Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 36
  1. #21
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    13 August 2006
    Berichten
    405
    Bedankjes
    200
    Bedankt
    118 keer in 83 posts
    Alle lampjes branden zoals ze moeten branden.
    Het mac adres vind hij automatisch en het is dit van de mijn linksys.
    Ik heb de laatste firmware op de tp geinstalleerd.
    Dus zonder beveiliging op, moet ik enkel de tp-link aansluiten en 5 sec op het knopje vooraan drukken en zou alles in orde moeten zijn.
    Dus dat heb ik ook zo eens geprobeerd, resultaat is dat alles werkt maar na ongeveer 30 sec loopt alles vast.
    Dus eerst werkt het wel maar dan komt er ergens een conflict waardoor het uit is met de pret.

  2. #22
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Ik heb echt geen idee, als het eerst werkt en dan in de knoop slaat. Het enigste wat ik nog kan verzinnen is dat de extender een maximale snelheid heeft van 150Mbps terwijl je router tot 300Mbps kan. Mss dat het daaraan ligt. Je kan dat testen door de linksys router settings bij wireless enkel op 'b en g' te zetten en niet op 'b,g en n'. Met b en g kan hij maximaal 54Mbps zenden/ontvangen.

  3. #23
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    13 August 2006
    Berichten
    405
    Bedankjes
    200
    Bedankt
    118 keer in 83 posts
    Ja daar had ik ook al en gedacht, en ook even uitgeprobeerd maar het probleem blijft exact hetzelfde.
    Ik begin eerder te denken dat er hardwarematig iets mis is met de tp-link, deze is nochtans nagelnieuw.
    Morgen even contact op nemen met de verkoper.

  4. De volgende gebruiker bedankt De Koene voor deze nuttige post:

    PeterN ( 3 January 2011)

  5. #24
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    13 August 2006
    Berichten
    405
    Bedankjes
    200
    Bedankt
    118 keer in 83 posts
    Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft maar de tijd staat niet goed van de Linksys.
    Deze zou automatisch juist moeten gezet worden maar dat doet ie niet.
    http://img9.imageshack.us/gal.php?g=prtscrtime1.png

    Van de verkoper heb ik nog geen antwoord gekregen dus zit ik nog maar wat verder te proberen.
    Vanmiddag ging alles plotseling wel gedurende 1 minuut en toen was het terug gedaan.
    Ik had drie laptops bij me staan en allen konden ze op internet na de installatie van de Tp-link, maar het was van korte duur en dan hadden ze geen internettoegang meer.
    Wanneer ze toegang hadden werd de naam van mijn netwerk correct weergegeven, maar als het misloopt zien de laptops enkel mijn netwerk als "onbekend netwerk".

  6. #25
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    De tijd in de linksys heeft er niks mee te maken. Die wordt enkel gebruikt voor de log bestanden

    Wel eraan denken dat je alles ook terug beveiligd als je draadloos werkt, niet dat ze zonder medeweten in je thuisnetwerk zitten

  7. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    De Koene ( 4 January 2011)

  8. #26
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    13 August 2006
    Berichten
    405
    Bedankjes
    200
    Bedankt
    118 keer in 83 posts
    Ik heb het werkend gekregen, maar toch niet helemaal.
    Het is me gelukt door volgende instellingen te wijzigen:
    1/ het statisch ip van de tp-link was standaard 192.168.1.254, dat is veranderd in 192.168.1.5
    2/ De gateway in de tp-link staat standaard op 0.0.0.0, die is veranderd naar 192.168.1.1 (ip van de speedtouch)
    3/het signaal dat de tp-link standaard uitzend staat op 20/40Mhz, dat staat nu op enkel 20Mhz aangezien mijn linksys ook op 20Mhz uitzend.
    Dus zo heeft alles de hele namiddag feilloos gewerkt, ik kon de extender uitschakelen en terug opstarten zonder probleem en alles bleef gewoon goed, ook alle pc's konden draadloos verbinden en alle laptops konden elk op hun beurt verbinden via kabel met de tp-link.
    En dit alles met WPA-beveiling ingeschakeld.
    Nu de tp-link stond op een meter van de linksys, maar als ik de tp-link 10 meter verplaats (zonder muren tussen) werkt het plots niet meer en moet ik de linksys rebooten om terug draadloze verbinding te kunnen maken.
    Het signaal van de linksys is zeker niet te zwak want een laptop pikt het op 40 meter (en met muren tussen) nog goed op, en ik heb ook drie verschillende antennes geprobeerd op de tp-link.
    Het is toch raar dat ik de linksys elke keer moet rebooten (zonder wijzigingen) om dan terug draadloos verbinding te kunnen maken.
    De LAN-verbinding van de linksys blijft wel de hele tijd goed werken.
    En van de verkoper heb ik nog geen antwoord gekregen

  9. De volgende gebruiker bedankt De Koene voor deze nuttige post:

    PeterN ( 5 January 2011)

  10. #27
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Als het een namiddag heeft gewerkt moeten de settings toch in orde zijn nu, zelfs met beveiliging
    Nu met het verplaatsen gaat de verbindingssterkte naar omlaag en normaal ook automatisch de snelheid. zo het toch nog aan de snelheid liggen? Dat de linksys dan te snel is voor de tp?
    Die range extender is iets vreemd, moet ik toegeven

  11. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    De Koene ( 5 January 2011)

  12. #28
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    13 August 2006
    Berichten
    405
    Bedankjes
    200
    Bedankt
    118 keer in 83 posts
    Het zal toch wel iets hardwarematig zijn denk ik, wat ben je anders met een range extender als die op 1 meter van je basisstation moet staan

  13. De volgende gebruiker bedankt De Koene voor deze nuttige post:

    PeterN ( 5 January 2011)

  14. #29
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Eerlijk gezegd als ik het apparaat opzoek en zoek door de commentaren op fora heb ik een minder goed gevoel. Nu moet je natuurlijk bedenken dat mensen die er geen problemen mee hebben niet een topic gaan openen, maar je ziet maar weinig antwoorden dat het ergens prima is. Daardoor krijg ik dat minder goed gevoel, mss geheel onterecht.

    Veelal wordt een wifi range uitgebreid met WDS (Wireless Distribution System). Uw routers moeten over deze functie beschikken en dit is zeker niet steeds het geval. Ook hiermee zijn soms problemen dus kan je best twee routers van een zelfde merk nemen zodat compatibiliteit al geen issue meer is.

    Zelf heb ik zo'n systeem niet opgezet, maar ik heb het hier wel al eens zien passeren op het forum

  15. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    De Koene ( 5 January 2011)

  16. #30
    Gevorderd   Edje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 December 2010
    Berichten
    123
    Bedankjes
    24
    Bedankt
    45 keer in 30 posts
    1 router en eventueel een switch erachter lijkt me dan eenvoudiger. Je hebt dan in ieders geval één uitgangspunt, één gateway, één subnet, één DHCP en DNS service. Want 2 apparaten met als doel router / range extender kan prima werken maar dan is het zoals PEter al aan gaf van belang dat deze onderling compatible zijn. Mogelijk is wel dat er iets zit te storen. Dit kun je testen door de apparaten eens op een ander kanaal in te stellen. 6 of 11 bv. Met een tool als netstumbler kun je achterhalen wie eventueel op het zelfde kanaal zit in jou buurt.

  17. De volgende gebruiker bedankt Edje voor deze nuttige post:

    De Koene ( 5 January 2011)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. D-Link Wireless G USB Adapter
    Door numberseven in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 4 January 2009, 15:32
  2. Range Extender werkt draadloos niet correct
    Door MrD in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 3 April 2007, 15:29
  3. Internet via D-Link DWl-G122 Wireless USB Adapter
    Door Comte in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 19 February 2007, 23:56
  4. d-link wireless pci adapter problemen
    Door boerken in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 15 November 2005, 23:42

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •