Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1
    Gevorderd   Alviarin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 March 2006
    Berichten
    259
    Bedankjes
    180
    Bedankt
    29 keer in 17 posts

    Bereik wifi netwerk uitbreiden

    Hallo,

    Ik ben aangesloten bij Scarlet en heb het abonnement Scarlet One. In dit abonnement zit een modem inbegrepen met een router die een draadloos netwerk mogelijk maakt. Ik kan zonder probleem in huis op dit draadloos netwerk, zowel boven als beneden.

    Nu zou ik ook graag dit draadloos netwerk bereik in de tuin hebben. Helaas gaat het maar tot de achterdeur en zelfs aan de buitenkant van de kant waar de modem staat, heb ik geen ontvangst (althans niet met mijn Iphone).

    Wat zijn de beste oplossingen? Ik heb ook nog een Linksys / Cysco WRT160N router. Heeft het nut om die er tussen te hangen? En zo ja hoe doe ik dat best? Heb het al geprobeerd maar dat lukte niet. Dy Linksys heeft ook het voordeel dat er nog 4 ethernetpoorten zijn, zodat er nog uitbreidingen mogelijk zijn.
    Aan de modem van Scarlet is maar één ethernetpoort waarop mijn PS3 al is aangesloten.

    Alvast bedankt voor de tips.

  2. #2
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    6.700
    Bedankjes
    1.651
    Bedankt
    8.252 keer in 3.245 posts
    Scarlet is ADSL, die Linksys is een telenet router. Vandaar dat het niet gaat. Je kan best een Powerline adapter gebruiken. Dan kan je buiten in een stopcontact een adapter steken en daaraan een acess point. Dan heb je in je tuin WiFi.

  3. De volgende gebruiker bedankt g_man voor deze nuttige post:

    Alviarin (10 April 2011)

  4. #3
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Vervangen zoals g_man aangeeft gaat niet, er zit geen adsl modem in. Je zou hem wel kunnen bijschakelen achter je adsl modem/router.
    Hiervoor gebruik je de Linsys als switch en niet als router. Sluit een kabel aan van je adsl modem/router naar 1 van de vier uitgangen van je linksys, dus niet op de aparte lan poort. Hierdoor gaat de linksys gewoon het internet verder verdelen over de drie overgebleven poorten en draadloos. Je moet wel nog enkele settings doen.
    Log in op de linksys met een kabel rechtstreeks naar de linksys en surf naar standaard adres 192.168.1.1 Ga naar basic setup en verander daar dhcp server naar disable. Het is immers uw adsl router die de ip's gaat uitdelen. Nu kan je daar een tweede draadloos netwerk opzetten. Geef het een ander kanaal nr zodat ze elkaar niet storen en een ander SSID naam. Je kan nu zoeken naar beschikbare draadloze netwerken en gaat beiden vinden en kiezen welke je neemt. Als je de linksys nu vlak bij de tuin zet heb je daar drie bedrade aansluitingen en het draadloze netwerk.

  5. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    Alviarin (10 April 2011)

  6. #4
    Gevorderd   Alviarin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 March 2006
    Berichten
    259
    Bedankjes
    180
    Bedankt
    29 keer in 17 posts
    Bedankt voor de tips. Heb dit geprobeerd en de Lynksys doet zijn job. Helaas niet sterk genoeg om tot ver in de tuin te geraken (of ik moet het eens testen met een laptop, met de Iphone 3G viel halverwege de verbinding uit).
    Zou dan eventueel powerline adapters aanschaffen. Nu zitten er al powerline adapters blijkbaar tussen de Telenet modem en de TV voor de digitale TV. Kan dat geen storing geven als er nog een set powerline adapters zijn aangebracht?

  7. #5
    Gevorderd   Alviarin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 March 2006
    Berichten
    259
    Bedankjes
    180
    Bedankt
    29 keer in 17 posts
    Heb ondertussen een set powerline adapters gekocht (van Devolo, een set van 3 waarmee je tot 200 Mbps kunt doorstromen), de linksys doet nu dienst als een switch. Heb ook een mediaplayer gekocht (Western Digital Live TV Hub). Mediaplayer, PS3, WDtv en powerline zitten nu aangesloten op deze switch die op zijn beurt zoals hierboven door PeterN is beschreven, verbonden is met de modem/router van Scarlet.
    De PC boven is dan ook verbonden met een powerline adapter. Beide adapters zitten rechtstreeks in stopcontact.

    Streamen van media gaat perfect. Internet gaat niet echt sneller, meer zelfs als ik dataverkeer van mijn pc naar de harde schijf van de WDTV stuur, valt internet soms uit.
    Doe ik iets verkeerd of kan het internet echt niet sneller? Volgens Scarlet zou ik met 25 Mbps moeten kunnen downloaden, maar ik krijg er hooguit bij een torrentdownload 1,5 Mbps uit. Gewone downloads hooguit 370 kbps. Ik weet nu ook wel dat die downloadsnelheden van internetproviders slechts theoretisch zjn, maar nog geen 1/10 met powerline adapters vind ik wel bedroevend.

    Is de opstelling verkeerd? Koop ik beter een gewone ethernet switch, zo ja is 10/100 Mbps voldoende of beter een gigabit switch?

  8. #6
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Met snelheden moet je opletten. Best controleer je die tov een speedtest en niet met downloads via internet. Het is immers de server waar je download die de snelheid bepaald.
    Tweede zaak is ADSL: hier kan je een hoge snelheid bereiken als je dicht genoeg bij de centrale zit. Zit je te ver dan is het signaal niet zuiver genoeg meer en kan de verbinding verbreken als je met hoge snelheden werkt. Veelal wordt dan de snelheid terug geschroefd om je toch nog een goede verbinding te kunnen aanbieden.

    Best kan je even testen: neem uw pc/laptop en een kabel rechtstreeks van je adsl modem en doe zo de test met speedtest. Doe daarna hetzelfde na de linksys, na de powerline, en eventueel draadloos. Zo breng je in kaart wat je binnen krijgt en waar het eventueel erg vertraagt.

  9. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    Alviarin (14 May 2011)

  10. #7
    Gevorderd   Alviarin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 March 2006
    Berichten
    259
    Bedankjes
    180
    Bedankt
    29 keer in 17 posts
    PeterN, bedankt.

    Gewoon wireless inloggen via de scarlet modem geeft de speedtest van telenet 8,13 mbps dwonload en 1,82 mbps upload ping 21 ms. Dat is zowat ongeveer constant na enkele speedtesten.
    Vreemd genoeg krijg ik de zaak niet aan de praat om verbonden te worden met internet als ik de powerlines gebruik door de pc te verbinden met een powerline en de modem ook en waarbij ik de switch er tussenuit laat. Ik moet dus altijd wel mijn internetverbinding draadloos hebben gehad, waarschijnlijk daarom het minieme verschil?
    Met de switch en alles tussengeschakeld en draadloos ingelogd via de scarlet modem is de downloadspeed max. 6,64 mbps, upload is dezelfde.
    Log ik in op de linksys, is de downloadsnelheid maar liefst 11,6 mbps (soms zelfs 15), upload blijft hetzelfde.

    Hoe moet ik nu via powerline internet instellen? Windows Vista herkent wel een onbekend LAN netwerk, dat ik van particulier naar openbaar kan zetten en omgekeerd maar dat is ook alles...Ethernetverbinding maakt hij niet...

  11. #8
    Gevorderd   Alviarin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 March 2006
    Berichten
    259
    Bedankjes
    180
    Bedankt
    29 keer in 17 posts
    Probleem al gevonden: er stond nog een klein knopje aan de powerline adapter waarmee je blijkbaar de adapter of het netwerkcircuit kan uitschakelen. Zat ik dus met een uitgeschakelde adapter in het circuit. Zoals gewoonlijk, is de kans groter dat iets marcheert, als je het aanzet

    Heb dan de test kunnen doen: internetverbinding via lan (dus rechtstreeks op de scarletmodem): 18,97 mbps downloand, 1,86 upload. Met de switch en alles tussengeschakeld, 18,79mbps download en 1,86 uploadsnelheid.

    Dus volgens mij is mijn internetverbinding snel genoeg in deze configuratie en is het zogenaamde niet zo snel downloaden dan te wijten aan de servers waarvan ik download.

  12. De volgende 2 gebruikers bedanken Alviarin voor deze nuttige post:

    Krotec (16 May 2011), PeterN (14 May 2011)

  13. #9
    Gevorderd   Krotec's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 March 2011
    Locatie
    De kempen
    Berichten
    140
    Bedankjes
    262
    Bedankt
    329 keer in 99 posts
    Veel surfgenot met je nieuwe opstelling.
    Indien er geen vragen meer naar boven komen, gaat hier een slotje op.

  14. #10
    Gevorderd   Alviarin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 March 2006
    Berichten
    259
    Bedankjes
    180
    Bedankt
    29 keer in 17 posts
    Mag een slotje op. Bedankt.

  15. De volgende 2 gebruikers bedanken Alviarin voor deze nuttige post:

    Krotec (18 May 2011), peenif (17 May 2011)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. netwerk buiten bereik
    Door gentle suzy in forum Mobiele & Home media
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 12 June 2009, 21:07
  2. Hoe moet ik mijn wifi bereik uitbreiden ?
    Door arthurke in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 21
    Laatste bericht: 9 August 2008, 21:55
  3. Uitbreiden netwerk
    Door Emtec in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 30 July 2008, 18:56
  4. Wifi vind mijn netwerk niet
    Door Sofiekebieke in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 22 April 2008, 20:59
  5. wifi netwerk
    Door kwakkwak in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 24 April 2006, 13:57

Tags voor deze discussie

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •