Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 39
  1. #21
    Games   Mrjraider's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 December 2010
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    857
    Bedankjes
    228
    Bedankt
    569 keer in 311 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Asterix900 Bekijk bericht
    Kan je die cd ergens gratis vastkrijgen? Is zo een usb-stick nadien nog te vertrouwen of gaat ie dan op de meest onmogelijke ogenblikken die kuren weer gaan verkopen?
    Deze kan je downloaden vanaf de website van ubuntu. Download en brand de ISO en je kan deze gebruiken

    Hulp gevraag voor de gamesectie. Lijkt het je leuk om een steentje bij te dragen aan Minatica en heb je vooral een interesse in games en lijkt het je leuk hier wat over te schrijven? Stuur een Pm naar Compuchrisje.

  2. De volgende gebruiker bedankt Mrjraider voor deze nuttige post:

    Asterix900 (21 November 2011)

  3. #22
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts
    Of je kan deze ook bij ons gaan downloaden http://www.minatica.be/downloads/84-Ubuntu
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  4. De volgende gebruiker bedankt Baloeke voor deze nuttige post:

    Asterix900 (22 November 2011)

  5. #23
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    24 May 2010
    Berichten
    110
    Bedankjes
    94
    Bedankt
    18 keer in 12 posts

    Ongelukkig

    Bon, ik heb Ubuntu op een cd gebrand en van daaruit opgestart maar nog schijnt het niet te lukken. Ik heb in Ubuntu (dat ik trouwens bijzonder ongebruiksvriendelijk vind...) gezocht naar de stick maar hij herkent blijkbaar wel enkele usb-poorten (of misschien de sticks zelf) maar hij kan er geen info over verschaffen of ze openen. Ook op internet surfen lukt niet met de draadloze D-linkstick dus blijkbaar scheelt er iets. Als ik vanuit een rekenblad probeer de files op de stick te bereiken, lukt het evenmin want ik kreeg in het menu enkel maar File systems, Recover, Back-up of Boot als bestanden/schijven (?). Of moet ik Linux eerst installeren?

    For God's sake, ik probeer enkel maar een usb-stick te lezen. Kan iemand mij helpen met die Ubuntu of zeggen hoe het nu verder moet?
    Laatst gewijzigd door Asterix900; 29 November 2011 om 02:10

  6. #24
    Geek   Peter.B's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Locatie
    harelbeke-west-vlaanderen
    Berichten
    2.390
    Bedankjes
    816
    Bedankt
    1.819 keer in 916 posts
    op ongeveer deze moet je uw usb stick terug vinden: http://www.youtube.com/watch?v=GthugaNQjPA

    For God's sake
    als die ook al niet leesbaar is voor linux,zal er niet veel aan te doen zijn.

  7. De volgende gebruiker bedankt Peter.B voor deze nuttige post:

    Asterix900 (30 November 2011)

  8. #25
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    24 May 2010
    Berichten
    110
    Bedankjes
    94
    Bedankt
    18 keer in 12 posts
    Ik denk dat het de versie van Linux of de cd het probleem uitmaakt. Mijn D-linkstick wordt immers ook niet herkend. Het is trouwens maar eenmaal mogelijk gebleken om op te starten via de cd. Nu krijg ik steevast het beginscherm van Ubuntu maar vlak nadien een zwart scherm met codes die blijven 'hangen': checking battery load, kermel panic, enfin telkens iets anders maar marcheren doet het niet meer. Ik word daar zo ongelooflijk moe van. Kan u dat geloven?

    Ik ga proberen een ICT geek met Linux te vinden om het daar eens te proberen. Laatste redmiddel blijft dan formatteren en hopen dat Recuva het terugvindt.
    Laatst gewijzigd door Asterix900; 30 November 2011 om 02:50

  9. #26
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    24 May 2010
    Berichten
    110
    Bedankjes
    94
    Bedankt
    18 keer in 12 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vdhee Bekijk bericht
    Snelformatteren en dan met Recuva je bestanden terughalen.
    Dit heb ik dan maar geprobeerd maar het heeft niet geholpen. Recuva heeft na uren scannen zeer veel bestanden gevonden op allerlei schijven maar helaas niets op de stick.

    Dit topic mag worden gesloten, de info is kwijt. Toch bedankt voor de tips.

  10. De volgende gebruiker bedankt Asterix900 voor deze nuttige post:

    compuchrisje ( 3 December 2011)

  11. #27
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Spijtig voor je, meer dan middelen aanreiken om te helpen kunnen we helaas ook niet. Heb je echt nergens elders een reservekopie gezet? Misschien is dat het enige wat je in de toekomst kan helpen. En natuurlijk hopen dat die reservebron het ook niet opgeeft.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  12. #28
    Teamlid   vdhee's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 January 2008
    Berichten
    485
    Bedankjes
    485
    Bedankt
    348 keer in 219 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Asterix900 Bekijk bericht
    Dit heb ik dan maar geprobeerd maar het heeft niet geholpen. Recuva heeft na uren scannen zeer veel bestanden gevonden op allerlei schijven maar helaas niets op de stick.
    Hier is toch iets misgegaan hoor....Je hebt bv. Recuva meerdere schijven laten scannen? In principe moet je de te scannen drive aangeven; zo ja, werd de functie "deep search" aangevinkt?

    En bij het formatteren, kreeg je de waarschuwing "opgelet, alle data gaat verloren?" Werd er in de originele indeling geformat (FAT?) En last but not least, herkent jouw systeem nu de USB-stick?

  13. De volgende 2 gebruikers bedanken vdhee voor deze nuttige post:

    compuchrisje ( 5 December 2011), salmax ( 4 December 2011)

  14. #29
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    24 May 2010
    Berichten
    110
    Bedankjes
    94
    Bedankt
    18 keer in 12 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vdhee Bekijk bericht
    Je hebt bv. Recuva meerdere schijven laten scannen? In principe moet je de te scannen drive aangeven; zo ja, werd de functie "deep search" aangevinkt?
    Ja, ik heb hem eerst laten 'deep searchen' op de stick en nadien de volledige pc met alles erop en eraan (heeft ettelijke uren geduurd).

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vdhee Bekijk bericht
    En bij het formatteren, kreeg je de waarschuwing "opgelet, alle data gaat verloren?" Werd er in de originele indeling geformat (FAT?) En last but not least, herkent jouw systeem nu de USB-stick?
    3x ja. De usb-stick werd ervoor ook herkend maar ik kon hem dus niet openen. Nu wel maar er staat niets meer op uiteraard.

  15. De volgende 2 gebruikers bedanken Asterix900 voor deze nuttige post:

    compuchrisje ( 5 December 2011), salmax ( 4 December 2011)

  16. #30
    Teamlid   vdhee's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 January 2008
    Berichten
    485
    Bedankjes
    485
    Bedankt
    348 keer in 219 posts
    Zeer vreemd allemaal!

    Recuva schrijft op zijn site:
    Recovery from damaged or formatted disks:

    Even if you've formatted a drive so that it looks blank, Recuva can still find your files on it.

    En : ...Similarly, when you format a drive (especially if you use the Quick Format option), Windows erases the hidden index but does not overwrite the existing files until you start saving new data to it. Recuva can still scan the drive's contents to find your files. Dus : "Nu wel maar er staat niets meer op uiteraard" is niet geheel juist; snelformatteren wist enkel de indexen maar niet de bestaande files.
    Ik volg dus even niet...maar kom, niet getreurd, er bestaan nog andere methodes.

    Heb je PC Inspector Smart Recovery al geprobeerd? (Werd hierboven door mrjraider reeds gesuggereerd).
    Hier de rechtstreekse link :
    http://www.pcinspector.de/SmartRecov...htm?language=1

    Dit is een alternatief dat ikzelf gebruik ingeval Recuva geen uitkomst biedt (ik begrijp dat de verschillende releases niet allemaal evengoed werken).
    Deze morgen nog even getest op een geformatte USB-stick, de gewiste files kwamen terug met daarbovenop nog eens 116 foto's die ik al lang geleden gedeleted had...

    Ondertussen een gouden regel : schrijf géén date meer naar je stick! Overschreven data is nooit meer te recoveren.

  17. De volgende 2 gebruikers bedanken vdhee voor deze nuttige post:

    Asterix900 ( 6 December 2011), compuchrisje ( 5 December 2011)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. dit verschijnt steeds bij plaatsen usb stick
    Door dikkeveertiger in forum Opslagmedia
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 15 June 2006, 08:25
  2. usb-stick
    Door reddevel in forum Opslagmedia
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 4 October 2005, 17:43
  3. usb stick dood?
    Door eventure in forum Opslagmedia
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 27 September 2005, 22:40
  4. Router 125 Mbps - USB stick 54 Mbps (passen deze samen?)
    Door Bluestar in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 11 September 2005, 10:39

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •