Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Avira v12?

  1. #1
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.835
    Bedankjes
    15.649
    Bedankt
    37.023 keer in 15.345 posts

    Avira v12?

    Sinds ik mijn huidig systeem heb, een dual-boot van XP met Windows 7, heb ik voor elke OS ook aparte software. Dit voorkomt meteen dat versies met elkaar gaan vechten.
    In XP gebruik ik Avira free, Avast hoort bij Windows 7.
    Het is deze Avira die me nu kopzorgen geeft, want er wordt gevraagd om te updaten, wat ik natùùrlijk prompt doe.
    Echter, Avira heeft ineens problemen met andere beveiligings software: Emsisoft (betaalde versie), Comodo Firewall en Spybot Search&Destroy.
    Ik heb die upgrade dus afgebroken, want mijn vertrouwen in die 3 progs is nog steeds ongebroken. Wél heb ik mijn bedenkingen over Avira 12 free. Ik krijg al de neiging om de AV van Comodo te gaan gebruiken ofwel alles gewoon over te laten aan Emsisoft.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  2. #2
    Geek   salmax's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 February 2008
    Locatie
    Absurdistan en beschamend om te zeggen waar ik vandaan kom
    Berichten
    2.000
    Bedankjes
    9.578
    Bedankt
    3.158 keer in 1.921 posts
    Waarom op beide besturingssystemen niet 1 anti virus merk.
    Merkte vroeger ook dat antivirussen ook andere partities mee scannen en vechten bij dual boot en triple boot.
    Ik dacht toen ook dat apart werkte.
    Laatst gewijzigd door salmax; 15 March 2012 om 01:48

  3. #3
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts
    Avira en BitDefender heb ik jarenlang gebruikt. Maar ik heb het laten varen.

    Ik gebruik sinds ruime tijd nu uitsluitend nog gratis software voor de Windows partititie en data partities
    zonder dat er ooit een virus werd binnengelaten. De pinguin laat ik ongemoeid zijn gang gaan.

    De combinatie hieronder geeft nooit conflicten en over de werking van beide heb ik geen klachten.
    - Avast! (Gratis versie antivirus) maakt regelmatig databank updates, een bij opstarten en eventueel nogmaals later in dezelfde Windows sessie. Dus wat regelmatige updtates betreft is dat ok (en een lieve dame met een mooie stemintonatie bevestigt dat telkens)

    - PC Tools Firewall Plus.
    Een firewall 'for human beings' zouden de mannen bij Ubuntu zeggen.
    Geen grote hutsepot maar duidelijke verstaanbare interfaces.



    Dat gezegd zijnde, wat weerhoudt je om in het AV programma dat je nu gebruikt, aan te geven dat bepaalde mappen/partities niet moeten gescand op viri ? (exclude: bla bla bla) Kan zulks niet ?
    Laatst gewijzigd door Merel; 15 March 2012 om 18:43
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  4. #4
    Erelid   peenif's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 December 2005
    Locatie
    De mooiste stad van Vlaanderen : Brugge
    Berichten
    5.084
    Bedankjes
    26.621
    Bedankt
    15.012 keer in 5.620 posts
    en een lieve dame met een mooie stemintonatie bevestigt dat telkens
    Ik vind dit een mannenstem en bovendien dermate irritant dat ik dit heb uitgeschakeld in de opties.

    CC zou intussen ook moeten weten, en ik weet zeker dat ze dit weet, dat twee AV-programma's nogal eens durven botsen. Dus waarom Emsisoft (betalend dan nog...geen vertrouwen?) en Avira op dezelfde partitie toezien doet mijn klep dicht.
    Laatst gewijzigd door peenif; 15 March 2012 om 19:28

  5. #5
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.835
    Bedankjes
    15.649
    Bedankt
    37.023 keer in 15.345 posts
    Het gaat wel om twee verschillende partities hoor . Eén AV per partitie/besturingssysteem.
    Emsisoft speelt hier geen boeman bij, ook Comodo werd altijd getolereerd, net als Spybot S&D; ik vraag me dus af: waarom is er nu wél opeens een probleem vanuit het standpunt van Avira?
    @merel: ik zet mijn geluid zelden op, of het moet zijn om iets te beluisteren, dus hier noch madammen noch meneren die van alles commanderen (dat rijmt nog ook!)

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  6. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    peenif (16 March 2012)

  7. #6
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts
    Avira zag ooit een probleem in de installatie software van Sitecom kaartlezer MD-20.
    Hierbij was Avira dan ook de enige die het verkeerd voor had.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  8. #7
    Gevorderd   Maxstar's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 October 2008
    Berichten
    164
    Bedankjes
    115
    Bedankt
    352 keer in 186 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door compuchrisje Bekijk bericht
    Sinds ik mijn huidig systeem heb, een dual-boot van XP met Windows 7, heb ik voor elke OS ook aparte software. Dit voorkomt meteen dat versies met elkaar gaan vechten.
    In XP gebruik ik Avira free, Avast hoort bij Windows 7.
    Bij een dual-boot kunnen virusscanners elkaar nooit in de weg zitten aangezien maar één van de twee besturingssystemen tegelijktertijd actief is.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door compuchrisje Bekijk bericht
    Het is deze Avira die me nu kopzorgen geeft, want er wordt gevraagd om te updaten, wat ik natùùrlijk prompt doe.
    Echter, Avira heeft ineens problemen met andere beveiligings software: Emsisoft (betaalde versie), Comodo Firewall en Spybot Search&Destroy.
    Dit komt vaker voor dat bepaalde paketten bij de installatie andere software incompatibel vinden zoals b.v. Trend Micro IS.




    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door compuchrisje Bekijk bericht
    Ik heb die upgrade dus afgebroken, want mijn vertrouwen in die 3 progs is nog steeds ongebroken. Wél heb ik mijn bedenkingen over Avira 12 free. Ik krijg al de neiging om de AV van Comodo te gaan gebruiken ofwel alles gewoon over te laten aan Emsisoft.
    Waarom zou je naast Emsisoft Anti-Malware ook nog Comodo gaan gebruiken? In de laatste RAP (Reactive And Proactive) test zie je toch dat Emsisoft Anti-Malware veel beter presteert dan Comodo, zie onderstaande screenshot.



    Ik zelf gebruik ook de betaalde versie van Emsisoft Anti-Malware en ik heb daar ook eens een YouTube filmpje over gemaakt en daar kan je goed zien dat Emsisoft Anti-Malware zijn diensten goed bewijst.

    Test 1 - File Guard
    Test 2 - Surf Protection & File Guard
    Test 3 - Behavior Blocker

    Vooral "Test 3" is interessant, dit zijn malware samples die met de 'on-demand' scan niet worden gedetecteerd, worden bij het uitvoeren wel gedetecteerd door de 'behavior blocker' / 'gedragsbewaking' en dat is op de onderstaande video op YouTube goed te zien.




    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door compuchrisje Bekijk bericht
    Ik krijg al de neiging om de AV van Comodo te gaan gebruiken ofwel alles gewoon over te laten aan Emsisoft.
    Het gebruiken van Comodo naast Emsisoft Anti-Malware lijkt mij niet nodig, ten eerste is het niet verstandig om meerdere beveiligingspakketen te gebruiken! Ook al kunnen deze goed naast Emsisoft Anti-Malware gebruikt worden, het voegt naar mijn mening niks toe aan extra beveiliging die Emsisoft al geeft.

    Ter Info:
    Antivirus & Antimalware software [Veelgestelde vragen]

  9. #8
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.835
    Bedankjes
    15.649
    Bedankt
    37.023 keer in 15.345 posts
    Even toelichten, Comodo heb ik enkel als firewall hoor, niet als AV of malware jager. Maar ik denk dat Avira de langste tijd op hotel is geweest hier, 'k ga Emsisoft de eer laten

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Avira valt telkens uit?
    Door Sarana in forum Malware
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 5 September 2008, 13:30
  2. avira guard stopped
    Door biep in forum Malware
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 21 April 2008, 21:05
  3. Avira AntiVir PersonalEdition Classic
    Door Joline776 in forum Overige software
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 2 March 2008, 14:59
  4. avira
    Door minoe in forum Malware
    Reacties: 13
    Laatste bericht: 1 October 2007, 17:58

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •