Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1
    Up-to-date   Amathanio's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 October 2010
    Locatie
    Oostkamp
    Berichten
    96
    Bedankjes
    41
    Bedankt
    40 keer in 27 posts

    7200 of 5400 RPM voor NAS

    Ik ga een nieuwe NAS kopen/maken. Ik opteer voor de DS712+ van Synology. Daar komen wel geen schijven bij. Nu vroeg ik me af, door de vertraagde werking van een NAS of de snelheid van 7200RMP van de HDD's wel nodig is en als 5400RPM niet voldoende zou zijn. Ik zou opteren voor 5400 ipv 7200 omdat dit toch wel wat van het prijskaartje af doet. Natuurlijk mag het niet vertraagd werken.

  2. #2
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.748
    Bedankjes
    7.527
    Bedankt
    12.497 keer in 4.822 posts
    Natuurlijk gaat je snelheid afhankelijk ook zijn van je HD's. Zijn dat trage HD's gaan die de limiterende factor zijn.
    De nas is voorzien van twee gigabit-ethernetpoorten die link aggregation ondersteunen. Volgens Synology kan de DS712+ schrijfsnelheden behalen tot 106MBps in een raid 1-configuratie en 180MBps bij het lezen
    Als men daar spreekt over 180MBps, ook al is het in raid, betekend dit nog minimum 90MBps voor 1 disk. Dit is heel veel voor een traditionele HD Denk daarbij ook dat deze dingen veelal 24/24u opstaan voor alle comfort.

    Als je dan backups wil en zeker wil zijn dat je backups ook daadwerkelijk OK blijven zou ik voor de RE4 serie van Western Digital gaan. Deze enterprise schijven zijn meer betrouwbaar, zijn speciaal voor servers, zullen niet limiterend zijn voor je snelheid en zijn gemaakt voor 24/24u gebruik. Bijvoorbeeld een 1T WD1003FBYX kost toch al snel net over de 200 euro. Ze kosten mss iets meer wat heb je aan een backup schijf die na een jaar het begeeft met al je dierbare foto's op...
    Is het maar om wat data op te zetten en is het geheel niet zo belangrijk kan je altijd een gewone HD kiezen van de Green serie bij WD. Die kosten maar de helft.

  3. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    Amathanio (27 December 2011)

  4. #3
    Up-to-date   Amathanio's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 October 2010
    Locatie
    Oostkamp
    Berichten
    96
    Bedankjes
    41
    Bedankt
    40 keer in 27 posts
    De data is wel belangrijk maar daarom zet ik de NAS ook in RAID1. Een HDD crash heb ik liever niet maar het zou geen ramp zijn. Het is voor mij namelijk de snelheid die er toe doet. Maar het moet ook niet rapper gaan dan wanneer je bv een gewone externe schijf op usb gebruikt. Eerst dacht ik an de caviar van WD.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Is een NAS voor thuisgebruik echt zuiniger?
    Door Alviarin in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 2 August 2011, 16:48
  2. ik zoek de netwerk kaart drivers voor CUSL2-C mb van asus
    Door bike devil in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 12 May 2005, 20:22
  3. 10 Tips voor een sneller XP
    Door Simply in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 3 May 2005, 22:22
  4. Voor Office 2003 gebruikers
    Door Simply in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 3 May 2005, 22:15

Tags voor deze discussie

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •