Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 25
  1. #11
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    18 September 2011
    Berichten
    13
    Bedankjes
    5
    Bedankt
    1 keer in 1 post
    Hallo,

    Ik zou eens met een schone lei willen starten, en beginnen met de "oude" Acronis 10 te verwijderen.
    En de nieuwe Aconis 2011 herinstalleren.
    Ik het configuratiescherm vind ik beide versies terug.
    Maar als ik de bovenste versie, de Acronis 10 wil verwijderen, krijg ik volgende melding, en dan weet ik er verder geen weg meer mee, ook Revo geeft dezelfde melding:

    Ik hou mij aanbevolen voor tips.

    Vast dank,
    Vriendelijke groet,

    Ferna




  2. #12
    Erelid   peenif's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 December 2005
    Locatie
    De mooiste stad van Vlaanderen : Brugge
    Berichten
    5.084
    Bedankjes
    26.621
    Bedankt
    15.012 keer in 5.620 posts
    Neem contact op met het ondersteunend personeel zou ik zeggen, hoe je dit moet doen heb ik reeds in een vroegere post gemeld.

  3. #13
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.839
    Bedankjes
    15.650
    Bedankt
    37.027 keer in 15.348 posts
    Herinstalleer de vorige versie en zorg ervoor dat ie wel degelijk in de vorige map terecht komt. Dus niet te snel klikken overal.
    Daarna zou een deïnstallatie wel moeten lukken. Je hebt RevoInstaller om de restbestanden weg te halen.
    Nu zou het met de installatie van de nieuwe wél moeten lukken.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  4. #14
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    18 September 2011
    Berichten
    13
    Bedankjes
    5
    Bedankt
    1 keer in 1 post
    Hallo,

    Hartelijk dank voor de reacties met hulp en tips.
    Uiteindelijk heb ik Acronis10, en 2011 van mijn pc kunnen verwijderen via onderstaande link:
    Ik heb nog wel Windows installer Cleanup download moeten installeren.

    http://kb.acronis.com/sites/default/files/content/2010/01/7533/true_image_home_cleanup.zip




    Nadat dit gebeurd was heb ik ATI2011 weer opnieuw kunnen installeren, en nu staat die er alleen op.
    Vreemd was wel dat nadat op uitvoeren klikte, ik op een gegeven moment de vraag kreeg "herstellen" ?,ik heb daar maar op geklikt.
    Het verwonderd mij dat ik die vraag kreeg "herstellen", zou dan toch alles nog niet verwijderd zijn geweest ??.
    Enfin de zaak draait nu weer.



    Het is wel zo dat het nu veel langer lijkt te duren voordat in het welkomstmenu de keuze wordt uitgevoerd.

    En dan kom ik nog iets raars tegen.
    Ik had al een backup gemaakt van mijn memorystick(F) waar mijn vertrouwelijke gegevens op staan naar mijn backupstick G, en dat was zonder problemen verlopen.
    Maar als ik nu deze backup wil maken krijg ik volgende melding



    Waarom nu plots lukt het niet meer om deze backup te maken, is die backupstick(G) nu plots van partitie veranderd
    Was die bij die eerste backup NTFS, en nu plots FAT32 ??.
    En hamvraag kan ik deze(G) stick weer de partitie NTFS geven ??

    Sorry hoor, maar het ene probleem is opgelost, en nu heb ik er een ander bij.

    Hopelijk kunnen jullie mij helpen om dit op te lossen.

    Vast hartelijk dank weer voor de hulp.

    Vriendelijke groet,

    Ferna

  5. #15
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.839
    Bedankjes
    15.650
    Bedankt
    37.027 keer in 15.348 posts
    Er is niets mis met die stick hoor, alleen kan je op een FAT32 geformatteerd medium moeilijk grotere bestanden opslaan. Daardoor is het nodig om even bij de instellingen van Acronis te gaan kijken (ik denk dat daardoor ook andere problemen zijn opgetreden afgelopen week). Stel in om de backup te delen naar de grootte van een DVD (4,7GB). Je zal dan een backup file hebben dat in stukjes is gedaan maar nog volledig toegankelijk is om te verkennen. Laat het comprimeren ook terzijde liggen, zeker als je ruimte op overschot hebt op het backup medium.

    Trouwens, je zegt dat je de Windows Cleanup tool moest ophalen maar ik zie dat het eigen van Acronis zelf was?

    Omdat Acronis 2011 al (onvolledig of kwakkel) was geïnstalleerd, kreeg je inderdaad de optie om dat euvel te repareren. Een propere installatie was mss toch wel beter geweest.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  6. #16
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    18 September 2011
    Berichten
    13
    Bedankjes
    5
    Bedankt
    1 keer in 1 post
    Dank weer compuchrisje, voor je reactie,

    Het is wel dezelfde stick hoor, waar ik een paar dagen geleden met Acronis 2011 wel een backup heb kunnen opzetten !!.
    Is die partitie niet te wijzigen van FAT32 naar NTFS ???????, dan zou alles toch opgelost moeten zijn ?.

    Sorry hoor, maar wat jij daar voorstelt, om de instellingen van Acronis te wijzigen, daar zie ik mij, - gelet op mijn geringe kennis van deze materie - niet toe in staat.
    Ik ben een 72 jarige senior, en ik ben al blij dat ik nog een klein beetje met deze zaken overweg kan, maar het mag niet te moeilijk worden

    De partitie van me memorystick wijzigen (als dat zou kunnen) lijkt voor mij het simpelst.

    Die Windows cleanup ophalen staat in dat blauwe scherm voorlaatste zin, en dat was blijkbaar nodig.

    Vriendelijke groet,

    Ferna

  7. #17
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.839
    Bedankjes
    15.650
    Bedankt
    37.027 keer in 15.348 posts
    Natuurlijk mag je die stick formatteren, maar let er wel op dat gegevens buiten de backup hierdoor verloren kunnen gaan. Mogelijk staat er software op die bij de stick hoort. Sla die tijdelijk elders op, als dat het geval zou zijn.
    Met het NTFS-format zal je dan geen problemen meer mogen hebben voor grotere backup-files.
    72? Sjapoo hoor!!

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  8. #18
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    18 September 2011
    Berichten
    13
    Bedankjes
    5
    Bedankt
    1 keer in 1 post
    Kan ik bij formateren van die stick kiezen voor NTFS ?? ( wellicht een stomme vraag )
    Ik heb trouwens meen ik ergens gelezen dat een memorystick NTFS geformatteerd veel sneller slijt.

    Maar toch nog even als ik zo vrij mag zijn ; hieronder het bewijs dat het een paar dagen geleden wel gelukt is:

    Zie onder "MIJN BACKUPS" 18 september 2011 locatie (G):\mijn backups HET IS DIE MEMORYSTICK DIE HET NU NIET DOET. (die is toch niet van plots van partitie verandert ? van NTFS naar FAT32) daar begrijp ik niets van !
    De grootte van de backup is zoals je ziet 1.66 GB, terwijl de stick een geheugen heeft van 8 GB
    Dus er kunnen theoretisch bijna 5 backups op !!.

    Het zal je duidelijk zijn dat ik niet goed begrijp, dat het gebackupte bestand plots te groot zou zijn.

    Die backup van vandaag 21 september, is een backup van de C schijf naar de Maxtor externe HD

    Mocht je nog wat licht in de duisternis kunnen brengen, dan hou ik mij zeer aanbevolen.

    Vast hartelijk dank,

    Ferna




  9. #19
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.839
    Bedankjes
    15.650
    Bedankt
    37.027 keer in 15.348 posts
    Je hebt een Kingston, zie ik en in je schijfbeheer staat dat ie 7,46 GB omvat Fat32. Die F-partitie van 1,86 is mogelijk je spaak gelopen backup. Kan je die ook in je verkenner in beeld brengen?

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  10. #20
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    18 September 2011
    Berichten
    13
    Bedankjes
    5
    Bedankt
    1 keer in 1 post
    Mag ik even een tussendoor probleem melden; op je vraag kom ik graag morgen terug.

    Ik heb wat zitten rommelen in de instellingen van Acronis, en blijkbaar heb ik iets grondig fout gedaan.
    Het grote probleem wat hierdoor is ontstaan is, dat ik een stationsnaam kwijt ben :

    Het bovenste station in onderstaande afbeelding is een lege memorystick van 251 MB die in station G moet staan.

    Hoe maak ik dat weer in orde, ik heb mij blijkbaar te ver gewaagd.
    Ik verklaar mij morgen verder.

    Ik heb al gezocht in stationsletter toekennen, maar ik raak er niet uit.
    Ben hier zo'n beetje tureluurs aan het worden. 'k zal een slaappilletje moet nemen.

    Vast dank weer,

    Vriendelijke groet,

    Ferna




Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Acronis True Image 9.0 probleem
    Door Seki in forum Windows
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 6 December 2006, 19:38

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •