Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Discussie: Voip: enkele vragen

  1. #1
    Nicopara
    Gast

    Uitroep Voip: enkele vragen

    Hallo Minatica

    Onlangs heb ik me eens verdiept in VoIP. We zitten momenteel met een Basic Shake van Telenet (met nieuwe Router-Modem weliswaar). Ik ben echt zeer geïnteresseerd om via VoIP met onze 'vaste lijn' te bellen.

    Een aantal zaken ken ik al (ik heb veel zitten zoeken):
    - Het is mogelijk om ons geografisch (vast) nummer over te zetten naar WeePee, voor €18 (SIP-account?)
    Dat dient dan voor inkomende oproepen
    - Voor uitgaande oproepen zou ik kiezen voor VoIPbuster, om gratis naar vaste Belgische nummers te bellen.
    Dat zou dan via zogenaamde 120 freedays gaan (€10)
    - Voor VoIP moet je ofwel een telefoon hebben die dit ondersteunt of een ATA om je huidige telefoon te blijven gebruiken.

    Maar ik heb een aantal vraagjes:
    - Daar we een router-modem hebben van Telenet, is het mogelijk om VoIP daar op te gebruiken? Ik heb van een aantal mensen gelezen dat er problemen hiermee zouden zijn.
    - Als we via VoIP bellen, heb ik gezien dat je instellingen moet gebruiken. Voor een IP-telefoon volg je de handleiding, maar hoe kan je dat instellen met een ATA?
    - Wat doet Telenet als mijn nummer wordt overgedragen? Moet ik ze waarschuwen?
    - Heeft er iemand ervaring met WeePee en VoIPbuster?

    Alvast bedankt

  2. #2
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts
    In je basic shake zit normaal je telefoonabonnement inbegrepen, waarmee je o.a. onbeperkt kan bellen in Belgie, 2000 minuten kan bellen in Europa, 1000 minuten bellen naar mobile lijnen (tussen 16.00uur en 08.00 uur en in het weekend en feestdagen).
    http://telenet.be/3240/nl/thuis/shak...hake#Telefonie

    Ik zie dus het nut erniet van in om je huidige telefoon lijn van telenet op te zeggen om langs de ene kant een extra abonnemet te nemen, en je huidige shake zal dan denkelijk ook moeten aangepast worden naar 2 afzonderlijke diensten (digitale TV en internet) wat ook een meerkost betekend.

    Zelf heb ik geen ervaring met VoIP, buiten dat ik enkele tijd geleden een tijdje gebruik gemaakt heb van Skype.
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  3. #3
    Nicopara
    Gast
    Baloeke, ik zie er het nut eigenlijk wel van in
    We betalen behalve €45 aan Shake ook nog eens €5 p.m. om de hele dag gratis te bellen.

    Via VoIP betaal ik €2,5 per maand om hele dag te bellen, zonder abonnement dan nog wel.
    Bovendien valt internet en digiTV wel te combineren (Shake aan € 31,95), wat een totaal maakt van ongeveer €34,5 i.p.v. €50.
    Een goeie €15 per maand minder voor een dienst die toch niet zoveel gebruikt wordt, vind ik wel de moeite waard.

    Skype heb ik ook al verschillende keren gebruikt, maar maakt gebruik van een ander systeem :(

    Heeft er verder iemand ervaring met VoIP op deze manier? Of kan iemand me verder helpen?

    Alvast bedankt

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Reacties: 8
    Laatste bericht: 5 January 2010, 17:53
  2. Site in php maken, enkele vragen
    Door SecuGuard in forum Webdevelopment & Programming
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 19 December 2009, 14:30
  3. enkele vragen over format C
    Door Goran in forum Windows
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 25 January 2007, 12:22

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •