Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19

Discussie: Pfn_list_corrupt

PC-Freak   Peter.B's schermafbeelding
    Bedankjes
    729
    Bedankt
    1.475 keer in 699 posts
    maar een live cd van ubuntu of mint of de mini windows xp van de Hirens boot cd moeten toch normaal opstarten
    inderdaad.

was dit bijna zeker maar heb het voor alle zekerheid toch eens opgezocht:
    Allereerst de vraag: wat is een Live CD? Een Live CD is een CD waarmee u een Linux besturingssysteem kunt uitproberen, zonder dat er ook maar iets op uw computer wordt geïnstalleerd. Alle programma's die gebruikt worden worden namelijk geladen in het RAM geheugen van de computer
    bron:http://linux-mint-voor-beginners.posterous.com/

en daarom denk 'k aan uw ram geheugen.

2. De volgende gebruiker bedankt Peter.B voor deze nuttige post:

alpha (20 januari 2012)

Up-to-date  
    Bedankjes
    6
    Bedankt
    6 keer in 4 posts
    Dank je wel voor de reacties ,kom op die manier toch stukje bij beetje iets verder en leer iets bij.Mem test is nu reeds 14 uur aan een stuk lopende en ben aan 87 % .Kan ik reeds aan de hand van die lopende test resultaten zien en conclusies trekken.Zie in het blauw staan errors en daar onder iets van 57206345 getal dat steeds oploopt,lijkt mij toch zeer veel als zijnde fouten.

Up-to-date  
    Bedankjes
    6
    Bedankt
    6 keer in 4 posts
    Net geheugenlatje die onder het klavier zit vervangen door een ander en nu start mini windows xp wel op.Nu aan het proberen om windows 7 te installeren .Tip dat het geheugen corrupt was is blijkbaar het juiste advies.
    Nogmaals dank je wel.

Bedankjes
    729
    Bedankt
    1.475 keer in 699 posts
    heel graag gedaan
    en laat eens weten of het gelukt is om er een besturingssysteem op te installeren en de laptop draaiende te houden.

Up-to-date  
    Bedankjes
    6
    Bedankt
    6 keer in 4 posts
    poging gewaagd met windows 7 for students die ik nog liggen had van vorige installatie op amilo laptop die onlangs gesneuveld is
    maar niet gelukt.Installatie verloopt vlekkeloos tot de product key gevraagd wordt en ondanks controleren en nog eens controleren krijg ik steeds de melding verkeerde product code.Poging gewaagd met oude code op laptop maar natuurlijk ook niks ,probeer nu eens met Mint ,live cd werkt in ieder geval reeds.
    Zou toch liever windows 7 aan de praat krijgen en moest ik weten dat het werkt met een nieuwe student versie wil ik er nog wel in investeren .

Up-to-date  
    Bedankjes
    6
    Bedankt
    6 keer in 4 posts
    Eerste melding met Mint geïnstalleerd.Nu nog zoeken om windows 7 aan de praat te krijgen.

Up-to-date  
    Bedankjes
    6
    Bedankt
    6 keer in 4 posts
    Oude harde schijf met windows 7 op in HP pc geplaatst en opgestart.PC opstart duurde iets langer dan normaal en LS en cardreader deed het niet,ook scherminstelling en toetsenbord was niet goed .Vista drivers gedownload,instellingen aangepast en alles werkt nu normaal.Wel problemen om terug op te starten na het installeren van de windows updates.Automatische updates uitgeschakeld en nu werkt het al duurt het opstarten wel iets langer maar de processor is dan ook niet van de snelste.Al met al toch raar dat men kan opstarten met een harde schijf van een andere laptop, zelfs ander merk en grootte.

mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Bedankjes
    12.966
    Bedankt
    31.225 keer in 11.722 posts
    Een harde schijf is niet meteen een verbouwing vanuit het standpunt van de laptop, alleen ben ik verbaasd dat de harde schijf zelf niks opmerkt.
    Doet hij het voldoende om de rest verder af te werken. Want ik denk dat je die HD niet daar kunt laten zitten hoor.

Medewerkers gevraagd voor IT-nieuws, Windows all, Besturingssystemen!!! Ben je gemotiveerd? Contacteer dan één van de admin's

Bedankjes
    729
    Bedankt
    1.475 keer in 699 posts
    .Al met al toch raar dat men kan opstarten met een harde schijf van een andere laptop, zelfs ander merk en grootte.
    dit is niet raar,hoor,de grootte en merk zijn niet belangrijk.
    wel dat er al een besturingssysteem op geinstalleerd is met de drivers van een andere (niet identiek dezelfde) laptop.
    wat het belangrijkst is in zo'n geval,dat je problemen kan krijgen met de drivers en zo een bsod (blauw scherm) kan zien tijdens het opstarten,want beide laptops verschillen van hardware.

11. De volgende gebruiker bedankt Peter.B voor deze nuttige post:

compuchrisje (22 januari 2012)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten