Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Outlook (2003) Verwdwenen 'Concept' berichten komen terug via Postvak IN

    Ik heb eigenlijk geen probleem mee ... tenzij dat er geen logische uitleg voor te vinden is en dat ik een hekel heb aan mysteries...

    Stel ... je bent een hele tijd bezig met de voorbereiding van een email bericht dat je nog niet wil opsturen.
    Af en toe sla je dat bericht zelfs op om absoluut zeker te zijn dat het niet verloren gaat en dat gaat dan naar de map Concepten. Je kan het zelfs later weer openen en er aan voortwerken met bijgewerkte gegevens en met alle correcties opnieuw opslaan. De geaddresseerde is nog NIET ingevuld, om zeker te zijn dat het bericht niet ongecontroleerd zal vertrekken.

    So far so good.

    In een van de volgende sessies (of was het 'de eerste' onmiddellijk volgende Outlook sessie?) wil je daar voort aan werken en dan blijkt dat je bericht niet meer in Concepten staat, maar ook nergens meer te bespeuren valt, noch in geen enkele van alle Outlook mappen, noch ergens anders op je PC. Gewoonweg foetsie, totaal verdwenen !!

    Allemaal verloren werk en tijd dus !!
    Pure frustratie in allerzuiverste vorm tegen alles wat Microsoft is.

    MAAR je gelooft het of niet, zoals in een van onze jeugdliedjes ( "die kat kwam weer de vogende dag ; de volgende dag was die kat weer daar ..." ) komt er bij het openen van Outlook een NIEUW bericht in het postvak IN, gericht naar jezelf !

    Blijkt dan dat het om dat verdwenen bericht gaat dat in Concepten een tijd lang heeft vertoefd en dan verdween op mysterieuze wijze.

    Dit kan geen toeval meer zijn want het is mij nu ongeveer 3-4 maar gebeurd in al die jaren.
    * Heeft iemand dat ook al meegemaakt ?
    * Heeft iemand een plausibele uitleg ?

    Bedankt.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  2. #2
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts
    @ Merel; ik heb je post verplaatst naar Internet. Vragen oer e-mail programma's horen daar thuis.

    Heb zo een voorval nog nooit meegemaakt. Ik zie wel als ik een langere mail opstel, deze (automatisch) wordt opgeslagen in 'concepten'. Versturen gebeurt meestal kort nadien.

    Misschien een tipje : als je zo een uitgebreide email, waar je heel veel werk insteekt, wil voorbereiden om te versturen, kan je deze misschien eerst opmaken in Word 2003. Outlook en Word hebben dezelfde opmaak. Nadien kan je vanuit het worddocument de inhoud knippen en plakken in outlook.
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  3. #3
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.839
    Bedankjes
    15.650
    Bedankt
    37.027 keer in 15.348 posts
    Je kan zelf beslissen waar je concepten wil opslaan. Vooral als je een soort standaardbrief wil houden, sla je die best op in een andere map dan Concepten.
    In Outlook kan je daar ook een vinger in de pap hebben, beperkt, maar toch.
    Kijk in het menu Extra bij Opties op de tab Voorkeuren. Daar heb je bovenaan Emailopties staan. Klik daar op Geavanceerd. Je kan je keuze zelf maken bij de 'opslaglocatie niet verzonden items'. Het is mogelijk dat dat nu staat ingesteld op je map Inbox, maar er staan er nog enkele.
    Een map apart aanmaken kan je ook, maar deze zal niet in de Opslaglocaties worden weergegeven. Misschien door het bericht erheen te slepen?

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Reacties: 4
    Laatste bericht: 31 January 2006, 20:44
  2. outlook 2003
    Door spruit in forum Office
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 11 October 2005, 19:09

Tags voor deze discussie

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •