Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Discussie: GSM advies?

  1. #1
    Erelid   butskristof's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 September 2007
    Locatie
    Wiekevorst (Heist-op-den-Berg)
    Berichten
    903
    Bedankjes
    317
    Bedankt
    847 keer in 420 posts

    GSM advies?

    Beste,

    met de feestdagen in het vooruitzicht ben ik van plan een nieuw gsm-toestel te kopen (of te krijgen :P). Ik zou hoofdzakelijk gebruik maken van sms en bellen (logisch), maar ook van het internet over wifi en 3G. Verder zou ook een applicatie met navigatie mooi meegenomen zijn en de mogelijkheid om pdf's op een goede manier te bekijken. Spelletjes of apps zou ik voor de rest niet zo veel gebruiken. Ook e-mail (eventueel vanaf een Exchange-server) zou handig zijn.
    Ik had eerder een Samsung Corby Surf waar ik eigenlijk niet zo tevreden van was, dus voor mij geen Samsung meer. Ik heb al een gekeken in het aanbod en mijn oog viel op drie toestellen:


    Ik had eerder ook al eens gepost over de BlackBerry, maar eigenlijk is mijn interesse hiervoor zo goed als weg aangezien BB momenteel niet zo goed in de markt ligt. Voor de rest was toen ook de E5 genoemd, welke bij mijn behoeften lijkt aan te sluiten. De E72 van Nokia heeft vergelijkbare specificaties en lijkt me ook zeer interessant.
    Ik zou graag jullie mening hierover horen. Als er iemand over een van deze toestellen beschikt, wat zijn jullie ervaringen? Welk toestel zouden jullie mij het meest aanbevelen?
    Baloeke zei in de vorige post al dat hij heel tevreden was over zijn E5, ik twijfel nu eigenlijk vooral tussen de E5 en de E72. Toch laat ik de BB niet buiten beschouwing.
    Aangezien ik iemand ken met de E72, heb ik vandaag eens haar ervaring gevraagd welke ook positief bleek. Op de E72 spraken vooral de extra functies zoals de mogelijkheid om Office-bestanden (Word, Excel & PowerPoint) te kunnen openen en bewerken mij aan. Ook de ingebouwde presenter leek me een goede nieuwe functie. De mogelijkheid tot koppeling met Exchange is leuk meegenomen.
    Weet er iemand (Baloeke?) of de E5 ook de QuickOffice-mogelijkheid heeft? Of de mogelijkheid tot koppeling met Exchange?

    Of als er iemand mij een ander goed toestel kan aanbevelen, het budget is wel maximum 200 euro. Ook misschien al even zeggen dat ik niet direct een voorstander ben van een touchscreen (slechte ervaringen met de vorige Samsung).

    Dank bij voorbaat,
    Buts Kristof.

  2. #2
    Erelid   butskristof's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 September 2007
    Locatie
    Wiekevorst (Heist-op-den-Berg)
    Berichten
    903
    Bedankjes
    317
    Bedankt
    847 keer in 420 posts
    PS: bij de Nokia E72 staat vermeld dat je er een 'gratis navigatiepack' bij krijgt. Weet iemand wat dit inhoudt? Ik vind niet direct een link oid met uitleg en kan me er eigenlijk ook niets bij inbeelden.

  3. #3
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.840
    Bedankjes
    15.656
    Bedankt
    37.032 keer in 15.351 posts
    Zouden dat de Ovi-maps nog zijn?

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  4. #4
    Erelid   butskristof's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 September 2007
    Locatie
    Wiekevorst (Heist-op-den-Berg)
    Berichten
    903
    Bedankjes
    317
    Bedankt
    847 keer in 420 posts
    Die bestaan zeker nog en zijn aanwezig op de E72, mits betaling. Op de E5 weet ik het niet. De BlackBerry heeft ook een ingebouwde gps, maar hoe deze gebruikt wordt weet ik ook niet.

    Voor de rest niemand?

  5. #5
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts
    Zoals je al aanhaalde ben ik in het bezit van een Nokia E5. Over deze GSM heb ik geen klagen. Op mijn toestel heb ik de mogelijkheid om Quickoffice te gebruiken. Dit houdt in om een worddocument, werkmap (Excel) of een pressentatie (powerpoint) te maken, bewerken en uiteraad bekijken. Verder kan ik ook PDF documenten openen.
    Standaard zit daar ook Ovi kaarten, tegenwoordig heten die nu Nokia kaarten.
    Ik vermoed dat er ook gebruik gemaakt kan worden van E-mail for Exchange, maar ben geen zakenman dus kan het niet testen.
    Intranet is ook een toepassing die zakenlui kunnen gebruiken.

    Om op je 2de keuze te vallen de Nokia E72 zal ik morgen een van mijn zonen laten reageren, hij heeft er vorige maand zo een gekocht. Ik weet wel dat hij ook kan gebruik maken van de Nokia kaarten, ik vermoed dat hij ook de andere mogelijkheden zoals worddocmenten, excel, powerpoint, pdf kan gebruiken zoals de E5.
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  6. #6
    Up-to-date   gemini's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 January 2006
    Locatie
    Riemst
    Berichten
    69
    Bedankjes
    33
    Bedankt
    52 keer in 20 posts
    hoi met de zoon van baloeke

    Ik heb vorige maand een nokia E72 gekocht zou hem zal deze niet meer weg doen. Zoals mijn papa al vermoede kan ik met de E72, worddocumenten, excel, poiwerpoint bestanden maken. Ook PDF files kan ik lezen.
    Ook het Intranet is aanwezig. Met zoals papa ben ik geen zakenman en kan Exchange niet gebruiken of testen.
    Ook emails lezen is geen enkel probleem.
    De E72 heeft vooraan ook een camera. De camera achteraan ligt er meer opgebouwd, dat in de E5 meer is ingewerkt.
    Je kan ook afdrukken via bleutooth.
    De wegenkaarten zijn gratis te gebruiken.

    Indien je nog meer info wil zal mijn papa het wel zien.

  7. #7
    Erelid   butskristof's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 September 2007
    Locatie
    Wiekevorst (Heist-op-den-Berg)
    Berichten
    903
    Bedankjes
    317
    Bedankt
    847 keer in 420 posts
    Momenteel heb ik zelf ook geen Exchange server (ik heb een variabel IP), maar via Google Sync kan je Exchange gebruiken om je e-mail, contacten én agenda in een keer te synchroniseren via Exchange. Soms experimenteer ik ook wel zelf eens met Exchange waarbij die functie handig zou zijn.

    Van beide toestellen dus positieve reacties, alsook vergelijkbare specificaties/mogelijkheden. Van Intranet ken ik eigenlijk niets. Ik zit nog steeds met het dilemma.
    + Die Ovi Maps/Nokia Maps, heb je daar een speciaal abonnement voor nodig (buiten het internetabo oid)?
    Ik weet eigenlijk echt niet goed welke te kiezen. Wat me wel opviel, is dat de E72 al twee jaar geleden gereleaset is. Ik weet eigenlijk niet of het in de smartphonewereld even snel gaat als in de computerwereld, maar toch... Volgens de website van Nokia heeft de E5 ook meer werkgeheugen (256MB) dan de E72 (128MB).
    @Baloeke: is het op de E5 mogelijk om meerdere applicaties tegelijk te draaien? Bv. internet open zetten, ondertussen een sms typen en daarna terugkeren naar je browser. Op de E72 kan dit, ik was wel even benieuwd of de E5 dit ook kon.

    Al heel hartelijk bedankt voor jullie inbreng. Ik denk dat ik sowieso voor de E72 of E5 ga gaan, de BlackBerry valt voor mij een beetje uit de boot.

  8. #8
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts
    Eigenlijk voor de Ovi Maps/Nokia Maps heb je zelf geen internetverbinding nodig, maar is handig om plaatsen zoals, Points Of Interest te zoeken. In beide toestellen zit een ingebouwde A-gps. Indien men gebruik maakt van het internet terwijl men de Nokia Maps gebruikt kan het verbruik wel oplopen. Ik weet dus niet bij welke provider je bent aangesloten, en of je eventueel gebruik maakt van een herlaadkaart. Ik wil geen reclame maken maar Mobile Vikings scoort op gebied van kosten zeer goed. Voor 15 € heb je per maand 1000 smsjes en 1000 smsjes naar Mobile vikings, tot 62 belminuten en 2 GB om te surfen op Minatica bv, mails lezen,...

    Het gebeurt dikwijls dat ik bv mijn mails lees (van de krant), daarin een link open om te surfen op het net om iets meer te vernemen over dat bepaald nieuwsitem. Meerdere website open staan hebben is ook geen enkel probleem.

    De grootste verschillen tussen die 2 toestelen zijn:
    - E72 heeft een camera vooraan (misschien handig om een foto van jou en je vriendin te nemen)
    - De E5-00 heeft een groter werkgeheugen
    - De camera van de E5-00 is in mijn ogen beter ingebouwd dan de E72

    Ik ben zeer tevreden van mijn E5-00 en de zoon is zeer tevreden over de E72. Moeilijke keuze zeker?
    Om nog eerlijk te zijn heb ik in het begin problemen gehad om mijn email adressen van Telenet in te stellen, bij de zoon is het vanzelf gegaan om zijn hotmail e-mail aan te maken.

    Raar maar bij phonehouse staat de E5-00, goedkoper dan de E72.

    Als je nog twijfeld geen probleem kom hier toch dagelijks kijken
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  9. #9
    Erelid   butskristof's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 September 2007
    Locatie
    Wiekevorst (Heist-op-den-Berg)
    Berichten
    903
    Bedankjes
    317
    Bedankt
    847 keer in 420 posts
    Het is inderdaad een moeilijke keuze. Momenteel gaat mijn voorkeur iets meer uit naar de E5, omdat deze nieuwer is en eigenlijk bedoelt is als opvolger voor de E72. Ik heb nu toch al wat meer informatie en ik heb nog wel even tijd om te twijfelen. Ik heb de eerstkomende weken toch geen tijd vanwege de examens .

    Dus als ik het goed begrijp, werkt de gps via Nokia Maps zonder internet, behalve voor bepaalde functies? Dus de navigatie op zichzelf gaat wel via het gps-netwerk?
    Wat het abonnement betreft: ik heb momenteel een Proximus Generation waarbij ik 10 megabyte per maand gratis mag gebruiken. Ik gebruikte bij mijn vorige gsm het 3G-netwerk echter ook slechts sporadisch, waar mogelijk gebruikte ik een wifi-netwerk. Dat zal vermoedelijk in de toekomst nog makkelijker worden via Belgacom FON.
    Mobile Vikings ken ik en beveel ik ook aan mensen aan, hoewel ik het zelf niet heb. Ik heb momenteel een vrij grote som op mijn Pay&Go-kaart staan (door elke maand €10 te herladen) en die wil ik niet kwijt natuurlijk. Anders was Mobile Vikings ook zeker een optie om te overwegen.

    Hartelijk bedankt allemaal voor de extra info, nu heb ik toch een beter zicht op de zaak en kan ik binnenkort een keuze maken.
    Kristof.

  10. #10
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts
    De 2 GSM zijn zoals ik al aanhaalde aan elkaar gewaagd. De GPS kan inderdaad werken zonder gebruik te maken van het internet, maar met gebruik ervan zijn er meer functies beschikbaar.

    Voor het ogenblik ben ik ook geen Mobile viking gebruiker, zit nog een paar maanden vast met een abonnement van Telenet, voor de mobile diensten.

    Als je nu toch geen tijd hebt om verder uit te pluizen, is het misschien verstandiger om te wachten tot in januari, dan zijn het solden en wie weet is wordt het toestel nog goedkoper.


    Wat de info betreft graag gedaan, ons forum is daarvoor om leden te helpen.
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Advies aub voor aanschaf triband GSM
    Door Merel in forum Mobiele & Home media
    Reacties: 19
    Laatste bericht: 24 October 2008, 23:23
  2. caribe virus op gsm
    Door jacquesvb in forum Mobiele & Home media
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 8 March 2006, 22:54
  3. Welke gsm de beste??
    Door Angel23 in forum Mobiele & Home media
    Reacties: 32
    Laatste bericht: 17 August 2005, 10:05
  4. Advies gevraagd: aankoop nieuwe pc in nabije toekomst of... nu?
    Door compuchrisje in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 14
    Laatste bericht: 14 May 2005, 21:56

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •