Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    18 February 2011
    Berichten
    24
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    7 keer in 7 posts

    welke systeemschijf kopen

    Welke harddisk is nu de beste aankoop voor een systeem schijf :een Western Digital VelociRaptor 150GB (Bulk, WD1500HLFS) ,Western Digital WD1002FAEX 1 TB (Bulk) of een Solid State Disk 3,5 inch SATA ? Ik wil mijn computer voor videomontage en beeldbewerking gebruiken.Ik wil vlot kunnen gebruik maken van de volgende programma’s op mijn systeem schijf : Adobe After Effects ,Adobe Premiere ,Adobe Photoshop, Zbush ,3D max.Totale ruimte die ik nodig heb om mijn programma’s te installeren is 45GB.

  2. #2
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Kwa snelheid is het eenvoudig te rangschikken: SSD is een heel stuk sneller dan een harde schijf. De velociraptor is sneller dan een gewone schijf daar deze sneller draait. Laatste is een gewone schijf.
    Kwa prijs is rangschikking net omgekeerd en is de ssd het duurste
    Voor videobewerking is een snelle schijf gemakkelijk om grote bestanden in te laden. Langs de andere kant als het grote bestanden zijn is een groot genoeg intern geheugen van de pc ook belangrijk.
    Denk daar wel bij dat een systeemschijf helpt, maar als je data op een trage externe usb schijf staat je nog zal moeten wachten bij het laden.

  3. #3
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    18 February 2011
    Berichten
    24
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    7 keer in 7 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeterN Bekijk bericht
    Kwa snelheid is het eenvoudig te rangschikken: SSD is een heel stuk sneller dan een harde schijf. De velociraptor is sneller dan een gewone schijf daar deze sneller draait. Laatste is een gewone schijf.
    Kwa prijs is rangschikking net omgekeerd en is de ssd het duurste
    Voor videobewerking is een snelle schijf gemakkelijk om grote bestanden in te laden. Langs de andere kant als het grote bestanden zijn is een groot genoeg intern geheugen van de pc ook belangrijk.
    Denk daar wel bij dat een systeemschijf helpt, maar als je data op een trage externe usb schijf staat je nog zal moeten wachten bij het laden.
    Hoi,
    Ik heb er nog eens mijn Tutorial dvds uit de kast gehaald,waarmee ik heb leren werken met de programma’s .Bij de tutorials specificatie’s is vooral te horen dat op de eerste plaats het werk geheugen belangrijk is en daarna de processor.De harddisk wordt ook belangrijk als het werkgegeven vol zit en dat de harddisk wordt aangesproken voor een virtuele geheugen.
    Over de videokaart zegt men dat dit niet zo belangrijk is een gewone G-force videokaart volstaat.
    Tijdens het leren werken met de programma’s ,heb ik ondervonden dat mijn systeem het soms moeilijk had om te kunnen volgen tijdens afspelen van de 2D en 3D animaties.
    Ik heb een dual core E 5200 en 2 Gb ram geheugen en 1.5TB harddisk en als besturingssysteem gebruik ik windows Xp professional.
    Zie test die heb gedaan:
    http://img443.imageshack.us/img443/2226/72164387.png
    http://img156.imageshack.us/img156/4...densrender.png

    Kan ik nog iets doen om systeem te verbeteren of moet ik eerder uikijken maar nieuw systeem om deftig te kunnen werken met mijn programma's ?

    groeten,
    Jason

  4. #4
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Eerst en vooral is je processor niet echt een uitblinker om echt 2D en 3D zware rendering te doen. Toch moet ik daarin verwijzen dat rendering ook in de grafische kaart wordt gedaan en deze ook wel belangrijk is, denk maar aan games die niks anders doen dan 3D rendering met effecten.
    Daarnaast is natuurlijk uw pc geheugen belangrijk. Dit is een stuk sneller dan het wisselgeheugen op je schijf. Nu 2GB is voor deze zware programma's wel echt weinig en zelfs niet meer van deze tijd als je de prijzen ziet. Maar ook hier zit je met een oudere CPU die DDR2 800 geheugen aanspreekt wat tegenwoordig sneller kan met DDR3 1333 geheugen.
    De schijf is het laatste waar je moet naar kijken bij uw systeem, de rest gaat meer boost geven.
    Je moet dus zelf ergens de keuze maken als een upgrade met wat winst de moeite is en zich loont voor het gene dat je verlangt. Dit is moeilijk door ons in te schatten. Het is logisch dat een huidige 3,4 GHz quad core direct een boost geeft die je niet met een upgrade gaat kunnen waar maken.
    Alleszins als je zou upgraden is het zeker het intern geheugen naar 4GB en zorgen dat je een 64 bit besturingssysteem hebt die ook daadwerkelijk gebruik maakt van dit geheugen, dus geen gewone XP (die is 32 bit). In programma's als photoshop kan je bij preferences/performance bv uw mogelijk gebruikt geheugen opgeven, maar het moet natuurlijk ook fysisch aanwezig zijn

  5. #5
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    18 February 2011
    Berichten
    24
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    7 keer in 7 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeterN Bekijk bericht
    Eerst en vooral is je processor niet echt een uitblinker om echt 2D en 3D zware rendering te doen. Toch moet ik daarin verwijzen dat rendering ook in de grafische kaart wordt gedaan en deze ook wel belangrijk is, denk maar aan games die niks anders doen dan 3D rendering met effecten.
    Daarnaast is natuurlijk uw pc geheugen belangrijk. Dit is een stuk sneller dan het wisselgeheugen op je schijf. Nu 2GB is voor deze zware programma's wel echt weinig en zelfs niet meer van deze tijd als je de prijzen ziet. Maar ook hier zit je met een oudere CPU die DDR2 800 geheugen aanspreekt wat tegenwoordig sneller kan met DDR3 1333 geheugen.
    De schijf is het laatste waar je moet naar kijken bij uw systeem, de rest gaat meer boost geven.
    Je moet dus zelf ergens de keuze maken als een upgrade met wat winst de moeite is en zich loont voor het gene dat je verlangt. Dit is moeilijk door ons in te schatten. Het is logisch dat een huidige 3,4 GHz quad core direct een boost geeft die je niet met een upgrade gaat kunnen waar maken.
    Alleszins als je zou upgraden is het zeker het intern geheugen naar 4GB en zorgen dat je een 64 bit besturingssysteem hebt die ook daadwerkelijk gebruik maakt van dit geheugen, dus geen gewone XP (die is 32 bit). In programma's als photoshop kan je bij preferences/performance bv uw mogelijk gebruikt geheugen opgeven, maar het moet natuurlijk ook fysisch aanwezig zijn

    Ik denk dat een upgrade nooit de winst gaat maken die ik verlang van mijn computer.
    Ik zal wel genoodzaakt zijn om een krachtigere computer te kopen als ik deftig wil werken met de software.Ik heb maar een matige kennis van hardware,zou u me willen bijstaan bij maken van de juiste keuzes?Ik heb geen zin om iets te kopen waar ik spijt van krijg achterna. ik heb momenteel enkele websites bekeken en de i7-2600K 3.4Ghz is een mooie processor(wel niet goedkoop).

    Bij sommige websites staat te lezen Intel 1155 Core i7-2600K 3.4Ghz OC model of intel 1155 Core i7-2600K 3.4Ghz unlocked.
    Wat betekend OC model of unlocked, is er een verschil in deze processors ?

    moederbord:
    Als Moederbord zou ik gaan voor een een Asus 1155 P8P67.
    Men heeft ook Asus 1155 P8P67 Deluxe versie deze heeft volgende aansluitingen meer :
    Een S/PDIF uitgang ,2 externe SATA poorten , een TPM connector.

    Bij de Ondersteuning voor parallel processing wordt bij de Asus 1155 P8P67 alleen
    CrossFire vernoemt maar geen SLI,CrossFire zoals bij de Asus 1155 P8P67 Deluxe versie .
    Wat SLI,CrossFire betekend weet ik niet en of ik dit nodig weet ik dus ook niet ?

    Er is verder ook een klein verschil bij de Bois Type,bij de Asus 1155 P8P67 staat volgende
    vermeld BIOS type Flash ROM , EFI AMI BIOS.
    Bij de Asus 1155 P8P67 Deluxe versie staat volgende BIOS type Flash ROM , EFI,AMI BIOS,PnP.
    Waarvoor PnP staat weet ik niet en of ik dit nodig heb ?
    Kort gezegd,zijn de aansluitingen die Asus 1155 P8P67 Deluxe versie meer heeft dan de
    gewone versie voor mij belangrijk als ik deftig wil werken met bovenstaande programma's ?

    reeds bedankt voor u tijd!

  6. #6
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Op het moment is het intel dat de betere CPU's heeft. Half dit jaar komt AMD met Bobcat cores en is het afwachten wat die brengen. Zelf heb ik ook een Core i7 2600K, een 3,4GHz quad core met hyperthreading, dus tot 8 threads tegelijkertijd kunnen worden afgehandeld (een virtuele acht core kan je zeggen). Deze cpu staat op een LGA 1155 voet, de socket waar de cpu in past en dus moet voorzien zijn op je moederbord. Er zijn twee versies: de 2600 en de 2600k. De eerste is de gewone versie, de unlocked versie wordt met de 'k' aangeduid. Unlocked wil zeggen dat je in de bios de multiplyer kan aanpassen. Dit is nodig als je de cpu wil overclocken. Hierdoor ga je een hogere frequentie aan de cpu geven zodat hij sneller is. Maar dit wil ook zeggen dat hij meer spanning nodig heeft, meer gaat verbruiken en warmer wordt. Dus een aangepaste koeling is dan ook nodig. Ik heb mijn cpu al laten draaien op 4,6 GHz wat echt wel haalbaar is met een goede koeling. Dus wil je overclocken moet je de 'k' versie hebben. Btw, die OC die je ziet staat voor OverClocken
    Als moederbord heb je een P67 moederbord nodig met de nieuwe chipset en de LGA1155 socket. Op het moment is er wel nog een fout in de chipset die Intel aan het rechtzetten is. Zie hiervoor ons nieuws.
    Crossfire en SLI zijn twee technieken om meerdere grafische kaarten in één systeem te hebben . Zo kan je twee dezelfde grafische kaarten op 1 moederbord prikken voor een nog betere grafische prestatie. Dit is vooral voor gamers bedoeld. Het je twee AMD RADEON kaarten moet het CrossfireX ondersteunen, heb je twee Nvidia kaarten moet het SLI ondersteunen. Sommige moederborden steunen beiden, andere alleen crossfireX wat wil zeggen dat je enkel AMD Radeon grafische kaarten parralel kan zetten. Enkele kaarten gaat steeds ongeacht het merk.
    De 'pnp' aanduiding staat voor 'Plug and play' maar wat ze daarmee bedoelen is mij ook niet echt duidelijk
    De extra aansluitingen heb je niet nodig, de S/PDIF uitgang is een extra audio uitgang, 2 SATA poorten extra boven de hoeveelheid andere SATA poorten die er al zijn, dus nog twee extra hd aansluitingen mogelijk. De TPM connector heb je niet nodig als je niks van hardware kent dat zijn testpunten om voltages te meten om extreem te overclocken.
    Een andere goed bordje is dat wat ik heb, een MSI P67A-GD65, ook met sata 6Gbps en usb3.0 aansluitingen.

    Ter info, hou ook onze configuraties in het oog

  7. #7
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    18 February 2011
    Berichten
    24
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    7 keer in 7 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeterN Bekijk bericht
    Op het moment is het intel dat de betere CPU's heeft. Half dit jaar komt AMD met Bobcat cores en is het afwachten wat die brengen. Zelf heb ik ook een Core i7 2600K, een 3,4GHz quad core met hyperthreading, dus tot 8 threads tegelijkertijd kunnen worden afgehandeld (een virtuele acht core kan je zeggen). Deze cpu staat op een LGA 1155 voet, de socket waar de cpu in past en dus moet voorzien zijn op je moederbord. Er zijn twee versies: de 2600 en de 2600k. De eerste is de gewone versie, de unlocked versie wordt met de 'k' aangeduid. Unlocked wil zeggen dat je in de bios de multiplyer kan aanpassen. Dit is nodig als je de cpu wil overclocken. Hierdoor ga je een hogere frequentie aan de cpu geven zodat hij sneller is. Maar dit wil ook zeggen dat hij meer spanning nodig heeft, meer gaat verbruiken en warmer wordt. Dus een aangepaste koeling is dan ook nodig. Ik heb mijn cpu al laten draaien op 4,6 GHz wat echt wel haalbaar is met een goede koeling. Dus wil je overclocken moet je de 'k' versie hebben. Btw, die OC die je ziet staat voor OverClocken
    Als moederbord heb je een P67 moederbord nodig met de nieuwe chipset en de LGA1155 socket. Op het moment is er wel nog een fout in de chipset die Intel aan het rechtzetten is. Zie hiervoor ons nieuws.
    Crossfire en SLI zijn twee technieken om meerdere grafische kaarten in één systeem te hebben . Zo kan je twee dezelfde grafische kaarten op 1 moederbord prikken voor een nog betere grafische prestatie. Dit is vooral voor gamers bedoeld. Het je twee AMD RADEON kaarten moet het CrossfireX ondersteunen, heb je twee Nvidia kaarten moet het SLI ondersteunen. Sommige moederborden steunen beiden, andere alleen crossfireX wat wil zeggen dat je enkel AMD Radeon grafische kaarten parralel kan zetten. Enkele kaarten gaat steeds ongeacht het merk.
    De 'pnp' aanduiding staat voor 'Plug and play' maar wat ze daarmee bedoelen is mij ook niet echt duidelijk
    De extra aansluitingen heb je niet nodig, de S/PDIF uitgang is een extra audio uitgang, 2 SATA poorten extra boven de hoeveelheid andere SATA poorten die er al zijn, dus nog twee extra hd aansluitingen mogelijk. De TPM connector heb je niet nodig als je niks van hardware kent dat zijn testpunten om voltages te meten om extreem te overclocken.
    Een andere goed bordje is dat wat ik heb, een MSI P67A-GD65, ook met sata 6Gbps en usb3.0 aansluitingen.

    Ter info, hou ook onze configuraties in het oog
    Het artiekel info over configuraties was zeer leerrijk, waarvoor mijn dank!!

    Het is dus best dat ik nog een beetje wacht om een systeem aan te schaffen tot begin maart,
    omdat er een fout in de moederborden zit of is dit probleem volledig van de baan en kan ik
    met een gerust hart nu reeds een moederbord aanschaffen zonder fout ?

    CPU:
    Van het overclocken van een cpu weet ik niks af,heb ik nog nooit gedaan.
    Is u computer overgeclockt of gebruikt u deze normaal ?

    MOEDERBORD:
    Ik verkies het liefst asus moederbord omdat ik ermee vertrouwd ben.

    RAM geheugen:
    Dat je het RAM geheugen kan overclocken daar had ik nog nooit van gehoord lijkt me zeer interessant hopelijk heb je hiervoor geen koeling vandoen en is dit makkelijk te doen.
    Als geheugen zou ik kiezen voor Kingston DDR3 HYPERX 1600MHz XMS3-1600 CL9.
    Hoeveel geheugen zou u mij aanraden ?

    VIDEOKAART:
    een POV nvidia GT430 2GB DDR3 is dit een goed keuze of kan met minder?
    ik hoop dat deze kaart voldoende is want 500 euro voor een videokaart uitgeven
    dat vind ik te veel.

    BESTURINGSYSTEEM:
    windows 7 professional 64Bit.

    HARDDISK:
    Systeemschijf een Western Digital WD1002FAEX 1 TB deze heeft SATA 600 ,de
    Toegangstijd 4,2 ms (lezen) en de Transferrate tot 126 MB/s (lezen) .

    Ik denk dat de beste keuze een Western Digital WD1002FAEX als systeemschijf is.
    De Western Digital WD1002FAEX 1 TB heeft dezelfde Toegangstijd en Transferrate als de
    VelociRaptor 150GB SATA 300 en je hebt nog eens het voordeel dat je 1TB ruimte hebt
    tegenover de VelociRaptor SATA 300 die maar 150GB ruimte heeft , of beoordeel ik dit verkeerd ?Ik vond deze test: http://www.pcper.com/article.php?aid=870&type=expert&pid=5
    Als ik een WD1002FAEX als systeemschijf kies gaat dit niet te kosten gaan van de boost die
    mijn CPU en RAM geheugen heeft ?
    Een SSD systeemschijf zou top zijn maar een 128GB SSD is te duur, en een 64Gb SSD is volgens mij te klein,omdat ik aan programma reeds 45 GB heb en er zo maar een kleine 19GB overblijft en dat is bijna niks.
    Ik ben er trouwens achter waarom mijn systeem zo traag begon te werken.
    Ik kreeg vandaag de volgende waarschuwing wanneer ik met zbrush aan werken was: out of disk space.
    De harddisk is bijna vol ,wanneer ik zbrush afsluit heb ik nog 6Gb vrij .
    Wanneer ik zbrush opnieuw opstart en zbrush enkel ingewikkelde handelingen laat doen ,blijft er soms nog maar 36 Mb over,de Gigabytes schijfruimte verdwijnen vlug.

    interne backup schijf een Western Digital Caviar GP 1TB 64MB.

  8. #8
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    - De fout in de chipset zit er nog steeds in. Pas ergens begin april wordt verwacht dat de nieuwe moederborden uitkomen. Wie nu een bord aanschaft kan zijn bord terug inruilen voor een nieuw met goede chipset naderhand. De omruiling wordt gedaan waar je het bord koopt. Vraag er dus naar op voorhand. Nu zolang je de SATA 3Gbps poorten niet gebruikt is er niks aan de hand en kan je het bord gewoon verder gebruiken, maar je weet nooit als je ze later wil gebruiken...
    - momenteel draait mijn cpu op stock frequentie daar ik hem nog met de juiste koeler en in de juiste kast moet bouwen (veel te druk met minatica bezig) Ik heb hem wel al op 4,8GHz laten draaien met een goede koeler. Met een beetje goede koeler (bv mugen 2) kan je hem 24/7 gemakkelijk op 4,2GHz laten draaien. Overclocken bij sandy bridge is niet moeilijk, het plezier voor overclocken is er zelfs af omdat het zo makkelijk is. Gewoon wat settings in je bios. Natuurlijk kennen we niet alle biosen van buiten
    (hier zie je de opstelling en hebben we wat koelers getest op de sandy bridge op 4,6GHz)
    - Het geheugen is ok. Normaal is het 1333MHz geheugen maar met 1600MHz geheugen kan je ook weer met een instelling in de bios deze gebruiken. Veel meer prestaties moet je hierdoor niet verwachten, het is de cpu die alles moet kunnen volgen.
    Ik zou twee latjes van 2GB nemen, dus 4GB. Je kan dan naderhand als je echt wil nog eens 2 latjes van 2GB bijkopen. Je hebt immers 4 slots op je moederbord.
    - als grafische kaart zou ik iets hoger mikken. De ATI Radeon HD 5750 is al een iets oudere kaart maar wel dubbel de snelheid van de GT430. Met 1GB geheugen kom je normaal toe tenzij je meerdere monitors op heel hoge resolutie tegelijk aan stuurt. Zo'n HD 5750 is niet veel duurder dan een GT430.
    - kwestie besturingssysteem moet je een 64 bit hebben, maar heb je de professional versie nodig? Kijk eens wat het meer biedt en als je dat wel nodig hebt en gaat gebruiken? De meesten komen toe met de home premium versie hoor
    - een 1TB schijf is goed hoor. Zorg dat je eentje neemt met 64MB cache. De raptor blijft toch nog steeds sneller en als ik ze hier aanluit merk ik toch het verschil. Maar het is niet zo dat uw hele systeem er onder lijdt. Gewoon het opstarten zal een paar seconden langer duren Een 6Gbps aansluiting (SATA 600) is niet echt nodig in dat opzicht dat de interface niet de bottleneck is bij de overdracht. Een traditionele HD schijf kan geen snelheden halen die de gewone SATA 3Gbps (SATA 300) overstijgen.
    Een Western Digital WD1002FAEX is prima .
    Denk wel ook aan een fatsoenlijke voeding en een cpu koeler. De standaard cpu koelers zijn echt wel het minimum van het minimum en voor een 35 euro max heb je al een buitengewone koeler (mugen 2)

  9. #9
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    18 February 2011
    Berichten
    24
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    7 keer in 7 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeterN Bekijk bericht
    - De fout in de chipset zit er nog steeds in. Pas ergens begin april wordt verwacht dat de nieuwe moederborden uitkomen. Wie nu een bord aanschaft kan zijn bord terug inruilen voor een nieuw met goede chipset naderhand. De omruiling wordt gedaan waar je het bord koopt. Vraag er dus naar op voorhand. Nu zolang je de SATA 3Gbps poorten niet gebruikt is er niks aan de hand en kan je het bord gewoon verder gebruiken, maar je weet nooit als je ze later wil gebruiken...
    - momenteel draait mijn cpu op stock frequentie daar ik hem nog met de juiste koeler en in de juiste kast moet bouwen (veel te druk met minatica bezig) Ik heb hem wel al op 4,8GHz laten draaien met een goede koeler. Met een beetje goede koeler (bv mugen 2) kan je hem 24/7 gemakkelijk op 4,2GHz laten draaien. Overclocken bij sandy bridge is niet moeilijk, het plezier voor overclocken is er zelfs af omdat het zo makkelijk is. Gewoon wat settings in je bios. Natuurlijk kennen we niet alle biosen van buiten
    (hier zie je de opstelling en hebben we wat koelers getest op de sandy bridge op 4,6GHz)
    - Het geheugen is ok. Normaal is het 1333MHz geheugen maar met 1600MHz geheugen kan je ook weer met een instelling in de bios deze gebruiken. Veel meer prestaties moet je hierdoor niet verwachten, het is de cpu die alles moet kunnen volgen.
    Ik zou twee latjes van 2GB nemen, dus 4GB. Je kan dan naderhand als je echt wil nog eens 2 latjes van 2GB bijkopen. Je hebt immers 4 slots op je moederbord.
    - als grafische kaart zou ik iets hoger mikken. De ATI Radeon HD 5750 is al een iets oudere kaart maar wel dubbel de snelheid van de GT430. Met 1GB geheugen kom je normaal toe tenzij je meerdere monitors op heel hoge resolutie tegelijk aan stuurt. Zo'n HD 5750 is niet veel duurder dan een GT430.
    - kwestie besturingssysteem moet je een 64 bit hebben, maar heb je de professional versie nodig? Kijk eens wat het meer biedt en als je dat wel nodig hebt en gaat gebruiken? De meesten komen toe met de home premium versie hoor
    - een 1TB schijf is goed hoor. Zorg dat je eentje neemt met 64MB cache. De raptor blijft toch nog steeds sneller en als ik ze hier aanluit merk ik toch het verschil. Maar het is niet zo dat uw hele systeem er onder lijdt. Gewoon het opstarten zal een paar seconden langer duren Een 6Gbps aansluiting (SATA 600) is niet echt nodig in dat opzicht dat de interface niet de bottleneck is bij de overdracht. Een traditionele HD schijf kan geen snelheden halen die de gewone SATA 3Gbps (SATA 300) overstijgen.
    Een Western Digital WD1002FAEX is prima .
    Denk wel ook aan een fatsoenlijke voeding en een cpu koeler. De standaard cpu koelers zijn echt wel het minimum van het minimum en voor een 35 euro max heb je al een buitengewone koeler (mugen 2)

    wat bedoeld u hiermee ,Normaal is het 1333MHz geheugen maar met 1600MHz geheugen kan je ook weer met een instelling in de bios deze gebruiken.

    Bedoeld u hiermee het volgende, wanneer ik 1600MHZ geheugen koop dat ik deze zal moeten
    verlagen naar 1333MHZ door het instellen van de bois ?
    Als dit zo is heeft weinig zin om 1600Mhz geheugen te kopen.
    Harddisk:
    Als ik de Western Digital WD1002FAEX als systeemschijf plaats krijg ik dus geen
    bottleneck in mijn systeem ?
    WINDOWS 7:
    Het was zo dat ik windows XP professional nodig had met service pack 2 voor het installeren
    van adobe photoshop ,anders kon ik het niet installeren.Hoe dit zit met windows 7 weet ik niet,
    maar ik ga ervan uit dat dit ook het geval zal zijn bij windows 7.

    De Koeler:
    is dit de koeler die u bedoeld ?
    Deze
    Kan ik deze koeler ook gebruiken om de CPU op 4.6 laten draaien of is dit te gevaarlijk ?

    Overclocken CPU:
    van de bios weet ik eigelijk weinig af ,enkel hoe men de startup kan instellen en nog een
    paar andere dingen waar ik nu niet onmiddellijk op kom.
    Kan ik op deze site informatie vinden van de biosen die worden gebruikt en hoe ik
    dit zal moeten instellen ?

    Voeding:
    Ik zou een gewone standaard kast nemen met een voeding in van 500watt is dit voldoende ?
    Laatst gewijzigd door jason789; 25 February 2011 om 01:29

  10. #10
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    - Neen, uw cpu zal standaard uw geheugen aansturen aan 1333MHz. Zet je een 1600MHz geheugen erop zal het toch maar werken aan 1333MHZ. In de bios kan je wel een setting veranderen waardoor het op 1600MHz werkt.
    - WD hardeschijf is prima
    - Ivm photoshop ben ik geen kenner dus andere reacties afwachten, maar thuis heb ik Win 7 home premium en heb ik toch al photoshop eens geprobeerd. Daar het niet echt mijn ding is is het er ook terug af, maar het werkte perfect
    - Het is die koeler. Om uw overclock constant 24/7 op 4,6GHz te houden met die koeler zou ik niet doen. In de zomer en bij mindere verluchting in je kast door stof etc gaat het steeds op de limiet kwa temperatuur draaien. Ik zou een overclock aanhouden tot 4,2GHz als je op safe wil spelen en niet iedere keer uw temperaturen wil controleren. Zeker voor een stabiel systeem waar je geen omkijken wil naar hebben en dat altijd werkt moet je ver genoeg van de limieten blijven. Van 3,4 naar 4,2 is al een mooi extraatje
    - Op deze site, maar ook andere sites zal je wel wat info vinden over het overclocken. Iedere bios is anders zoals gezegd. Ik zal waarschijnlijk wel nog eens een dossiertje schrijven ivm sandy bridge overclocken maar het zal aan de hand zijn van een MSI P67A-GD65 wat ik nu heb. Maar zoals gezegd vind je overal wel wat info hoor
    - voeding hangt ook af als je wil overclocken. Voor overclocken heb je een zwaardere voeding nodig want het stroomverbruik gaat wel vrij snel de hoogte in en voor de stabiliteit. De voeding wordt altijd onderschat en velen nemen gewoon een kast met een voeding in die niet echt uitblinkt. Een goede aparte voeding kost dan ook rap over de 100 euro wat de meesten niet uitgeven; toch is de voeding het belangrijkste aan je hele pc. die bepaald in grote maten hoe stabiel hij is, hoe lang hij mee gaat etc.
    Ik geef dus liever maar 75 euro uit aan een mooie goede kast en 140 euro aan een goede voeding die goed is maar ook stil. Maar dat moet ieder voor zich uitmaken en natuurlijk moet je uw budget in het oog houden. Goede componenten kosten geld, daarom dat zelfbouw met kwaliteits componenten duurder uitkomt dan een Medion pc in de ALDI. (ik zeg hiermee niet dat die pc's in de ALDI niet goed zijn. Prijs/kwaliteit zijn ze zeker goed, maar als je enkel naar kwaliteit kijkt is dit niet altijd zo)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Welke nieuwe laptop kopen ?
    Door bestprijs in forum Volledige systemen, laptops en netbooks
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 1 June 2010, 23:48
  2. welke router kopen?
    Door hondasport in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 24 April 2010, 21:06
  3. Welke zou ik kopen de.....?
    Door ghost in forum Fotografie
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 11 August 2008, 18:46
  4. Welke kopen ?
    Door arachnox in forum Opslagmedia
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 24 June 2007, 18:30
  5. Welke server kopen?
    Door jekrussek in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 16 October 2006, 23:02

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •