Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 25
  1. #11
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts
    Dat is een dure rekening om even met een nieuwe GSM te spelen. Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik weet niet of de winkelbediende iets gaat kunnen regelen voor het gebruik op internet. Heb je iets op papier staan wat de verkoper gezegd heeft?
    Herinner je dit nieuwsbericht nog? Is al wat oud, maar toch.

    Surfen op een GSM kost natuurlijk wat extra, en indien je GPS gebruikt op je GSM kan dit verbruik aardig oplopen.
    De GPS in de GSM gaat gebruik maken van het internet om bv plaatsen, verkeershinder, ... te zoeken.

    Ik weet niet of je het weet maar Mobistar bied ook een formule aan om te tergelijke tijd te bellen of te smsen en te surfen.
    Er bestaan natuurlijk ander providers die je zeer gooedkoop kunnen laten bellen en surfen. Mobile vikings BV

  2. De volgende gebruiker bedankt Baloeke voor deze nuttige post:

    De Koene ( 1 February 2012)

  3. #12
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Tof tijdverdrijf ? Ofwel niets dan kopzorgen en geldverspilling ?

    Men kan ook niets hoeven te betalen en zelfs gelukkiger leven ... zonder al die spullen ganser dagen nodig te hebben.
    Onlangs heeft een wetenschappelijke studie bewezen dat al die gadgets ongelukkig maken.
    Zo te zien zijn jullie al goed bezig !
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  4. #13
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    13 August 2006
    Berichten
    405
    Bedankjes
    200
    Bedankt
    118 keer in 83 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Merel Bekijk bericht
    Men kan ook niets hoeven te betalen en zelfs gelukkiger leven ... zonder al die spullen ganser dagen nodig te hebben.
    Onlangs heeft een wetenschappelijke studie bewezen dat al die gadgets ongelukkig maken.
    Zo te zien zijn jullie al goed bezig !
    Ne mens moet mee met zijnen tijd hé, liever zo dan met een lendedoekje in het bos op wilde zwijnen te jagen met een speer

    Maar goed ik weet ondertussen hoe dat het 3G uitgeschakeld kan worden.
    Gewoon alle APN's verwijderen en een fictieve APN ingeven.

    Creditering zou geen probleem mogen zijn, dit is ons reeds 3 maal mondeling bevestigd, blijkbaar is het schering en inslag.

    En zo leren we alle dagen bij niewaar...
    Laatst gewijzigd door De Koene; 1 February 2012 om 13:49

  5. De volgende gebruiker bedankt De Koene voor deze nuttige post:

    Baloeke ( 1 February 2012)

  6. #14
    Gevorderd   biep's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    GENTBRUGGE
    Berichten
    135
    Bedankjes
    7
    Bedankt
    18 keer in 13 posts
    heb dat ook voorgehad. dataverbinding staat dikwijls standaard aan. kan je uitzetten met hello proximus of een gelijkaardig programma dat je dataverbinding kan uitzetten. zet ook zoveel mogelijk op 2G. vb met 3G watchdog of zo. Ik had toen ook niks gedaan en een grote rekening gekregen. heb proximus daarvoor aangeschreven dat ik wel mijn dataverbinding blijkbaar had opstaan maar dat ik geen download of zo had, dat kunnen ze controleren. Beetje zagen en klagen en goede klant enz... en toen hebben ze uit economische overweging, die extra kosten voor de 1/2 gecrediteerd wat ik héél correct vond. proberen waard natuurlijk, anders zeg je maar dat je toch eens bij een andere provider je licht gaat opsteken en misschien wel zult overstappen. Ben benieuwd of de winkelbediende hier iets kan aan doen. Best schrijven naar de klantendienst van Mobistar.
    Als je het internet uitzet als je het niet gebruikt en uw 3G uitzet wanneer niet nodig, kan er niks gebeuren. Best nog eens alles nalezen enzo op internet. Google is nog steeds je beste vriend ;-) Die heeft MIJ al vreselijk veel geleerd
    Be what you truly are, always and everywhere !

  7. De volgende gebruiker bedankt biep voor deze nuttige post:

    De Koene (24 February 2012)

  8. #15
    Games   Mrjraider's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 December 2010
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    857
    Bedankjes
    228
    Bedankt
    569 keer in 311 posts
    Ook helpen battery savers (hoe raar het ook mag klinken), deze zorgen dat de 3G netwerk definitief uitblijft als je wifi aan heb staan of als je dat wilt. Dit kan je instellen bij de meeste, ik heb tegenwoordig een Samsung Galaxy S plus en daar staat Juice Defender op, een battery saver die je naar eigen inzicht kan instellen. Probeer dit eerst eens dan kan je zorgen dat de rekening niet nog hoger word en eens praten met de mobistar lui.

    Hulp gevraag voor de gamesectie. Lijkt het je leuk om een steentje bij te dragen aan Minatica en heb je vooral een interesse in games en lijkt het je leuk hier wat over te schrijven? Stuur een Pm naar Compuchrisje.

  9. De volgende gebruiker bedankt Mrjraider voor deze nuttige post:

    De Koene (25 February 2012)

  10. #16
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    13 August 2006
    Berichten
    405
    Bedankjes
    200
    Bedankt
    118 keer in 83 posts
    Ja die Juice Defender staat er reeds op.
    Ondertussen is de kwestie van de hoge rekening ook zo goed als opgelost, de normale kosten worden gewoon aangrekend, maar het totale "3G-bedrag" zal gekrediteerd worden, dat staat nu op papier. Dit kon wel een drietal weken duren.
    Baloeke had het hier in dit topic over Mobile Vikings, ik heb ondertussen wat zitten zoeken en dit ziet er echt wel goed uit, voor ons althans, is hier iemand die er ervaring mee heeft?
    Laatst gewijzigd door De Koene; 26 February 2012 om 00:05

  11. #17
    Erelid   butskristof's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 September 2007
    Locatie
    Wiekevorst (Heist-op-den-Berg)
    Berichten
    903
    Bedankjes
    317
    Bedankt
    847 keer in 420 posts
    Waar je met Mobile Vikings wel moet mee oppassen, is dat deze het 3G-netwerk van Base gebruikt. Dit is spijtig genoeg nog lang niet zo uitgebreid als dat van Proximus of Mobistar. Momenteel worden alleen maar de grote steden van 3G voorzien dacht ik, de verdere uitrol is wel bezig maar voorlopig zal er dus EDGE of in het slechtste geval GPRS gebruikt moeten worden. Toch een factor om ook rekening mee te houden dacht ik, vooral als je niet in een grote stad woont..

    Voor de rest hoor ik van Mobile Vikings echter alleen maar lovende kritieken, spijtig dat ze voor dat 3G-netwerk afhankelijk zijn van Base.

  12. De volgende gebruiker bedankt butskristof voor deze nuttige post:

    De Koene (27 February 2012)

  13. #18
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts
    Mobile Vikings gebruikt inderdaad het netwerk van Base, en Telenet gebruikt dat van Mobistar. Ik ben van mening dat er nog andere (carrefour, aldi, VT4 mobile, red bull mobile,...) gebruik maken van operatoren, zoals Base, Mobistar en Proximus.

    Ikzelf heb nog geen Mobile Vikings , moet nog even wachten tot mijn huidig contract bij Telenet (eind juli dit jaar) ten einde loopt.
    Maar mijn vrouw en 4 kids gebruiken al vollop deze operator en zijn zeer tevreden. Van zodra ik mijn contract bij Telenet kan opzeggen zal ik mij ook aansluiten bij Mobile Vikings.

    Voor het ogenblik betaal ik per maand 20€ om tot 118minuten te bellen en of te smsen. Daarboven betaal ik nog een 10€ voor om 200 MB te kunnen surfen.
    Bij Mobile vikings betaald men €15 en voor 62 minuten te bellen, men krijgt daarboven 1000 SMS, en extra 1000 SMS naar de Mobile vikings. Als dat nog niet genoeg is mag men ook nog 2GB aan data surfen.
    Als ik met mijn abonnement niet alles heb opgebruikt ben ik het resterende belwaarde/dataverbruik kwijt.
    Bij Mobile Vikings vervalt na 1 maand de bundel om te SMSjes en het dataverbruik, de belwaarde blijft men behouden, waarmee ook kan gesurfd en smsen kunnen verstuurd worden, tot er geen krediet meer is.

    Ook het ontvangst signaal, op mijn GSM, hier thuis van Telenet is zeer zwak. De vrouw en kids hebben hier thuis een zeer goede ontvangst. Wat de snelheid van het surfen wel iets beter maakt. En ik woon nu niet direct in een grote stad.

    Als je nog meerdere vragen hebt over Mobile Vikings laat maar weten.
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  14. De volgende gebruiker bedankt Baloeke voor deze nuttige post:

    De Koene (27 February 2012)

  15. #19
    Erelid   butskristof's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 September 2007
    Locatie
    Wiekevorst (Heist-op-den-Berg)
    Berichten
    903
    Bedankjes
    317
    Bedankt
    847 keer in 420 posts
    Ik vermeldde het maar gewoon omdat ik hier met dat probleem zit, anders was ik waarschijnlijk ook wel bij Mobile Vikings geweest ;-).

    Off-topic:
    Bij Mobile vikings betaald men €15 en voor 62 minuten te bellen, men krijgt daarboven 1000 SMS, en extra 1000 SMS naar de Mobile vikings. Als dat nog niet genoeg is mag men ook nog 2GB aan data surfen.
    Die 62 belminuten die je aanhaalt, zitten die echt in het pakket? Ik dacht dan men enkel de 2GB date + 2000 sms'en (met 1000/1000 verdeling zoals je zei) kreeg, en dat men dan met de €15 belkrediet maximaal 62 minuten kon bellen? Ik weet het echter niet zeker, dus 'correct me if I'm wrong'.
    EDIT: op de website van MV lees ik dit
    * Deze minuten zijn niet gratis. Dit is het maximum aantal minuten dat overeenkomt met het belkrediet.
    Voor de rest heb ik zeker geen kritiek op Mobile Vikings, hun aanbod is ronduit veel interessanter dan dat van de andere operatoren en is zeker het overwegen waard!
    Laatst gewijzigd door butskristof; 26 February 2012 om 19:03

  16. De volgende gebruiker bedankt butskristof voor deze nuttige post:

    De Koene (27 February 2012)

  17. #20
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts
    Je moet een kijken op de home pagina van Mobile Vikings. De SMSen zijn gratis. Het mobiel internet ook.

    Als je een herlading doet van € 15 kan men inderdaad tot 62 minuten bellen (24 cent per minuut). Reken zelf maar eens uit 24 cent maal 62 minuten. Op de website staat trouwens vermeld bij veelgestelde vragen
    Wat krijg ik voor mijn herlading van € 15? Voor een herlaadbeurt van € 15, krijg je een maand lang 1000 gratis SMS’jes, geldig naar alle netwerken, en 2 GB gratis data. Natuurlijk kan je de € 15 gebruiken als belwaarde (€ 0.24/minuut, tellend per seconde na de eerste minuut).

    Als men voor €25 of €40 zijn het aantal SMSen en dataverbruik gelijk. Het zijn enkel de belminuten dat hoger worden en het bedrag van een oproep per minuut goedkoper zijn.

    Mijn vrouw haar bundel, is vervallen . Langer dan een maand niet herladen. Een SMS sturen buiten haar bundel kost 10 cent. Zolang ze belwaarde heeft kan zij blijven SMSen, data verbruiken en bellen.

    Eens klant bij mobile vikings kan men op de inlogpagina kijken wat je dagelijks verbruik, (aantal SMSen in en uit, aantal MMSen dataverbruik en aantal gesprekken in en out + tijdsduur. Overzichtelijker kan het denkelijk niet.
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  18. De volgende 2 gebruikers bedanken Baloeke voor deze nuttige post:

    butskristof ( 2 March 2012), De Koene (27 February 2012)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Advies gevraagd: aankoop nieuw scherm
    Door deblues in forum Grafische kaarten & monitors
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 25 April 2008, 20:15
  2. Hulp gevraagd voor msn space
    Door counterke in forum Grafisch algemeen
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 19 November 2006, 19:12
  3. Hulp gevraagd voor formule in excel
    Door gsuy in forum Office
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 25 November 2005, 17:23
  4. hulp gevraagd voor ffdshow
    Door bieke in forum Audiovisueel
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 26 August 2005, 13:02
  5. Advies gevraagd: aankoop nieuwe pc in nabije toekomst of... nu?
    Door compuchrisje in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 14
    Laatste bericht: 14 May 2005, 21:56

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •