Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Up-to-date   Adjudant's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 May 2008
    Locatie
    Gouda (NL)
    Berichten
    96
    Bedankjes
    16
    Bedankt
    17 keer in 13 posts

    Ongelukkig Onregelmatige wireless verbinding.

    Heb op mijn laptop (Acer 1992WLMi) na het helemaal schonen van de harddisk een geheel nieuwe installatie van (genuine) Windows XP Pro gezet t/m Servicepack 3.

    Alles werkt naar behoren, echter tijdens de wireless verbinding met de router schakelt de netwerkkaart uit, om even later weer vrolijk te melden dat de verbinding "Uitstekend" is met een snelheid van 54,0 Mb/s. Dit gebeurt zeer onregelmatig.

    Vóór de nieuwe installatie draaide Linux (Ubuntu 10.4) op deze (oude) laptop en stond deze draadloze verbinding als een huis.

    Is er misschien in het Microsoft product weer eens iets dat ik over het hoofd zie?

  2. #2
    Games   Mrjraider's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 December 2010
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    857
    Bedankjes
    228
    Bedankt
    569 keer in 311 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Adjudant Bekijk bericht
    Heb op mijn laptop (Acer 1992WLMi) na het helemaal schonen van de harddisk een geheel nieuwe installatie van (genuine) Windows XP Pro gezet t/m Servicepack 3.

    Alles werkt naar behoren, echter tijdens de wireless verbinding met de router schakelt de netwerkkaart uit, om even later weer vrolijk te melden dat de verbinding "Uitstekend" is met een snelheid van 54,0 Mb/s. Dit gebeurt zeer onregelmatig.

    Vóór de nieuwe installatie draaide Linux (Ubuntu 10.4) op deze (oude) laptop en stond deze draadloze verbinding als een huis.

    Is er misschien in het Microsoft product weer eens iets dat ik over het hoofd zie?
    Updat de driver van je Wireless netwerk kaart en probeer het nog eens dit moet je doen bij apparaatbeheer. Ook kan je eens kijken of je de naam ervan kan achterhalen en dan googlen

    Hulp gevraag voor de gamesectie. Lijkt het je leuk om een steentje bij te dragen aan Minatica en heb je vooral een interesse in games en lijkt het je leuk hier wat over te schrijven? Stuur een Pm naar Compuchrisje.

  3. #3
    Games   Mrjraider's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 December 2010
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    857
    Bedankjes
    228
    Bedankt
    569 keer in 311 posts
    Mocht dit nu niet kunnen, kan het zijn, hangt totaal af van de leeftijd van je draadloos router, dat deze defect is. Dit had ik ook en nadat ik een andere had gekocht was dat probleem verholpen..

    Hulp gevraag voor de gamesectie. Lijkt het je leuk om een steentje bij te dragen aan Minatica en heb je vooral een interesse in games en lijkt het je leuk hier wat over te schrijven? Stuur een Pm naar Compuchrisje.

  4. #4
    Up-to-date   Adjudant's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 May 2008
    Locatie
    Gouda (NL)
    Berichten
    96
    Bedankjes
    16
    Bedankt
    17 keer in 13 posts
    Nee, de router is het probleem niet: de andere laptop (Windows 7 64-bit) heeft een constante verbinding, evenals de printer en de home cinemaset. Ik zal eens kijken naar (de ouderdom van) de driver(s). Wederom dank voor de snelle reactei!

  5. #5
    Gevorderd   peterus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Berichten
    300
    Bedankjes
    485
    Bedankt
    181 keer in 154 posts
    Kijk ook eens naar de eigenschappen van uw netwerkkaart - onder de tab configureren - energiebeheer misschien staat de optie " de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen " geactiveerd . Je kan dan eens proberen om het uit te schakelen.
    Peterus

  6. #6
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts
    Had een paar dagen ook last van het wegvallen van mijn draadloos internet. Misschien kan je eens kijken naar wat tips, die daar zijn gegeven.
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Beveiligingsinstellingen draadloze verbinding D-link
    Door pattieken in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 13 June 2005, 07:01
  2. wireless met beperkte toegang (na sp2)
    Door kasparh in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 17 May 2005, 20:50

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •