Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17
  1. #11
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts
    In je #8 zie ik inderdaad dat er een spatie staan tussen curr ent (deze spatie heb ik er tussen gezet).Als ik de eerste link aanklik en zie ik geen spatie staan tussen current.
    Specifieke Autorun-functies uitschakelenAls u specifieke Autorun-functies wilt uitschakelen, moet u de vermelding NoDriveTypeAutoRun in een van de volgende subsleutels van registersleutels wijzigen: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\Curr entVersion\Policies\Explorer\HKEY_CURRENT_USER\Sof tware\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\Ex plorer\
    Met het kopieren naar hier heb ik geen spaties verwijderd.

    Edit met het verzenden zie ik nu wel de spatie komen tussen curr ent

    Edit 2 dan maar eens een screenshot
    Laatst gewijzigd door Baloeke; 16 November 2011 om 01:17
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  2. De volgende gebruiker bedankt Baloeke voor deze nuttige post:

    Merel (16 November 2011)

  3. #12
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts
    Bedankt Baloeke voor je test en de duidelijke uitleg.
    Ik ben bevestigd in mijn vermoeden dat er daar toch een zeer eigenaardig probleem schuilt.
    Spijtig genoeg heb ik de humor ervan nog niet ondekt.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  4. De volgende gebruiker bedankt Merel voor deze nuttige post:

    Baloeke (17 November 2011)

  5. #13
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Gemakkelijk is anders !

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door compuchrisje Bekijk bericht
    Ik denk dat je het best bent om de sleutel bij Current User aan te passen, dat geldt dan enkel voor jouw account. Die in LocalMachine zou dan algemeen moeten zijn.
    Maak maar best een kopie van je register vooraleer je wat aanpast. MS laat je wel gokken, maar jij maakt uit hoe veilig je werkt.
    Mijn vraag werd mij ingegeven door het feit dat M$ niet specifieert welk van beide.


    Uit de ganse jeremiade van die webpagina, volgen hier de hoofdpunten (voor XP alleen) :

    1. Men MOET die update sowieso installeren, wil men de autorun functie volledig kunnen beheren (en dus ook verhinderen).

    (Nota: Het is waarschijnlijk dat de meeste XP gebruikers dit reeds hebben. Ga niet zoeken in je historiek ! Maar zoek of je de sleutel reeds hebt staan in uw register, waarvan sprake hier verder)


    2. De installatie brengt mee dat niet meer naar 'current-user' wordt omgekeken.
    3. Het beheer gebeurt door een totaal nieuwe sleutel, waarvan de D-waarde kan worden ingesteld naar wens.
    4. Als toemaatje ter verduidelijking , de volgende copy/paste :

    Als u update 967715 installeert, wordt de registersleutel HonorAutorunSetting alleen in het registeronderdeel HKEY_LOCAL_MACHINE gemaakt. De registersleutel heeft een standaardwaarde van 0x1. Door deze waarde wordt de functionaliteit in de huidige update ingeschakeld. Voordat u de huidige update installeert, is deze registersleutel niet in het systeem aanwezig. U kunt de werking van Autorun bekijken voordat u het pakket installeert door de registersleutel handmatig op 0 in te stellen. Hiertoe typt u 0 in plaats van 1 in stap 6 van de volgende procedures om de registersleutel handmatig in te stellen. HonorAutorunSetting wordt altijd gelezen via het registeronderdeel HKEY_LOCAL_MACHINE. Dat is zelfs het geval wanneer de vermelding HonorAutorunSetting eveneens is geconfigureerd in het registeronderdeel HKEY_CURRENT_USER.


    Ik heb nu het value data ingesteld op 0x8 (= 8 decimaal).
    De autoplay (scan) van de externe Firewire HDD gebeurt niet meer (diskletters M,N,O)
    Dat was eigenlijk het meest irritante. Toch verschijnt nog het keuzescherm (Mixed content) om een actie te kiezen; dan toch voor alleen maar de O partitie.

    Windows "operating" system is meer iets voor Operating Users.
    Of zijn de vele Windows bedoeld om je PC's " het raam uit te gooien" ; om maar een de terminologie te gebruiken van een goed bekende Nederlander in de PC wereld ?
    Laatst gewijzigd door Merel; 16 November 2011 om 18:59
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  6. De volgende gebruiker bedankt Merel voor deze nuttige post:

    compuchrisje (16 November 2011)

  7. #14
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Uitroep Niets heeft helaas geholpen. Maar hier is vermoedelijk toch de beste oplossing.

    Uiteindelijk blijken alle autorun/autoplay-problemen en hun diverse oplossingen alleen maar frustratie op te brengen omdat ze nooit effeciënt werken. Dat heb ik ondervonden en dat blijkt bevestigd te zijn door de commentaar van Leo Notenboom deze pagina van zijn website. Het is in het Engels.
    Let op het woord *REALLY* dat hij gebruikt in de titel !


    In feite wil ik helemaal geen autoplay meer. Leo lost het op door het gebruik van de Power Toy TweakUI , waarin een gemakkelijke tool is te gebruiken om de autoplay te disablen per hardeschijf/partitie. Ik heb het uitgevoerd (kinderlijk eenvoudig) en wacht nu het resultaat af.

    In principe zou nu de hinderlijke scan van de partities vanaf nu niet meer opgedrongen worden (gevolgd door de keuzevraag wat je dan wel wenst te doen; XP onthoudt dit toch niet)
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  8. #15
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.844
    Bedankjes
    15.657
    Bedankt
    37.036 keer in 15.353 posts
    TweakUI dat ik dààr nog niet aan gedacht heb! En ik gebruik het zelf nog wel!

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  9. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    Merel (29 December 2011)

  10. #16
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Vegeten mag !

    Tja, Chrisje, maak je geen zorgen, maar wees blij, het is slechts hormonaal.
    Diene Notenboom is wel interessant, en ja ... het is (wééral) in het Engels.
    Tot nu toe geen ongewenste autoplay scans meer !
    Laatst gewijzigd door Merel; 29 December 2011 om 18:39
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  11. #17
    Up-to-date   WaWaKe's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 May 2011
    Locatie
    Brussel
    Berichten
    72
    Bedankjes
    2
    Bedankt
    46 keer in 22 posts
    Tussendoor: schrijf je in op de nieuwsbrief van Leo Notenbaum. Zijn brieven stikken van de reclame (daar leeft hij van, denk ik), maar het is zeer leerzaam en hij verteld geen zever. Iedere week is het toch eens de moeite om te lezen en te proberen er wat van te onthouden. Zoals TweakUI, backup en anti-virus progjes.
    MvG
    WWK
    Ook het beklimmen van de hoogste berg begint onderaan

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. nieuwe externe hdd: waarop letten?
    Door Wouter in forum Opslagmedia
    Reacties: 15
    Laatste bericht: 7 June 2006, 08:48
  2. Externe HDD beveiligen
    Door tom86 in forum Opslagmedia
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 2 February 2006, 13:23
  3. Als ik externe HDD aansluit blokkeert m'n laptop
    Door Xav in forum Opslagmedia
    Reacties: 19
    Laatste bericht: 1 January 2006, 19:05
  4. IEEE 1394 poort
    Door Berre in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 8 September 2005, 13:23
  5. externe HDD via router
    Door ori6005 in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 24 July 2005, 18:02

Tags voor deze discussie

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •