Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    5 November 2008
    Locatie
    Dendermonde
    Berichten
    116
    Bedankjes
    114
    Bedankt
    15 keer in 10 posts

    Werkblad in OpenOffice

    Beste,
    Ik beschik niet over Microsoft Office, en gebruik dus OpenOffice.
    Bij een factuur van Belgacom, wordt de mogelijkheid geboden de gesprekdetails te downloaden als excel- document. Alleen wordt dit document als werkblad onoverzichtelijk, m.a.w. alles doorheen.
    Hoe kan ik hieraan verhelpen?
    Met dank bij voorbaat en vriendelijke groet.
    Haganibbo.

  2. #2
    PC-Freak   Fakke_Berto's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 June 2005
    Berichten
    1.320
    Bedankjes
    944
    Bedankt
    947 keer in 644 posts
    Ik heb een tijdje een probeerversie gehad van Office. Nadat deze vervallen was kon ik ook niet meer verder werken. Nu gebruik ik de Office-versie van Windows Live. Dus in de cloud. Als je dus toevallig een Live account hebt kan je het zo doen.

  3. De volgende gebruiker bedankt Fakke_Berto voor deze nuttige post:

    Haganibbo (10 September 2011)

  4. #3
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    5 November 2008
    Locatie
    Dendermonde
    Berichten
    116
    Bedankjes
    114
    Bedankt
    15 keer in 10 posts
    Beste Fakke_Berto,
    Bedoel je hiermee Microsoft Office 365. Maar dit is weer betalend.
    Ik beschik inderdaad over een Live account, maar hoe gaat dat dan in zijn werk?
    Groetjes

  5. #4
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Die details van uw telefoonrekening komen inderdaad nogal verwarrend over. Je krijgt een zip-bestand met daarin een cvs-bestand, dat is eigenlijk een xls dat nog niet in kolommen staat. Ik dacht dat je dat in OpenOffice wel kunt ordenen zodat het wat properder en leesbaarder overkomt. Hoe dat nu juist gaat kun je altijd eens proberen, als het niet lukt kan ik dat terug zoeken, maar vandaag is het al wat laat om nog veel te denken, en morgen ben ik niet thuis.

  6. De volgende gebruiker bedankt berger voor deze nuttige post:

    Haganibbo (18 September 2011)

  7. #5
    PC-Freak   Fakke_Berto's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 June 2005
    Berichten
    1.320
    Bedankjes
    944
    Bedankt
    947 keer in 644 posts
    Volgens mij is het niet hetzelfde als Office 365. Ik heb nog nooit moeten betalen. Als je je document op de Skydrive hebt staan kan je die bewerken in de browser. Zo doe ik het. Deze manier van werken is echter beperkt. Ik zie dat je bestand een .csv is en ben niet zeker dat je dat kan importeren in deze versie van Office.

  8. #6
    PC-Freak   Fakke_Berto's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 June 2005
    Berichten
    1.320
    Bedankjes
    944
    Bedankt
    947 keer in 644 posts
    Via de Skydrive zal het dus niet werken. Als je iemand kent die je bestand kan importeren in Office excel, daarna terug kan opslaan als xls of xlsx, kan je het daarna openen in Open Office.
    Heb je het zo gedaan?
    http://www.youtube.com/watch?v=uBRnoX3XoYg
    Suc6.
    Laatst gewijzigd door Fakke_Berto; 11 September 2011 om 12:20

  9. De volgende gebruiker bedankt Fakke_Berto voor deze nuttige post:

    Haganibbo (12 September 2011)

  10. #7
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts
    Heb je de recentste versie van openoffice? In deze versie zit namelijk in dat documenten gemaakt in Microsoft office (vanaf versie 2007) zonder enig probleem kunnen geopend worden.

    Verder bestaat er een excel viewer. Deze is te vinden tussen onze downloads. Dit programma kan ook handig zijn indien je geen Microsoft office op je pc hebt staan.
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  11. De volgende gebruiker bedankt Baloeke voor deze nuttige post:

    Haganibbo (12 September 2011)

  12. #8
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Ik heb het ondertussen geprobeerd in OpenOffice.cal en het is heel simpel. Je moet natuurlijk eerst uw factuur downloaden via de e-services van Belgacom. Dit geeft u een zip-bestand. Sla die op en haalt er met bvb winrar of winzip of een ander unzip-programma de echte factuur er uit. Onmogelijk te missen, er is maar één bestand in de zip-file en het is een csv-bestand. Sla dat ergens op. Dat is eigenlijk een tekstbestand (als je daarop dan dubbelklikt gaat dat open maar in kladblok, en in schijnbare wanorde, onoverzichtelijk). Eigenlijk staan alle velden van wat ooit een data base was bij Belgacom gewoon naast elkaar en zijn de velden van elkaar gescheiden door meestal een komma, vandaar de de naam comma separated values, of waarden gescheiden door een komma. Nu als je dubbelklikt op dat bestand gaat het open in kladblok en ga je merken de de scheiding hier is gebeurd door een puntkomma (, niets is simpel bij Belgacom hé. Ga nu terug met uw verkenner naar uw opgeslagen csv-bestand, klikt daarop met rechts en vraag dit bestand te open met OpenOffice.calc. Je krijgt dan een schermke waarin voorgesleld wordt een komma te gebruiken als scheiding. Verander dat in punt-komma (de rij daaronder, links). Klik dan op OK. Dan ga je uw factuur zien met alles mooi in kolommen gezet en dus overzichtelijk. Je kunt dat dan eventueel opslaan als een xls.

  13. De volgende 4 gebruikers bedanken berger voor deze nuttige post:

    Baloeke (12 September 2011), compuchrisje (12 September 2011), Fakke_Berto (12 September 2011), Haganibbo (12 September 2011)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. werkblad kopiëren: opmaak & formules doch niet de inhoud?
    Door flossie-spottie in forum Office
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 1 August 2006, 20:50
  2. Werkblad voor kaartenverkoop
    Door Renfro in forum Office
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 28 July 2006, 23:01
  3. OpenOffice.org
    Door Sunivil in forum Office
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 5 May 2006, 18:30

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •