Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    13 August 2006
    Berichten
    405
    Bedankjes
    200
    Bedankt
    118 keer in 83 posts

    Digicorder opnames op pc zetten

    Zou het mogelijk zijn om opnames van de digicorder te kopieren naar pc met behulp van volgend kaartje? http://www.engadget.com/2006/09/12/b...ci-express-ca/ Het gaat er hier enkel om of het zou werken, want het valt nogal prijzig uit. Of is er reeds een "officele Telenet-mogelijkheid" om de pc met aangepaste hardware als digicorder te gebruiken? Ik zit altijd met het probleem dat mijn digicorder vol zit, dan moet ik dingen wissen die ik eigenlijk nog wilde behouden.
    Laatst gewijzigd door De Koene; 16 November 2011 om 21:55

  2. #2
    Games   Mrjraider's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 December 2010
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    857
    Bedankjes
    228
    Bedankt
    569 keer in 311 posts
    Opnames vanaf je digicorder met dat kaartje naar je pc? Hmmm. Ik denk niet dat dat mogelijk is met een HDMI kaart. Ik weet wel dat er een WinTV kaart is(hebben we zelf ook) en dan kan je met het bekende rood/wit/geel of een AV kabel van een digicorder/videorecorder etc naar de pc kopieren. Maar daar zit wel bepaalde software bij.

    Hulp gevraag voor de gamesectie. Lijkt het je leuk om een steentje bij te dragen aan Minatica en heb je vooral een interesse in games en lijkt het je leuk hier wat over te schrijven? Stuur een Pm naar Compuchrisje.

  3. De volgende gebruiker bedankt Mrjraider voor deze nuttige post:

    De Koene (17 November 2011)

  4. #3
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    13 August 2006
    Berichten
    405
    Bedankjes
    200
    Bedankt
    118 keer in 83 posts
    En is de kwaliteit dan nog aanvaardbaar?

  5. #4
    Games   Mrjraider's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 December 2010
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    857
    Bedankjes
    228
    Bedankt
    569 keer in 311 posts
    Hangt van je media bestanden af.

    Hulp gevraag voor de gamesectie. Lijkt het je leuk om een steentje bij te dragen aan Minatica en heb je vooral een interesse in games en lijkt het je leuk hier wat over te schrijven? Stuur een Pm naar Compuchrisje.

  6. #5
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts
    De opname op je digicorder zijn gecodeerd en kan niet met zekerheid zeggen dat het met dat systeem gaan lukken. Maar er is een andere mogelijkheid. Ik heb lang geleden eens in de Aldi een DVD-maker gekocht. En van dit weet ik dat het werkt.

    Ik heb je post verplaatst naar Audiovisueel. Je vraag heeft te maken met beeld en klank, dus audivisueel
    Laatst gewijzigd door Baloeke; 16 November 2011 om 23:06
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  7. De volgende gebruiker bedankt Baloeke voor deze nuttige post:

    De Koene (17 November 2011)

  8. #6
    Erelid   butskristof's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 September 2007
    Locatie
    Wiekevorst (Heist-op-den-Berg)
    Berichten
    903
    Bedankjes
    317
    Bedankt
    847 keer in 420 posts
    Een officiële manier om opnames over te zetten naar je computer bestaat nog niet, voor Telenet noch Belgacom. Dit zou je kunnen gebruiken. Wat je dan doet, is de HDMI-output van je digicorder aansluiten op je computer en het signaal dat je digicorder uitzendt opnemen. Dit houdt dus ook in dat alle menu's en dergelijke opgenomen worden (indien er op dat moment opgenomen wordt natuurlijk). Het is inderdaad wel prijzig, maar het is blijkbaar een primeur in dat type producten.

  9. #7
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts
    Die bestaat al lang Kristof. Bijna 4 jaar gelden heb ik rond deze eens een vraag gesteld. Kijk maar eens naar die post van destijds.

    Heb trouwens vorige maand nog het nieuws van de VTM, op de manier dat ik aanhaalde in post #5, op mijn laptop kunnen zetten.
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  10. #8
    Gevorderd   atlantis's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    grimbergen
    Berichten
    385
    Bedankjes
    126
    Bedankt
    51 keer in 33 posts
    ik heb geen enekl probleem om opnames van digicorder via een dvdrecorder op een schijfje te zetten. Alleen duurt het effectief de duur van de opname. Film afspelen, zichtbar op TV en laten opnemen met de dvdrecorder. Prima kwaliteit, doet niet onder voor DVD. Je mag wel geluid stiller zetten tijdens de opname, maar niet stoppen of doorspoelen want dat wordt opgenomen. Is dus wel op een DVDrecorder en dan op DVD, niet op pc, maar mss kan je nadien rippen op¨PC.

  11. De volgende gebruiker bedankt atlantis voor deze nuttige post:

    Baloeke (21 December 2011)

  12. #9
    Gevorderd   Alviarin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 March 2006
    Berichten
    259
    Bedankjes
    180
    Bedankt
    29 keer in 17 posts
    Inderdaad dat doe ik ook. Alles wat ik wil bewaren gaat op een dvd schijfje van mijn dvd recorder en dan rip ik een en ander.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Externe films op digicorder zetten
    Door Emile.H in forum Mobiele & Home media
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 4 January 2010, 22:14
  2. opname op dvd zetten
    Door marc jansen in forum Audiovisueel
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 23 August 2005, 22:59

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •