Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 35
  1. #1
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    11 February 2009
    Berichten
    16
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    4 keer in 4 posts

    Grafische kaart werkt niet

    Vorige week heb ik een grafisch kaartje gekocht, maar als ik die wilde installeren in de pc wilde die niet meer opstarten. De koeling begon te draaien en dat was het. De kaart uitgehaald en alles werkt weer normaal. Aangezien ik een lichte voeding in mijn pc heb (250w) kon ik dus geen zware kaart nemen, daarom heb ik voor een ASUS EAH5450 SILENT gekozen omdat die volgens Alternate een max. belasting neemt van 19w. De specificaties van mijn pc is http://speccy.piriform.com/results/T...XcveARl7jwproZ.
    Is er iemand die raad weet? Bedankt

  2. #2
    Expert   strikerfox's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 May 2005
    Locatie
    wervik
    Berichten
    581
    Bedankjes
    125
    Bedankt
    292 keer in 202 posts
    Ik zie op de foto van de kaart dat er waarschijnlijk extra voeding moet aangesloten worden , anders werkt die inderdaad niet.

    m.v.g

    strikerfox.
    Eagle pass

  3. #3
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    11 February 2009
    Berichten
    16
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    4 keer in 4 posts
    Hoe zie je dat en hoe kan ik dit oplossen?

  4. #4
    PC-Freak   slicky's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    int westen van België
    Berichten
    1.357
    Bedankjes
    380
    Bedankt
    602 keer in 343 posts
    denk je een dat je de voeding moet aansluiten met een connector zoals je een HD aansluit.
    een vierpolige connector

    suc6

  5. #5
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Ik zie geen extra voeding aansluiting (http://be.asus.com/nl/Graphics_Cards...specifications). Daarbij, als de kaart een extra voeding nodig heeft kan je het vergeten bij een 250 watt voeding

    Als ik zo kijk heb je waarschijnlijk een moederbord met een grafische kaart geïntegreerd. De grafische kaart zit dus mee op je moederbord. Een PC kan geen twee grafische kaarten hebben, dus moet je de grafische kaart op je moederbord uitzetten.
    Best ga je als volgt te werk:
    Start je PC gewoon op en ga naar je hardwarelijstje en verwijder daar de driver van je huidige grafische kaart. Windows zal je waarschuwen maar daar trek je u niks van aan
    Daarna herstart je de pc en ga je naar de bios. Zorg dat windows niet meer opstart want anders installeert hij gewoon je grafische driver terug. In de bios ga je een instelling vinden op je 'Graphical adapter' op disable te zetten.
    Sla de bios op en zet de pc als hij wil herstarten.
    Nu plaats je de nieuwe grafische kaart.
    Start de pc op, windows zou moeten verschijnen en u de melding geven dat hij een nieuwe grafische kaart heeft. Het beeld zal niet optimaal zijn, daarom dat je nu de driver voor deze nieuwe kaart installeert. Na een herstart kan je de gewenste resolutie instellen.

  6. #6
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    11 February 2009
    Berichten
    16
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    4 keer in 4 posts
    Heb gedaan wat je gezegd heb en de driver verwijderd. In de Bios ben ik niets tegengekomen als Graphical Adapter alleen dit. In de BIOS-instelling kan ik bij Advanced onder Init Display First kiezen tussen PCI Slot ..... [ ]
    Onchip VGA ..... [ ]
    PCIEx ..... [x]
    Waarbij PCIEx is aangevinkt. Mijn bios is een Phoenix - AwardBIOS CMOS Setup Utility.
    Heb dan de kaart ingestoken en niets, de koeling blijft draaien maar er gebeurt niets.

  7. #7
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Dat is de juiste instelling Hij moet op PCIEx staan als je een aparte grafische kaart insteekt zoals jij wil doen. Dus dat is prima.
    Aan welke aansluiting hang je uw monitor? De Asus grafische kaart heeft een VGA connector, een HDMI en een DVI connector. Probeer zeker de VGA eens. Werkt die niet, steek dan het (hopelijk meegeleverde) koppelstukje DVI/VGA op de aansluiting van je monitor en steek deze in de DVI connector. Veel kans dat daar het standaard signaal op zit.
    Btw, hoor je de Hd doorstarten, eventueel zonder beeld op je monitor of begint de PC piepjes te geven?

    Werken beide uitgangen niet, VGA en DVI, moet je voor de zekerheid volgende eens checken want exacte info over je moederbord vind ik niet terug (waarschijnlijk een HP desktop en dus speciaal voor HP gemaakt?).
    - Voorheen, toen je de Asus grafische kaart nog niet had, waar stak je uw monitor op in? Een andere aparte kaart of op een connector die aan je moederbord vast hangt? (Eventueel even een foto van de binnenkant van je case even posten en de achterkant van je PC met alle aansluitingen)

    Succes.

  8. #8
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    11 February 2009
    Berichten
    16
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    4 keer in 4 posts
    Als ik hem opstart dan hoor ik de dvd-speler geluid maken en dan maakt de hdd een geluidje en that's it. Koeling draait en normaal na een 5-tal seconden begint die trager te draaien maar nu niet. Het scherm hangt aan een vga aansluiting die op mijn moederbord zit (zie foto). De dvi aansluiting kan ik niet testen want ik heb geen kabel met zo een uitgang denk ik (kzal eens moeten kijken). Er staan nog wat foto's zodat je ziet hoe de pc eruitziet van binnen en van buiten.

    http://imageshack.us/g/683/17082011100.jpg/

  9. #9
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Ok, het is duidelijk dat je idd een onboard grafische controller hebt. Het is dus noodzakelijk dat je de instelling in de bios verandert en op PCIEx zet zoals je gedaan hebt voor de aparte kaart.
    De reden waarom ze dan niet werkt?
    - Kijk alleszins na als de kaart goed in het slot zit. Diep genoeg voor en achter.
    - Aangezien de ventilator op hoge toeren blijft draaien denk ik niet dat je pc doorstart zonder beeld maar dat er dus iets grondig mis is. Dus de monitor aansluiten via een DVI koppelstuk gaat niets brengen denk ik.
    - Kan je de kaart in een andere pc proberen zodat je zeker bent dat ze nog werkt?
    - Andere mogelijkheid is dat de voeding echt wel te krap is. 250Watt is echt wel een heel krappe voeding. Bij de opstart trek de pc net dat extra meer dan eens opgestart. Je kan eventueel eens proberen door de stroom af te koppelen van je HD's / DVD's als je tenminste de bios post dan krijgt.

    Ter info, dat koppelstuk DVI naar VGA waar ik over spreek krijg je bij de meeste grafische kaarten gewoon erbij:

  10. #10
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    11 February 2009
    Berichten
    16
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    4 keer in 4 posts
    Kaart getest met dvi-kabel blijft hetzelfde, op een andere pc kan ik hem niet direct testen aangezien ik maar één pc heb. Zal dan maar zonder kaart werken en de interne blijven gebruiken zeker.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Is mijn grafische kaart niet sterk genoeg?
    Door Ydec in forum Grafische kaarten & monitors
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 14 March 2011, 23:17
  2. nieuwe grafische kaart of niet
    Door spirit-trans in forum Grafische kaarten & monitors
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 21 April 2007, 19:36
  3. Heeft dit moederbord een onboard grafische kaart of niet?
    Door Yelleken in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 7 December 2006, 09:14

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •