Is er iemand die ervaring heeft met laptops van QForce ?
Ik wil me een laptop aanschaffen waarop ik HDfilmkes wil bewerken.Mijn budget is max 650 € en de DN-7562-IPH lijkt me wel iets ( toch voor een leek ...)
Graag uw mening aub .
Is er iemand die ervaring heeft met laptops van QForce ?
Ik wil me een laptop aanschaffen waarop ik HDfilmkes wil bewerken.Mijn budget is max 650 € en de DN-7562-IPH lijkt me wel iets ( toch voor een leek ...)
Graag uw mening aub .
Ik heb eens snel gekeken en zie dat de laptop geen echte grafische kaart heeft, enkel de onboard-grafics van het moederbord. Wil je echt serieus video's bewerken en renderen, ga je er daar niet meer komen. Over het algemeen zijn laptops voor grafische doeleinden niet zo geschikt, hoewel het zeker kan.
Met een budget van 650 euro zul je toch al goed moeten uitkijken om een geschikte laptop te vinden. Als het enigzins mogelijk is zou ik toch proberen het budget iets ruimer te maken (denk richting 800-900 euro) om toch een degelijke laptop te vinden met een goede grafische kaart.
Ik kan niet direct een specifiek merk aanbevelen, maar kijk eens rond op het internet en let erop dat je minsten een Core i5 of Core i7 processor hebt van de tweede generatie (dit zie je doordat en een '2' voor het typenummer staat, bv. i5-2410M bij de QForce) en kijk ook naar een echte grafische kaart (dus geen Intel Onboard of Intel Graphics 2000/3000). Over het algemeen zijn ook Apple-computers erg aan te bevelen voor grafische doeleinden, maar die liggen waarschijnlijk wel boven het budget...
Mvg,
Even een kleine vraag tussen door van mij (excuses). Hoe zie je dan dat de graka onboard is? Staat dat bij de specificaties of moet je dat weten?
Hulp gevraag voor de gamesectie. Lijkt het je leuk om een steentje bij te dragen aan Minatica en heb je vooral een interesse in games en lijkt het je leuk hier wat over te schrijven? Stuur een Pm naar Compuchrisje.
Toen ik het typenummer googelde, kwam ik op een website uit waar stond:
en op de site van QForce zelf staat:Video:
Grafische adapter: Intel Onboard
Dedicated video memory: NA
Het staat dus altijd vermeld bij de specificaties op de website van de fabricant of verdelerGraphics: Integrated GMA HD.
Apple is te hoog gegrepen voor mij.Ik heb eerder oog voor bvb de dell .xps 15 of een medion akoya p6631 beide voor 649€ met een intel core i5.Ik denk dat de dell wat kwalitatiever is,maar de medion heeft meer aansluitingen en een bluray player .
Hey,
Persoonlijk zou ik medion en dell links laten liggen, dell heeft zeer slechte garantieregeling, ik spreek uit ondervinding (je krijgt 1 jaar terwijl je 2jaar wettelijk hebt, je krijgt ze uiteindelijk wel, maar je mag er wat eurotjes voor opbellen)
Waarom ga je niet voor Asus, MSI, of Acer, 2 jaar standaard garantie.
En er staan er een paar zeer mooie in de carrefour deze week.
greetz
Laatst gewijzigd door fosgate; 3 januari 2012 om 07:00
Dit is een goedkope en toch in aanmerking komende laptop:
http://www.vandenborre.be/laptop/hp-g6-1250sb
Persoonlijk bewerk ik film liever op een desktop. Het laptop scherm is te klein om alles te kunnen zien (huidige videobewerkingsprogramma's hebben verschillende lijnen voor beelden en bijna onbeperkt voor geluid. Je kan natuurlijk een 'groot scherm' aanschakelen, maar dan ben je weer plaatsgebonden.
Mijn vrouwke heeft een q-force laptop en ze is er toch tevreden over!
Na overleg heb ik toch besloten mijn budjet te verhogen tot max 1100€.Ik denk het toch te wagen een Asus aan te schaffen.Ik dacht bvb aan deze :ASUS N55SF-S1312V-BE i7-2670QM . Heeft hier iemand een mening over ?
Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)
Favorieten/bladwijzers