Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: draadloos printen

  1. #1
    Beginner  
    Geregistreerd
    8 February 2011
    Berichten
    2
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    draadloos printen

    ik heb een nieuwe printer pixma mg5250 met wifi ik gebruik windows7 en heb draadloos internet van belgacom met een bbox 2,ik zou graag van op afstand willen mijn printer gebruiken ik heb de gebruiks aanwijzing gevolgd en op mijn printer brand het blauwe lampje van wifi,maar nu weet ik niet wat ik verder moet doen de printer erkent gebruikersnaam maar kan geen verbinding maken,

    kan iemand mij helpen

    jeanbolhoed

  2. #2
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    6.700
    Bedankjes
    1.651
    Bedankt
    8.252 keer in 3.245 posts
    Belgacom heeft een gratis hulplijn. Bel daar eens naar en je wordt zo geholpen. Niet dat we dat hier niet kunnen, maar het is mss op 1 2 3 gedaan.
    Heb je de Wifi installatie gedaan of eerst via USB en daarna de Wifi aangezet? Ik weet bijvoorbeeld dat je bij HP op voorhand de keuze moet maken.

  3. #3
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Bij het draadloos aansluiten van printers is het veelal een kwestie dat je de beveiliging juist moet zetten zoals je uw draadloos netwerk hebt beveiligd. Denk er ook aan dat als je mac adres beveiliging hebt je ook het mac adres van de printer in het lijstje moet invoeren. Het beste is altijd eerst onbeveiligd proberen zodat je weet dat dit al werkt. daarna beveilig je uw draadloos netwerk terug.
    Een ander veel voorkomende fout bij dergelijke dingen is uw firewall. Veel anti virus pakketten zijn een hele 'suite' zoals ze zeggen, een verzameling van beveiligingen. Eén daarvan is meestal ook een firewall. Anderzijds heb je anders de firewall van Windows actief. Het zijn deze firewalls die veelal roet in het eten gooien als je via ethernet of draadloos verbindt. Veelal staat in de handleiding van je printer welke poorten je expliciet nog open moet zetten in je firewall wil je draadloos of via ethernet printen.

  4. #4
    Beginner  
    Geregistreerd
    8 February 2011
    Berichten
    2
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    draadloos printen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door g_man Bekijk bericht
    Belgacom heeft een gratis hulplijn. Bel daar eens naar en je wordt zo geholpen. Niet dat we dat hier niet kunnen, maar het is mss op 1 2 3 gedaan.
    Heb je de Wifi installatie gedaan of eerst via USB en daarna de Wifi aangezet? Ik weet bijvoorbeeld dat je bij HP op voorhand de keuze moet maken.
    bedankt ik zal proberen om bij belgacom binnen te geraken want dat is niet gemakkelijk,ik heb eerst de wifi aan gezet,toen die fout weer gaf,heb ik de usb kabel gebruikt om een document af te printen en dat ging we alvast heel erg bedankt

    jeanbolhoedl

  5. #5
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    6.700
    Bedankjes
    1.651
    Bedankt
    8.252 keer in 3.245 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeanbolhoed Bekijk bericht
    bedankt ik zal proberen om bij belgacom binnen te geraken want dat is niet gemakkelijk,ik heb eerst de wifi aan gezet,toen die fout weer gaf,heb ik de usb kabel gebruikt om een document af te printen en dat ging we alvast heel erg bedankt

    jeanbolhoedl
    Dat is op zich al niet goed. Wel voor jou maar dat is gewoon een teken dat de printer slecht geconfigureerd is. Als je op WiFi werkt, kan je normaal niet met USB printen. (toch niet bij HP)
    Als ik jou was zou ik de software en drivers van de printer eens volledig terug verwijderen en opnieuw proberen. En lees eerst de installatiehandleiding eens fatsoenlijk.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Draadloos printen
    Door Sunivil in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 3 July 2010, 22:18
  2. draadloos printen
    Door reddevel in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 24 October 2009, 12:44
  3. draadloos printen
    Door g_man in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 13
    Laatste bericht: 6 July 2008, 11:51
  4. draadloos printen
    Door Clioke16V in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 26 July 2007, 11:04
  5. draadloos printen
    Door kathleen in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 25 January 2007, 20:37

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •