Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Beginner  
    Geregistreerd
    19 January 2012
    Berichten
    4
    Bedankjes
    1
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    Verwijderen zwarte achtergrond van foto in Paint shop / photoshop

    Ik wil graag de zwarte achtergrond van een foto verwijderen. Achtergronden verwijder ik normaal met de toverstaf door de achtergrond te selecteren en het enige wat je dan hoeft te doen is 'deleten'. Dan is de achtergrond geheel wit.

    Maar nu ontstaat er een witte achtergrond met grijze pixels. Ik ben er ondertussen al achter dat de zwarte achtergrond blijkbaar niet geheel dezelfde kleur zwart is. Ik dacht dat 'delete' betekende de gehele achtergrond te verwijderen, maar dit is blijkbaar niet zo.

    Zou iemand mij kunnen helpen hoe dit op te lossen?
    Alvast heel erg bedankt

    gr,
    tva

  2. #2
    Erelid   woepi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Peer
    Berichten
    4.099
    Bedankjes
    8.099
    Bedankt
    7.847 keer in 2.789 posts
    In paint shop moet je eerst van je foto een laag maken, dit doe je door in de menubalk rechts waar je de foto in het klein ziet ,met je op rechter muisknop te klikken op de foto en dan kiezen ' laag maken van de achtergrondlaag' . Dan kun je je zwarte achtergrond verwijderen met de toverstaf.


  3. De volgende 6 gebruikers bedanken woepi voor deze nuttige post:

    Adnilleke (19 January 2012), Baloeke (20 January 2012), compuchrisje (19 January 2012), peenif (19 January 2012), Phil O'Sophe (20 January 2012), Vincent (19 January 2012)

  4. #3
    Beginner  
    Geregistreerd
    19 January 2012
    Berichten
    4
    Bedankjes
    1
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    Dankjewel voor je reactie.
    Ik heb je tip direct geprobeerd natuurlijk , maar helaas gebeurt nog steeds hetzelfde.
    Misschien het gemakkelijkst als ik een foto toevoeg als voorbeeld.


  5. #4
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Heb je die afbeelding al eens opgeslagen als png? Ik vermoed dat we nu gewoon zitten te kijken naar het zwart van je programmavenster zelf.
    Wil je dat anders instellen, zodat je weet welk zwart van welke bron komt, ga dan in het menu Bestand - Voorkeuren - Algemene Programma Voorkeuren en kies daar links bij 'Transparantie en arcering' voor een andere vensterachtergrond.
    Ik heb hiervoor die hokjesverdeling genomen (kwestie van een idee te hebben van de plaats van iets in het venster, dient dus als maat-regel) en lichtgrijs als kleur.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  6. #5
    Beginner  
    Geregistreerd
    19 January 2012
    Berichten
    4
    Bedankjes
    1
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    Het is een zwarte achtergrond, omdat ik de rok heb gefotografeerd op een zwart doek.
    Mijn idee was dat als de achtergrond contrasteert, dat de achtergrond dan direct geselecteerd zou worden door de toverstaf.
    Maar blijkbaar is dit met zwart te lastig. Met een wit of groen doek erachter gaat het perfect namelijk.
    Hopelijk hebben jullie een idee, anders moet ik namelijk al die foto's opnieuw doen

  7. #6
    Erelid   peenif's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 December 2005
    Locatie
    De mooiste stad van Vlaanderen : Brugge
    Berichten
    5.084
    Bedankjes
    26.621
    Bedankt
    15.012 keer in 5.620 posts
    Ik weet dat het voor jou geen oplossing is maar stuur gewoon die foto's die je gedaan wil krijgen door met email en ik doe het wel voor jou, emailadres via PM vrgan aub.

  8. De volgende 2 gebruikers bedanken peenif voor deze nuttige post:

    tva (20 January 2012), woepi (21 January 2012)

  9. #7
    Beginner  
    Geregistreerd
    19 January 2012
    Berichten
    4
    Bedankjes
    1
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    Wil je dat echt doen? Dat zou geweldig zijn.
    Ik stuur je een PM.

  10. #8
    Gevorderd   Magnat's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 September 2009
    Locatie
    Puurs
    Berichten
    185
    Bedankjes
    322
    Bedankt
    401 keer in 174 posts
    mss een is dit al gebeurt, maar voor in de toekomst kan je toch gewoon even de getrokken foto op negatief zetten ctrl+i in photoshop en dan je toverstaf gebruiken op je zwarte broek op witte achtergrond als dat beter gaat zoals je zegt en dan even terug ctrl+i doen. maar ligt volgens mij wel aan je instellingen hoor, want de mijne staat op standaard 50 tolerantie denk ik en het was direct gefixt ... ?

    Wel even je laag unlocken door te dubbel klikken anders vult hij ze auto. met een geselecteerde kleur in paletje.
    "I would love to change the world, but they won't give me the source code"

  11. De volgende gebruiker bedankt Magnat voor deze nuttige post:

    Baloeke (24 February 2012)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. paint shop pro 9
    Door Pilote in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 6 July 2005, 10:18

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •