Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1
    Erelid   ghost's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2005
    Locatie
    limburg
    Berichten
    2.885
    Bedankjes
    1.777
    Bedankt
    1.626 keer in 1.037 posts

    Wie kan voor dezelfde prijs een betere vinden ?

    Plus die 64 GB ssd , wat moet ik me er bij voorstellen? Wordt windows daar op geinstalleerd plus kan ik dan nog meer op installeren? Snap het nog nie goe die ssd .

    http://www.medion.com/be/nl/electron...mpaign=Rondell
    Mijn leugens zijn de waarheid , jullie logen tegen mij en dat is de waarheid

  2. #2
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    5 April 2008
    Berichten
    1.016
    Bedankjes
    294
    Bedankt
    282 keer in 216 posts
    Voor wat het waard is: enkele weken geleden heb ik op dit forum over die SSD gevraagd. Deze ultrasnelle HD zonder mechanische onderdelen (zoals USB of Geheugenkaart) wordt gebruikt om Windows en je programma's te instaleren. Mooi ding, ik wou dat ik het mij kon permiteren.

  3. De volgende gebruiker bedankt theo2602 voor deze nuttige post:

    ghost (11 March 2012)

  4. #3
    Geek   Peter.B's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Locatie
    harelbeke-west-vlaanderen
    Berichten
    2.390
    Bedankjes
    816
    Bedankt
    1.819 keer in 916 posts
    laat eerst eens weten wat je wil doen met de pc.
    voor een ssd en usb3 zou 'k zo-wie-zo gaan.

  5. #4
    Erelid   ghost's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2005
    Locatie
    limburg
    Berichten
    2.885
    Bedankjes
    1.777
    Bedankt
    1.626 keer in 1.037 posts
    Het is lang geleden dat er nog eens een nieuwe pc voor mij alleen heb gekocht . Nu ik speel nog games maar niet zoveel meer , omdat ik teveel last krijg van mijn pols( vroeger zot gespeeld en nu betaal ik het gelag). Dus dacht ik voor die hardware wat er in zit , kan ik toch niet moeilijk doen ,of zou het toch teveel zijn voor wat het is? Ik heb wel onlangs een laptop gekocht voor mijn (ons) vrouw , maar dat is natuurlijk niet hetzelfde.
    Mijn leugens zijn de waarheid , jullie logen tegen mij en dat is de waarheid

  6. #5
    Geek   Peter.B's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Locatie
    harelbeke-west-vlaanderen
    Berichten
    2.390
    Bedankjes
    816
    Bedankt
    1.819 keer in 916 posts
    wat moet ik me er bij voorstellen? Wordt windows daar op geinstalleerd plus kan ik dan nog meer op installeren?
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Solid-state_drive

    op de ssd worden het besturingssyteem en de software geïnstalleerd.

    voor die prijs zal je nergens een "betere" vinden.maar "ik" zou kijken voor een pc met A-merken erin.
    maar je kan natuurlijk ook geluk hebben met die pc of pech met ene met A-merken.

  7. De volgende gebruiker bedankt Peter.B voor deze nuttige post:

    ghost (12 March 2012)

  8. #6
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Spijtig dat het nog een ouder P67 moederbord is en geen Z68. Op deze laatste heb je Intel Smart Response Technology. Hierbij wordt een kleine snelle SSD als cache geheugen gebruikt voor een grote tragere HD. Meer uit leg hier.
    Denk er ook aan dat Intel waarschijnlijk in April met nieuwere snellere CPU's afkomt (ivy bridge) die weliswaar voor één keer ook eens gaan passen op de oudere LGA1155 moederborden. Voor de nieuwere CPU's gaan ook nieuwe moederborden komen die dan ook nog de oude CPU's kunnen dragen.
    Al bij al is het toch een serieus bedrag waarbij ik net eens heb geprobeerd rond te werken. Met kwaliteits componenten, zelf ineen steken, kwam ik met zelfde CPU,HD,DVD,geheugen maar betere koelingeen, een SSD van 128GB, een Z68 moederbord en een graka HD6970 toch al op een 1200 euro zonder software en kast.

    Ik zou nog even wachten (een twee maandjes) als het niet dringend is

  9. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    ghost (13 March 2012)

  10. #7
    Erelid   ghost's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2005
    Locatie
    limburg
    Berichten
    2.885
    Bedankjes
    1.777
    Bedankt
    1.626 keer in 1.037 posts
    Hoi peter mag ik weten van waar je die prijs haalt?
    Plus als ik wacht tot april , zullen die snellere cpu's dan ook niet duurder zijn?
    Mijn leugens zijn de waarheid , jullie logen tegen mij en dat is de waarheid

  11. #8
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Ik kijk en bestel meestal bij alternate en/of Azerty.
    De nieuwe cpu's zullen in begin duurder zijn maar redelijk snel de prijs van hun voorganger aannemen. Maar wat soms meer interessant is, is dat de huidige cpu's in prijs dan dalen. Nu, we moeten het ook niet overroepen want een cpu van 300 euro op een budget van 1100 euro, daar ga je ook geen honderd euro winst doen hé. Maar het zal ook zo zijn zoals medion nu doet: de oudere P67 moederborden worden goedkoper doordat de Z68 chipset er is. Met de nieuwe CPU's zullen ook weer nieuwe moederborden komen waardoor de huidige weer zakken

    Een vb van Azerty:

    De vaste componenten zijn
    - Sony Dvd brander/lezer 24x : 17€
    - Harde schijf WD Caviar Green WD20EARX 2TB 600 sata : 118€
    - CPU Core i7 2700K : 297€
    Geheugen is goedkoop dus een iets sneller geheugen mocht je de overclock functies ooit gebruiken van je moederbord.
    - Corsair Vengeance geheugen - 2 latjes van ieder 4GB = 8 GB 1600MHz : 46€
    Een fatsoenlijke koeler wil je wat gamen op je CPU, en niet de standaard koeler die je bij medion krijgt
    - Scythe Mugen 3 Rev. B PCGH Edition : 41 €

    Dan de wat variabele componenten waar je hoge of gewone kwaliteit kan kiezen en heel wat kan besparen.
    De voeding kan je de helft besparen door een doorsnede voeding te nemen. Je kan ook een goede kwaliteits voeding nemen met voldoende vermogen en die modulair is (alle voedingskabels worden in de voeding geprikt ipv een bussel kabels die in je pc maar bengelen. Deze kost 135 euro voor een 750 Watt, maar in de medion zal eentje van de helft van de prijs zitten welke je ook kan kiezen.
    - Corsair Professional Series HX750W : 135 €

    Een SSD kan veel geld kosten maar een goede prijs kwaliteit heb ik altijd de Crusial gevonden die ik (ouder model) en de zoon ook heeft (nieuwer model). Met een 128GB grootte SSD kan je echt de SSD gebruiken voor je OS en een deel games. De HD gebruik je dan enkel voor data opslag. Met een 64 GB SSD zakt natuurlijk de prijs maar ben je bijna genoodzaakt een Z68 chipset moederbord te nemen omdat 64GB niet erg groot is om alles op te zetten, zeker niet nog enkele games.
    - Crucial m4 - solid state drive - 128 GB - SATA-600 : 141€

    Komen we aan de grafische kaart waar je alle kanten mee op kan. In de Medion zit een gewone (geen TI versie) Nvidia GTX560 die je al voor 161€ vind. Ik zou eerder de een ATI nemen, bv de HD6950 of HD6970.
    - XFX Radeon HD 6970 : 295€

    Afhankelijk van de SSD grootte zou je dan het oudere P67 chipset bord of het nieuwere Z68 Chipset bord kunnen nemen. In moederborden is er echt wel heel grote keuze van bordjes van 70 euro tot ... Ik neem hier een goed bordje met de nieuwe Z68 chipset, usb3, sata 600 enz. De z68 heeft ook de mogelijkheid voor de ingebouwde grafische component in de core i7 te gebruiken waardoor er ook een onboard DVI connector op zit. HEt board ondersteund ook SLI of Crossfire opstellingen
    - MSI Z68A-G45 (G3) : 125€

    Wat overblijft is dan een behuizing en software. Je ziet dat als je de goedkopere componenten neemt dat je waarschijnlijk beter af bent met de medion die kant en klaar staat met software. Door de grote volumes kan je ze voor die prijs niet zelf ineen steken. Wil je wat betere componenten vind je niet gemakkelijk bedrijven die grote oplagen verkopen tegen lage prijzen en kan het wel lonend zijn.

  12. De volgende 2 gebruikers bedanken PeterN voor deze nuttige post:

    ghost (14 March 2012), Merel (14 March 2012)

  13. #9
    Erelid   ghost's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2005
    Locatie
    limburg
    Berichten
    2.885
    Bedankjes
    1.777
    Bedankt
    1.626 keer in 1.037 posts
    Bedank voor de totale uitleg (zoals we dat van u gewoon zijn)
    Natuurlijk kan ik het niet laten om het geheel bijeen tetellen , en kwam op 1179€ uit .
    Ik heb gekeken voor behuizing de prijs is ook niet zo duur. De software ik heb voorlopig toch maar w7 nodig de rest komt nog wel . Is wel zo ik zie geen netwerk maar dat is zekers geen overroepen prijs
    Plus die twee site's , hebben zo een manier dat je uw eigen componenten kiest en zij zetten hem ineen met garantie , natuurlijk met een klein vergoeding . Ik zal straks of morgen eens zien wat we in één kunnen steken .
    Nu is mijn gedacht voor die medion aan het verkleinen se
    Mijn leugens zijn de waarheid , jullie logen tegen mij en dat is de waarheid

  14. #10
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts
    Beste PeterN
    Alternate heeft systemen die er goed uitzien voor de prijs, maar geeft nooit aan wat voor onderdelen zijn die ze in hun standaard configuraties gebruiken ! Ik bedoel : van de gebruikte onderdelen kent de klant slechts enkele kenmerken.

    Beste Ghost,
    Medion gebruikt geen "standaard" merkproducten. Een moederbord kan wel door een gekend merk worden gemaakt, maar het wordt wat geamputeerd om aan Medion maatwerk te leveren. De ondersteuning door de fabrikanten wordt dus onbestaand.
    Voor uitbreidingen ben je meestal met een of ander probleem. Een lage prijs betekent altijd : je krijgt voor wat je hebt betaald.
    Laatst gewijzigd door Merel; 14 March 2012 om 23:08
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  15. De volgende 2 gebruikers bedanken Merel voor deze nuttige post:

    ghost (15 March 2012), roos paul (25 March 2012)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. wie kan deze drivers vinden
    Door artuur in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 24 March 2008, 19:23
  2. wie kan mij helpen voor dll bestand?
    Door thystom in forum Windows
    Reacties: 13
    Laatste bericht: 1 September 2007, 09:33
  3. Wie kan mij voorzien van een 3DMark voor de MD8808
    Door Nikolas in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 10 November 2006, 18:09
  4. Reacties: 15
    Laatste bericht: 11 August 2006, 15:57

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •