Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
  1. #1
    Gevorderd   Spike's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    limburg
    Berichten
    157
    Bedankjes
    20
    Bedankt
    7 keer in 6 posts

    laptop doet niets meer

    Hoi,

    Ik heb hier een Asus X50Z laptop (athlon.64 3gig ram)van een vriendin die niets meer deed. Toen ik het zelf eens wou bezien werkte de laptop perfect voor max. 2 minuten, daarna viel ie volledig uit.
    Sindsdien is opstarten niet meer mogelijk. Er komt geen scherm, geen biepgeluid, enkel brandt het lampje van de voedingsindicator en de indicator van het batterijvermogen beneden.
    Ik heb al een geprobeerd om het ram geheugen te verwisselen en appart te gebruiken, maar dat maakt geen verschil.
    Heeft iemand een idee wat ik hieraan kan doen?

    grt, tim

  2. #2
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Hij doet volledig niks, ook geen ventilator die je hoort. Enkel die twee ledjes?
    Kan je de batterij verwijderen en de laptop gewoon via netvoeding opstarten?

  3. #3
    Gevorderd   Spike's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    limburg
    Berichten
    157
    Bedankjes
    20
    Bedankt
    7 keer in 6 posts
    het opstarten zonder batterij heeft geen ander effect.
    het is me nu wel opgevallen dat ik de harde schijf hoor uitvallen als ik de pc terug afzet (door een paar sec de startknop in te houden)
    ook hoor ik enkele seconden iets wat geluid maakt, maar geen idee wat het is (precies het geluid van een diskette die je vroeger in een pc stak).
    Ik heb zelf ook nog wa rondgezocht; heeft het nut om de bios te resetten door de jumper of batterij er even uit te halen? Deze optie doe ik liever niet, omdat ik niet zoveel ken van de bios.

    grt, tim

  4. #4
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Dus de laptop is niet geheel dood. Je hoort de ventilator aanspringen als je hem opzet en blijkbaar spint de hd ook op? Maar het beeld blijft pik zwart of zie je de bios post komen? Let ook eens op als je enige hd activiteit hoort of ziet aan het ledje.

  5. #5
    Gevorderd   Edje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 December 2010
    Berichten
    123
    Bedankjes
    24
    Bedankt
    45 keer in 30 posts
    Doe dit eens: Oefen wat druk uit ongeveer in het midden van het keyboard en houd die druk vast terwijl je de laptop aanzet. Doe dit op verschillende posities indien er nog niets gebeurd. Als de laptop weer aan gaat dan is, zoals meestal het geval is, je VGA chip het probleem.

  6. #6
    Gevorderd   Spike's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    limburg
    Berichten
    157
    Bedankjes
    20
    Bedankt
    7 keer in 6 posts
    PeterN: bovenaan de laptop staan lichtjes van o.a. de harde schijf, maar die doen helemaal niets. Ik hoor wel dat de HD ronddraait, maar die blijft monotoom ronddraaien Het scherm blijft idd volledig zwart, en er zijn ook geen bios-geluidjes (weet niet of nieuwere laptops dat nog altijd hebben).

    edje: druk uitoefenen op het toetsenbord maakt geen verschil. Kan ik een eventueel probleem met de vga kaart niet omzeilen door er een extern scherm op aan te koppelen, want dat heb ik ook al geprobeerd, en het geeft geen verschil.

  7. #7
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    6.700
    Bedankjes
    1.651
    Bedankt
    8.252 keer in 3.245 posts
    Je hebt dus 2 mogelijkheden; ofwel is je scherm defect, ofwel is je VGA defect. Beiden kan ook nog maar dat zou toeval zijn.
    Probeer dus idd een extern scherm aan te koppelen en dan via de FN toets naar daar om te schakelen. Als je dan beeld hebt is jescherm defect. Heb je dan nog geen beeld, dan is je VGA defect. ALs je een onboard chip hebt, heb je serieus probleem (tenzij je een aparte grafsiche kaart kan aansluiten. Heb je al een aparte grafische kaart, dien je die te vervangen.

  8. #8
    Gevorderd   Spike's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    limburg
    Berichten
    157
    Bedankjes
    20
    Bedankt
    7 keer in 6 posts
    de beeldkaart is een ATI Mobility Radeon HD3200, dit is dus een onboard beeldkaart.
    nog even voor de duidelijkheid: de laptop was enkele maanden geleden niet meer op te starten, en er is toen ook een hele tijd niets mee gedaan. Enkele dagen geleden heb ik hem opgestart en alles werkte perfect voor enkele minuten, toen is ie ineens uitgevallen, en sindsdien krijg ik em niet meer opgestart.
    PeterN: ik heb de laptop opengedraaid en achteraan gekeken terwijl ik opstart; de ventilator draait totaal niet. Het vreemde geluid wat ik hoorde is de dvd-speler. De HD maakt wel een zacht zoemend geluid, en hoor ik ook duidelijk afspringen als ik de pc uitschakel.

    grt, tim

  9. #9
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Oei, dan zou het ook nog je CPU kunnen zijn :s Mss is de ventilator gewoon stuk gegaan. Hierdoor werkt wel alles nog maar zal de CPU opgestookt zijn ... Nu wordt het nog moeilijker een oorzaak te detecteren. Kan je hem eens opzetten en met je vinger voorzichtig voelen aan de cpu? Wel goed opletten, die kan serieus heet zijn waardoor je u kan verbranden!
    Als die warm is kan je 99 % zeker zijn dat je CPU is opgestookt door een kapotte ventilator.

  10. #10
    Gevorderd   Edje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 December 2010
    Berichten
    123
    Bedankjes
    24
    Bedankt
    45 keer in 30 posts
    Iets meer druk uitoefenen. Of beter nog, druk uitoefenen op de VGA chip en dan tegelijkertijd aanzetten.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Laptop doet niets meer
    Door Jona07 in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 10 May 2009, 11:38
  2. dvd doet niets meer foutcode f4d41436
    Door lex11 in forum Grafische kaarten & monitors
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 26 December 2008, 20:34
  3. windows doet niets meer.
    Door durbo in forum Windows
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 18 January 2007, 15:50
  4. laptop doet niets meer
    Door lovable witch in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 6 October 2006, 11:50
  5. PC doet niets meer
    Door surfer in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 8 April 2006, 22:36

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •