Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
    Up-to-date   Mr. Badness's schermafbeelding
    Bedankjes
    34
    Bedankt
    17 keer in 4 posts

Windows XP installeren en Windows 7 verwijderen

Hoi iedereen,

Ik heb een laptop van ACER gekregen met daarop Windows 7 geïnstalleerd. Jammer genoeg heb ik liever Windows XP. Nu heb ik een CD met een legale versie van XP maar ik krijg deze niet geïnstalleerd. Ik probeerde reeds meerdere mogelijkheden:
    - Na opstart pc in 7 de CD-rom opstarten; dit lukte niet omdat 'er al een nieuwere versie van windows' is geïnstalleerd
    - Na opstart pc in 7 C-drive proberen te formatteren (lijkt stom als hij reeds is opgestart, ik weet het )
    - In BIOS de opstartschijf wijzigen naar de CD-rom ipv de C-drive. Alles werkt en XP lijkt zich op te starten totdat ik plots een foutmelding krijg: 'Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.' Technische informatie: *** STOP: 0x0000007B (0xF78D2524, 0xC0000034, 0x00000000, 0x00000000)

Dus nog even ter verduidelijking: ik wil windows 7 van de pc verwijderen en daarna windows XP installeren. IK wil dus NIET beide besturingssystemen naast elkaar laten draaien!!

Wie kan me helpen om dit te realiseren? Alvast dank!

Groetjes,

Mr. Badness
    Greetz & tot meetz,

Mr. Badness

mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Bedankjes
    12.966
    Bedankt
    31.225 keer in 11.722 posts
    Download deze, brandt de iso op een schijfje en dan kan je vanaf deze CD alsnog die harde schijf een lesje leren.

Medewerkers gevraagd voor IT-nieuws, Windows all, Besturingssystemen!!! Ben je gemotiveerd? Contacteer dan één van de admin's

3. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

Merel (28 januari 2012)

PC-Freak   salmax's schermafbeelding
    Bedankjes
    5.350
    Bedankt
    1.810 keer in 1.038 posts
    Ik weet niet of deze misschien ook een methode is.
    Eerst linux ubuntu bvb op die hd zetten om dan windows xp er proberen op te zetten.
    Denk na ubuntu hij niets meer ziet van vorige windows.
    Kan iemand mij vertellen of dit iets zou opleveren.

Bedankjes
    34
    Bedankt
    17 keer in 4 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door compuchrisje Bekijk bericht
    Download deze, brandt de iso op een schijfje en dan kan je vanaf deze CD alsnog die harde schijf een lesje leren.
    Ik heb dit bestand gedownload, op CD gebrand en dan proberen te installeren op die laptop. Reeds tijdens het installeren kreeg ik een paar foutmeldingen die ik heb moeten 'negeren' om verder te kunnen gaan. Op het einde van de installatie kreeg ik echter een andere foutmelding en werd het installeren afgebroken. Resultaat: ik kan nog steeds niet verder want het programma wordt niet opgestart omdat hij bestanden ontbreekt ...

Doe ik iets verkeerd, moet ik het nogmaals proberen of zijn er anderen oplossingen mogelijk?
    Greetz & tot meetz,

Mr. Badness

Games   Mrjraider's schermafbeelding
    Bedankjes
    272
    Bedankt
    646 keer in 341 posts
    Wat je ook nog kan doen, indien nog mogelijk. Windows 7 in, nieuwe partitie maken, daar XP op zetten, dan de Windows7 partitie verwijderen. Vervolgens partitie terug geven aan XP en dan Easy BCD (zie:http://neosmart.net/EasyBCD/) downloaden en daarmee de Windows 7 regel uit de boot halen en dan heb je alleen XP en geen windows 7. Dan kan je verder met je XP installatie en je progs en updates gaan regelen.

Dit kan ook (geloof ik) met Ubuntu, CD ubuntu downloaden, branden en dan kan je ubuntu proberen via de CD en wellicht is het daarmee mogelijk een nieuwe partitie maken.
    Laatst gewijzigd door Mrjraider; 15 januari 2012 om 15:16

Hulp gevraag voor de gamesectie. Lijkt het je leuk om een steentje bij te dragen aan Minatica en heb je vooral een interesse in games en lijkt het je leuk hier wat over te schrijven? Stuur een Pm naar Compuchrisje.

7. De volgende gebruiker bedankt Mrjraider voor deze nuttige post:

salmax (15 januari 2012)

mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Bedankjes
    12.966
    Bedankt
    31.225 keer in 11.722 posts
    Die CD was bedoeld om je harde schijf opnieuw te partitioneren (indien je dat wenst) én te formatteren. Een installatie is het niet hoor.
    Had je dat ook zo gedaan?
    Zo ja, al eens aan een schijfcontrole gedacht? In de tip van Mrjaider en mogelijk ook op mijn advies-CD zit die tool er wel ergens tussen. Laat die lopen (kan enige uurtjes duren) en laat ook herstellen. Daarna de hele santeboetiek van vooraf beginnen (formatteren/partitioneren) - installeren.

Medewerkers gevraagd voor IT-nieuws, Windows all, Besturingssystemen!!! Ben je gemotiveerd? Contacteer dan één van de admin's

Bedankjes
    34
    Bedankt
    17 keer in 4 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mrjraider Bekijk bericht
    Wat je ook nog kan doen, indien nog mogelijk. Windows 7 in, nieuwe partitie maken, daar XP op zetten, dan de Windows7 partitie verwijderen. Vervolgens partitie terug geven aan XP en dan Easy BCD (zie:http://neosmart.net/EasyBCD/) downloaden en daarmee de Windows 7 regel uit de boot halen en dan heb je alleen XP en geen windows 7. Dan kan je verder met je XP installatie en je progs en updates gaan regelen.

Dit kan ook (geloof ik) met Ubuntu, CD ubuntu downloaden, branden en dan kan je ubuntu proberen via de CD en wellicht is het daarmee mogelijk een nieuwe partitie maken.
    Ik heb een nieuwe partitie aangemaakt maar hoe kan ik daar nu XP op installeren? Ik heb reeds geprobeerd om de laptop te laten opstarten vanop de CD-rom maar na verloop van tijd krijg ik dan terug de foutmelding die ik in mijn eerste topic al heb meegegeven. Met andere woorden: ik moet XP kunnen toewijzen aan die nieuwe partitie want nu wil hij deze nog steeds op de C-drive installeren vermoed ik.
    Greetz & tot meetz,

Mr. Badness

Bedankjes
    34
    Bedankt
    17 keer in 4 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door compuchrisje Bekijk bericht
    Die CD was bedoeld om je harde schijf opnieuw te partitioneren (indien je dat wenst) én te formatteren. Een installatie is het niet hoor.
    Had je dat ook zo gedaan?
    Zo ja, al eens aan een schijfcontrole gedacht? In de tip van Mrjaider en mogelijk ook op mijn advies-CD zit die tool er wel ergens tussen. Laat die lopen (kan enige uurtjes duren) en laat ook herstellen. Daarna de hele santeboetiek van vooraf beginnen (formatteren/partitioneren) - installeren.
    Ik had dat bestand op een andere pc gedownload maar dit was een .exe-bestand en dus geen ISO-bestand. Dit bestand heb ik op een cd gebrand en vanop de cd proberen te installeren op de laptop met de hierboven vermelde probs. Ik vermoed dus dat ik iets fout heb gedownload? Ik kon echter geen ISO-bestand terugvinden op de door jou opgegeven link.
    Greetz & tot meetz,

Mr. Badness

JoeriMina   Baloeke's schermafbeelding
    Bedankjes
    20.705
    Bedankt
    15.072 keer in 7.178 posts
    De foutmelding die je aangeeft in je eerste post
    In BIOS de opstartschijf wijzigen naar de CD-rom ipv de C-drive. Alles werkt en XP lijkt zich op te starten totdat ik plots een foutmelding krijg: 'Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.' Technische informatie: *** STOP: 0x0000007B (0xF78D2524, 0xC0000034, 0x00000000, 0x00000000
    kan vele oorzaken hebben. Deze oorzaken en oplossingen zijn terug te vinden op de website van Microsoft.
    Laatst gewijzigd door Baloeke; 15 januari 2012 om 22:36
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

12. De volgende gebruiker bedankt Baloeke voor deze nuttige post:

vdhee (28 januari 2012)

Gevorderd   filip's schermafbeelding
    Bedankjes
    547
    Bedankt
    431 keer in 235 posts

Glimlach

Beste, formateren lukt met een ander besturingssysteem , zoals unbuntu dit is gratis verkrijgbaar, maar je grootste probleem moet nog komen, om er terug xp op te zetten zal hij op een bepaalt moment naar je drivers vragen voor je controller deze zijn nog niet bekend in xp installatie, dus dan moet je F6 drukken en de drivers in A: steken maar een recente laptop heeft geen A: drive meer, ik heb alle drivers maar daar stopt alles, indien iemand hier een oplossing voor heeft ??? Ik vind er heel veel over , zoals slipstreamen om een installatiecd te maken en nog allerhande tovertruken maar als je in dat stadium bent kan je dat niet daarvoor moet er al xp op staan, ik volg dit met de grootste aandacht.
    Het goede weer is op komst.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

1. windows xp installeren
    Door realrat in forum Windows
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 19 oktober 2006, 23:09
  2. windows xp installeren
    Door Luka in forum Windows
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 15 juli 2006, 21:43
  3. Windows xp installeren lukt niet
    Door Geraar in forum Windows
    Reacties: 9