbinding heeft.
    - Heb je al op die search knop gedrukt? Wat lijst krijg je? Staat daar de linksys tussen?
    - Het mac adres dat je moet invullen is het mac adres van de linksys draadloze kant. Als je in de linksys naar status gaat heb je normaal 3 tabbladen 'router', , 'local netwerk' en 'wireless network'. Ik veronderstel dat het het laatste tabblad is waar je het mac adres moet van nemen. Ieder heeft immers een ander mac adres in de tabbladen Om zeker te zijn is dus werken via de search knop beter.
    - Zorg bij wireless security dat het daar op disable staat om te testen. Idem voor wireless mac filtering.
    - Kijk eens bij wireless advanced. Daar heb je geheel onderaan de setting 'Enable AP isolation'. Die moet af staan denk ik?

    Voor de rest heb ik nog wat zitten zoeken maar naast verkoop vind je niet veel erover :s

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. D-Link Wireless G USB Adapter
    Door numberseven in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 4 January 2009, 15:32
  2. Range Extender werkt draadloos niet correct
    Door MrD in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 3 April 2007, 15:29
  3. Internet via D-Link DWl-G122 Wireless USB Adapter
    Door Comte in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 19 February 2007, 23:56
  4. d-link wireless pci adapter problemen
    Door boerken in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 15 November 2005, 23:42

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •