Goede avond,
Sinds een paar dagen wordt mijn systeem geteisterd door een vrij hardnekkige vorm van malware. De eerste zichtbare symptomen waren onafsluitbare popups in firefox en pogingen om mij om te leiden naar "somesearchsystem.com" en "neatsearchsystem.com" bij het zoeken op google.
De door mij genomen pogingen om dit virus te verwijderen brachten tot nu toe weinig zoden aan de dijk.
Ik heb onder andere, verschillende virusscanners ingezet naast mijn vaste AVG. Dit haalde niets uit. Ik heb kort daarna AVG verwijderd en vervangen door webroot (met een trialkey). Om een of ander duistere reden slaag ik er niet meer in om webroot aan het werk te zetten.
Ik wou dan maar het stappenplan volgen zoals beschreven op dit forum maar de MBAM scan en Hijackthis scan slagen er niet in een logfile te produceren. Bij het scannen sluiten deze zich af en krijg ik geen enkele reactie meer van deze programma's. Wanneer ik vervolgens deze programma's terug probeer te openen (Zelfs na een reboot) geeft windows mij de melding dat ik geen toegangsrecht meer heb. Heeft er iemand een idee? Wat zijn er mogelijke stappen die ik nu kan ondernemen. Zodat ik toch een logfile kan posten in het subforum.
Ik vermoed dat er nog een aantal details zijn die de experts nodig hebben ter verheldering en die ik over het hoofd heb gezien. In dat geval sta ik natuurlijk geheel ter jullie beschikking.
Ik ben ook geen onervaren computergebruiker. Maar zeker geen software expert. ik heb op malware gebied enkel wat basiskennis (maar ik leer wel graag bij. Zij het dan wel op een onschuldige manier)
bedankt voor het lezen en hopelijk is er iemand die hier een antwoord op weet.

)

Favorieten/bladwijzers