Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1
    Games   Mrjraider's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 December 2010
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    857
    Bedankjes
    228
    Bedankt
    569 keer in 311 posts

    .Rar, .ISO etc corrupt vraag?

    Hee,

    Ik heb op een externe hd een aantal rar en iso bestanden. Een aantal daarvan zijn groter dan 1 GB, maar ik heb het gevoel dat deze met de tijd corrupt raken. Ik heb het al eens gehad dat ik bezig was met het uitpakken van een rar en dat er spontaan een error kwam.

    Hoe kan het dat deze bestanden spontaan kapot gaan. Dit probleem doet zich ook voor met de iso bestanden. Dit gebeurt ook met gebrande ISO bestanden. Ik heb de dvd,cd in beschermende hoezen zitten zodat deze krasvrij blijven.. Maar als nog raakt de gebrande data corrupt.

    Weet iemand een oorzaak?

    Dank

    Hulp gevraag voor de gamesectie. Lijkt het je leuk om een steentje bij te dragen aan Minatica en heb je vooral een interesse in games en lijkt het je leuk hier wat over te schrijven? Stuur een Pm naar Compuchrisje.

  2. #2
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.841
    Bedankjes
    15.656
    Bedankt
    37.035 keer in 15.352 posts
    Een mogelijkheid is dat de inhoud van de gecomprimmeerde bestanden het probleem is (??illegaal? cracks?) Dan zorgt je beveiliging ervoor dat deze niet kunnen worden geopend.
    Heb je zelf deze bestanden ingepakt, kan je ervoor zorgen dat er een hersteloptie wordt toegevoegd om dergelijke dingen te voorkomen.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  3. #3
    Games   Mrjraider's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 December 2010
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    857
    Bedankjes
    228
    Bedankt
    569 keer in 311 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door compuchrisje Bekijk bericht
    Een mogelijkheid is dat de inhoud van de gecomprimmeerde bestanden het probleem is (??illegaal? cracks?) Dan zorgt je beveiliging ervoor dat deze niet kunnen worden geopend.
    Heb je zelf deze bestanden ingepakt, kan je ervoor zorgen dat er een hersteloptie wordt toegevoegd om dergelijke dingen te voorkomen.
    Cracks en illegale dingen gebruikt ik niet. Ik heb een rar van 1 gb vol met foto's en daar doet het probleem zich ook voor. Ik persoonlijk denk dat het komt door dat de bestanden helemaal verkleint worden. Dat dus ipv 1gb het rar/iso bestand 400 mb ofzo wordt gemaakt.

    Hulp gevraag voor de gamesectie. Lijkt het je leuk om een steentje bij te dragen aan Minatica en heb je vooral een interesse in games en lijkt het je leuk hier wat over te schrijven? Stuur een Pm naar Compuchrisje.

  4. #4
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts
    Heb ook een aantal rar en iso bestanden op mijn externe harde schijf staan. Heb nog nooit daarmee een probleem ondervonden.
    Bestanden die op een cd of dvd staan kunnen na een bepaalde tijd wel eens problemen geven. De oozaak kan ook liggen aan een minder goede kwaliteit van de cd/dvd's.

    Ook kan een slechte rip problemen geven
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  5. #5
    Games   Mrjraider's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 December 2010
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    857
    Bedankjes
    228
    Bedankt
    569 keer in 311 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Baloeke Bekijk bericht
    Heb ook een aantal rar en iso bestanden op mijn externe harde schijf staan. Heb nog nooit daarmee een probleem ondervonden.
    Bestanden die op een cd of dvd staan kunnen na een bepaalde tijd wel eens problemen geven. De oorzaak kan ook liggen aan een minder goede kwaliteit van de cd/dvd's.

    Ook kan een slechte rip problemen geven
    Ik kan het me voorstellen dat ik wellicht een aantal cd/dvds heb die niet "goed" zijn waardoor de bestanden corrupt raken maar ik begrijp dan niet waarom dit ook gebeurd met die op mijn externe hd.

    Hulp gevraag voor de gamesectie. Lijkt het je leuk om een steentje bij te dragen aan Minatica en heb je vooral een interesse in games en lijkt het je leuk hier wat over te schrijven? Stuur een Pm naar Compuchrisje.

  6. #6
    Geek  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Hulshout (Antwerpen)
    Berichten
    3.028
    Bedankjes
    59
    Bedankt
    3.145 keer in 2.294 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mrjraider Bekijk bericht
    Hee,

    Ik heb op een externe hd een aantal rar en iso bestanden. Een aantal daarvan zijn groter dan 1 GB, maar ik heb het gevoel dat deze met de tijd corrupt raken. Ik heb het al eens gehad dat ik bezig was met het uitpakken van een rar en dat er spontaan een error kwam.

    Hoe kan het dat deze bestanden spontaan kapot gaan. Dit probleem doet zich ook voor met de iso bestanden. Dit gebeurt ook met gebrande ISO bestanden. Ik heb de dvd,cd in beschermende hoezen zitten zodat deze krasvrij blijven.. Maar als nog raakt de gebrande data corrupt.

    Weet iemand een oorzaak?

    Dank
    Al eens geprobeerd met 7-Zip?
    Soms de redder in nood...
    J.W.
    Google is uw vriend

  7. De volgende 2 gebruikers bedanken J.W. voor deze nuttige post:

    compuchrisje (28 December 2011), Mrjraider (28 December 2011)

  8. #7
    Games   Mrjraider's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 December 2010
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    857
    Bedankjes
    228
    Bedankt
    569 keer in 311 posts
    Hmmmm.. Ik heb het programma wel alleen nog niet mee uitgepakt een zeer goede tip J.W.

    Hulp gevraag voor de gamesectie. Lijkt het je leuk om een steentje bij te dragen aan Minatica en heb je vooral een interesse in games en lijkt het je leuk hier wat over te schrijven? Stuur een Pm naar Compuchrisje.

  9. #8
    PC-Freak   Fakke_Berto's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 June 2005
    Berichten
    1.320
    Bedankjes
    944
    Bedankt
    947 keer in 644 posts
    Ik heb het ook wel eens meegemaakt dat ik een recentere versie van winrar moest installeren omdat de oude versie ook foutmeldingen gaf. Met de nieuwe versie ging het dan wel goed.

  10. #9
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mrjraider Bekijk bericht
    Ik kan het me voorstellen dat ik wellicht een aantal cd/dvds heb die niet "goed" zijn waardoor de bestanden corrupt raken maar ik begrijp dan niet waarom dit ook gebeurd met die op mijn externe hd.
    Eens alles lezen wat ik geschreven heb
    Laatst gewijzigd door Baloeke; 30 December 2011 om 23:34
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  11. #10
    Games   Mrjraider's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 December 2010
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    857
    Bedankjes
    228
    Bedankt
    569 keer in 311 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Baloeke Bekijk bericht
    Eens alles lezen wat ik geschreven heb


    Jazeker :P Maar ik snap dan niet wat er dan mis kan gaan.

    Hulp gevraag voor de gamesectie. Lijkt het je leuk om een steentje bij te dragen aan Minatica en heb je vooral een interesse in games en lijkt het je leuk hier wat over te schrijven? Stuur een Pm naar Compuchrisje.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. iso map met rar bestanden
    Door dewoef in forum Audiovisueel
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 8 February 2006, 15:26

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •