Hi all,

Heb gisteren Airtunes / Airport Express van Apple aangeschaft. Groot was mijn teleurstelling dat de configuratie niet van een leien dakje liep. Uuuuuuuren heb ik bezig geweest het ding te configureren in verschillende instellingen. Was zelfs mijn draadloos netwerk en internetverbinding kwijt. Was effe panikeren...
Soit na een avond en ochtend proberen, is de boosdoener gevonden: Windows Firewall.
Airtunes werkt super en is op 5 minuten geconfigureerd, maar Windows Firewall moet niet aanstaan of hij stuurt geen geluid van mijn Itunes collectie op PC naar stereo keten.

Ik heb zelfs al geprobeerd Airtunes manueel als toe te laten programma toe te voegen aan de Firewall, de volgens Apple gebruikelijke poort van Itunes in te geven (ik hoop dat gewoon aangeven van de poort voldoende was), zelfs Itunes uit en in de toe te laten lijst van de firewall, niets helpt. Als Windows Firewall aan staat, al dan niet met Apple gerelateerde software als toegelaten programma, marcheert Airtunes niet.

Dus zit nu zonder werkende firewall. Weten jullie hoe dit probleem op te lossen? Windows Firewall en Airtunes te laten werken?

Of zit er sowieso een firewall op mijn Scarlet Box (bij de instellingen van de Scarlet Box zag ik firewall aangevinkt staan...)?

Of is er een beter firewall programma? Mijn anti virus is van McAfee. Hebben die geen firewallprogs en zo ja, werken die zonder systeem te vertragen (had vroeger Norton met alles erop en eraan en dat was echt traag). Of zijn er betere alternatieven van firewalls?

Alvast bedankt !