Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2
  1. #1
    Beginner  
    Geregistreerd
    29 July 2010
    Berichten
    2
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    aanpassen telenet installatie

    Onlangs is een shake internet, telefonie, digitale tv geïnstalleerd.
    Alles is beneden in de woonkamer geïnstalleerd bij de tv.
    NIU aangesloten op inkomende coax.
    Vanuit NIU via 1ste F-connector naar Telenetmodem en via 2de F-connector de coax die reeds bestond voor 2 tv's op bovenverdieping.
    Dan met een gewone coax-kabel vooraan in contactdoos van NIU naar digicorder.
    Dan gewone coax-kabel van digicorder naar TV in woonkamer en ook een scart van digicorder naar TV in woonkamer.
    Verder vanuit Modem een Ethernet naar Digicorder.
    En nog een telefoonuitgang naar telefoon.
    Dit zal allemaal wel standaard zijn.

    Nu mijn vraag :
    Ik wil graag de hele setup naar de bovenverdieping verplaatsen om 2 redenen :
    1. slecht bereik draadloos internet signaal dat voor boven gebruikt wordt
    2. digicorder op tv bovenverdieping
    Beide zijn op te lossen door 1. extra bridge achter de modem te zetten en 2. powerline

    Maar deze oplossingen kosten mij toch al gauw 150 Euro.

    Dus dacht ik om beneden NIU te zetten met 1ste F-Connector naar bovenverdieping en gewone coax op tv benedenverdieping.
    TV beneden is zo analoog maar werkt.

    Dan komt boven dus het signaal van de NIU aan en hier wil ik een standaardspitter op zetten met 1ste F-connector naar digicorder en 2de F-connector naar telenet modem.

    Bij een eerste test kreeg ik slechte kwaliteit (en ook soms melding dat er geen signaal was) van beeld (en ook soms melding dat er geen signaal was) en ook geen telefoonsignaal. Internet heb ik eerlijk gezegd niet getest.

    Wat doe ik verkeerd ?
    Is er iets totaal fout of kan het zijn dat ik mijn F-connectoren niet goed gemaakt zijn (dit heb ik nl. zelf gedaan).

  2. #2
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Telenet zet steeds de modem vlak na de NIU om zo weinig mogelijk verlies door de kabellengte te hebben. Het staat zelfs zo voorgeschreven en aan hun installatie zou ik niet prutsen. Ga je ondanks dit toch dit proberen, ga je volgens mij teveel verlies hebben op de kabel als je de modem boven plaatst, zeker als je nog gaat splitten.

    Waarom trek je geen extra kabel? Je kan de huidige coax uit de buis trekken terwijl je gelijktijdig een trekkabel in de buis trekt. Daarna maak je de coax en een ethernet kabel vast aan de trekkabel en trek je beide terug in de buis. Zo heb ik het gedaan
    Op die manier laat je de NIU en modem beneden staan. Naar de tv boven trek je dan samen met de huidige coax een ethernet kabel.

    Voor boven koop je een eenvoudige draadloze router die je gebruikt als draadloze switch. Je gebruikt hiervoor enkel de 4 poorten terwijl je de ingang van de draadloze router vrij laat. Je plugt dus de ethernet kabel die van je modem komt in 1 van de 4 poorten, de digirecorder in een andere van de 4 poorten. De andere twee poorten kan je gebruiken voor bedrade pc's aan te koppelen. Deze hangen allen rechtstreeks aan telenet en dus niet gescheiden door de draadloze router. De draadloze functie van de telenet router kan je uitschakelen via mijn telenet en op de nieuwe draadloze router boven kan je hem dan wel activeren en instellen.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. nieuwe installatie van telenet
    Door dewoef in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 10 July 2011, 22:20
  2. Verouderde Telenet installatie?
    Door beckmar in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 5 November 2009, 12:36
  3. Promotie Telenet: gratis draadloze installatie
    Door kurt002 in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 23 May 2008, 06:40
  4. Telenet rules!!!
    Door Kama5638 in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 55
    Laatste bericht: 13 June 2005, 14:17

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •