Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2
  1. #1
    Beginner  
    Geregistreerd
    12 October 2011
    Berichten
    1
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    ik moet mijn netwerkprinter telkens opnieuw installeren

    Telenet heeft zijn draadloze fibernet router geïnstalleerd (in de kelder). Achter deze modem/router staat nog een Linksys E2000 router. De PC, laptops en netwerkprinter staan achter deze router, die centraal in ons huis staat.
    De printer is een Brother hl2250dn.
    Nu gebeurt het geregeld dat ik niet meer kan printen. Ik moet dan telkens de printer verwijderen en opnieuw installeren, telkens met het vaste IP-adres, want de printer wordt in het netwerk niet gevonden.
    ip-adres telenet: 192.168.10.1
    ip-E2000: 192.168.1.1, met DHCP aan: range vanaf 100 tot 149
    ip brother: 192.168.1.198 subnet mask: 255.255.0.0 (eerst stond daar 255.255.255.0, gewijzigd op aanraden van schoonbroer)
    De printer en mijn vaste PC zijn fysisch verbonden met de Linksys.
    We gebruiken voor de latops meestal het draadloze signaal van de Linksys, omdat deze doorgaans het sterkste signaal heeft.
    Vlak na een herinstallatie gaat het printen altijd een tijdje goed.
    Pingen vanaf de laptops naar de printer gaat altijd probleemloos.
    Het net-tool programma van Brother lost het probleem niet op, de printer ....wordt niet gevonden.
    Waar moet ik nog op letten ???

  2. #2
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Het veranderen van het subnet heeft geen zin. Al je aangesloten apparaten zitten achter de linksys en in de range 192.168.1.100 tot 149. Het subnet mag dus 255.255.255.0 zijn want je moet toch niet verder gaan.
    Verder is het wel niet logisch dat je de printer al moet configureren met een vast ip. Kijk eens in de instellingen van je printer. Ik heb hier een hp maar kan deze op automatisch zetten en selecteren dat het ip verkregen wordt door DHCP. Eerste waar je moet voor zorgen is dat je printer hoe dan ook wel een ip krijgt en wordt herkent. Let ook op! Bij mij ging het ook niet vanzelf. De firewall van AVG die ik had gooide roet in het eten. Let dus op dat eventuele firewalls op je pc's niet poorten dicht houden die nodig zijn. Normaal vind je dat terug in je handleiding van je printer welke poorten open moeten zijn. Probeer eventueel even zonder de firewall om te testen.
    Laatst gewijzigd door PeterN; 14 October 2011 om 23:54

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •