Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: nieuwe pc

  1. #1
    Beginner  
    Geregistreerd
    7 January 2011
    Berichten
    2
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    nieuwe pc

    ik heb een pc samengesteld op alternate.be maar ik vraag me af of ik hiermee op een treffelijke manier kan gamen. dit is de pc:

    cpu:AMD Athlon II X3 445
    voeding: Antec VP Power 450W
    grafische kaart: XFX HD5770
    case: Cooler Master Elite 330
    dvd-rw: Sony Optiarc AD-7260S-0B
    moederbord: ASRock 770 Extreme 3
    hdd: Samsung HD503HI
    geheugen: Kingston ValueRAM 4 GB DDR3-1333 Kit

    de games die ik wil spelen zijn bv: cod black ops, medal of honor tier 1, .....
    Laatst gewijzigd door gorgumph; 7 January 2011 om 01:38

  2. #2
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    De games die je opgeeft zijn de laatste nieuwe games en dus vrij zware games.
    Langs de andere kant geef je een pc configuratie die niet slecht is maar zeker niet uitblinkt in prestaties, net het gene dat vooral belangrijk is in games. De processor gebruiken we in de november configuratie bij de low-end pc. Je hebt dan wel een aparte grafische kaart genomen.

    Voor games is snelheid van de processor belangrijk, en minder het aantal cores. De AMD Athlon II X3 445 heeft drie cores waar het soms lukt dat de vierde gelockte core ook nog werkt na unlocken. Kwa snelheid moet hij natuurlijk de duimen leggen voor vele intel cpu's. Ook de grafische kaart is niet slecht maar zeker niet de snelste. Al bij al zal je de games wel kunnen spelen, maar hoelang je de nieuwe zware games nog gaat kunnen blijven spelen en in welke resolutie en detail je de huidige games kan spelen is wat anders. Voordeel is natuurlijk dat dit alles prijs vriendelijk is. Je moet dus naar je budget kijken maar een Game pc is dit niet. Daarvoor is het budget te klein vrees ik.

  3. #3
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    6.700
    Bedankjes
    1.651
    Bedankt
    8.252 keer in 3.245 posts
    Ik vrees dat je teleurstelling groot gaat zijn moest je hierop gaan gamen. welke monitor wordt hierop aangesloten?

  4. De volgende gebruiker bedankt g_man voor deze nuttige post:

    PeterN ( 9 January 2011)

  5. #4
    Beginner  
    Geregistreerd
    7 January 2011
    Berichten
    2
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    ik heb een packard bell 23.4" monitor, het probleem is dat mijn budget maar ongeveer €450 is. ik heb geen zin om er meer geld aan uit te geven. zou er een betere pc samengesteld kunnen worden voor zo'n laag budget?

  6. #5
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Voor een game pc is dat budget echt wel te laag om iets fatsoenlijk te hebben.Ik denk dat je dan meer hebt aan een spelconsole dan aan een pc als het echt om te gamen is.
    Voor een game pc moet je toch meer dan 1000 euro tellen om 'iets behoorlijk' te hebben. Wil je iets fatsoenlijk waar je een aantal jaren plezier aan hebt zodat je dan nog de laatste games kan spelen, moet je rond de 1500 euro tellen.

  7. #6
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    6.700
    Bedankjes
    1.651
    Bedankt
    8.252 keer in 3.245 posts
    In resoluties van een 23" gamen met die configuratie gaat met horten en stoten zijn hoor.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Nieuwe maand, nieuwe wetten en voorschriften ...
    Door Phil O'Sophe in forum De Lounge
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 3 December 2010, 00:27
  2. Reacties: 10
    Laatste bericht: 29 April 2006, 17:16

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •