Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1
    Gevorderd   atlantis's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    grimbergen
    Berichten
    385
    Bedankjes
    126
    Bedankt
    51 keer in 33 posts

    office 2003 - 2007 of toch maar 2010

    Momenteel op desktop office2003, op laptop 2007. Ik heb de mogelijkheid om 2010 te hebben. Maar is die overstap nodig? voel me in feite best op mijn gemak met 2003, met 2007 is het steeds beetje zoeken....wat zal dat zijn met 2010.

    trouwens, ik lees hier nogal problemen met een installatie van het nieuwe 2010 officepakket.....

  2. #2
    Erelid   peenif's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 December 2005
    Locatie
    De mooiste stad van Vlaanderen : Brugge
    Berichten
    5.084
    Bedankjes
    26.621
    Bedankt
    15.012 keer in 5.620 posts
    Ik ben misschien een slechte raadgever maar voor mij is iets wat goed werkt en waar ik tevreden over ben onvervangbaar. Meedoen aan versies upgraden/vervangen (modetrends) doe ik niet want dit is je reinste commercie en om problemen vragen. Ik wil niks insinueren voor alle duidelijkheid; maar 'de mogelijkheid om 2010 te hebben' is ook niet altijd koosjer, noch het programma noch de legaliteit.
    Office installeert zich tot in het diepste van je systeem en indien je daardoor problemen krijgt soms moeilijk op te lossen tenzij met een format. Afblijven zou ik zo zeggen, tijd genoeg om aan Office 2010 te denken bij het aanschaffen van een nieuwe pc/laptop, wie weet tegen dan misschien Office 2016.

  3. De volgende gebruiker bedankt peenif voor deze nuttige post:

    salmax (18 February 2012)

  4. #3
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts
    Soms moet je meegaan met de nieuwigheden, maar zelf blijf ik al jaren vast gekluisterd aan office 2007. De overstap destijds van office 2003 naar 2007 was toch even aanpassen, maar na jaren gebruik, ondervindt ik toch geen noemenswaardige problemen.

    Wat office 2010 betreft, heb ik geen enkel idee wat de verschillen en de gebruiksvriendelijkheid zijn tussen de versie 2007 en 2010.
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  5. De volgende 2 gebruikers bedanken Baloeke voor deze nuttige post:

    peenif (20 February 2012), salmax (19 February 2012)

  6. #4
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Kwaad JAZEKER IK BEN ERG BOOS ... met recht en reden...

    Begin nooit aan versie 2010 ! Je moet maar eens gaan rondneuzen op de talrijke fora !
    Ik heb er nu velen zien opgeven na eindeloos proberen om het ding aan de praat te zetten... Vooral Outlook !
    Ik kan je zelfs alle url-links opgeven, waar ik het over heb. Wees maar overtuigd dat Office 2003 je meer dan genoeg bieden kan, en zonder al teveel problemen.

    Ik zit al meerdere weken bezig om die rotzooi proberen te doen werken.
    Het aller-ergste vind ik wel de verwerpelijke attitude van Microsoft die officiële support weigert te verstrekken voor OEM versies (ze zijn echter niet vies van de opbrengst !).

    M$ telt gewoon op de goede wil en de inzet van talrijke vrijwilligers van hun personeel en MVP's , die met raad en daad proberen gebruikers uit de nood te halen. Met veel moeite komt er eindelijk wat verbetering in mijn Office 2010, maar ik ben niet zeker dat ik er nu volledig uit ben.

    Dezelfde mankementen in de Nederlandse als in de Engelse versie. Het is een echte schande dat bugs over de jaren heen worden meegesleurd van de ene versie naar de andere.

    Gelukkig bestaat er gratis opensource software die de MSOffice documenten kan openen, voor het geval MSOffice er niet eens meer in slagen kan.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  7. De volgende 2 gebruikers bedanken Merel voor deze nuttige post:

    peenif (20 February 2012), salmax (19 February 2012)

  8. #5
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.835
    Bedankjes
    15.649
    Bedankt
    37.023 keer in 15.345 posts
    Over 2010 kan ik nog niet meespreken, en wat ik al ben tegengekomen hier op het forum en elders kan me niet echt overtuigen om er ook aan te beginnen. Ik werk op diverse systemen (XP, Vista en Windows 7), waar ik bij de eerste nog steeds heel content ben van mijn Office 2003. Voor de 2 laatsten heb ik 2007, met de kleine probleempjes van de overstap naar een nieuwe lay-out, maar die niet onoverkomelijk is.
    Ik kan me vooral goed amuseren met powerpoint en dààrin heb ik ondervonden dat functies in 2003 niet meer te vinden zijn in 2007, en nog minder in 2010, maar anderzijds dat er ook zaken zijn die in 2003 niet mogelijk zijn. Je kan pas iets missen als je het gehad hebt. Als ik jou was en je bent zo rijk dat je twee pc's hebt, hou voor elk een versie apart. Wil je persé toch 2010 uittesten, dat staat je natuurlijk vrij, maar bekijk wel de commentaren, ook bij Microsoft zelf.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  9. De volgende 2 gebruikers bedanken compuchrisje voor deze nuttige post:

    peenif (20 February 2012), salmax (19 February 2012)

  10. #6
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    5 April 2008
    Berichten
    1.016
    Bedankjes
    294
    Bedankt
    282 keer in 216 posts
    Heb geen ondervinding met 2007. Ik draaide office 2000, tot ik hem, na een volledig systeem herinstallatie, niet meer kon installeren. Nu 2010 en OUTLOOK is een verschrikking (werkt soms, meestal niet) Powerpoint geeft de mogelijkheid om de muziek en beelden er uit te halen niet meer. Dus ALS 2003 nog werkt, houden zo.

  11. #7
    Gevorderd   Pjotr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Berichten
    234
    Bedankjes
    28
    Bedankt
    79 keer in 67 posts
    Overstap van 2003 naar 2007 heh ik toch wel een hele tijd achter van alles moeten zoeken.
    Ik vind het verschil tussen 2007 en 2010 niet noemeswaardig uitgezonderd voor outlook die is wel degelijk hard veranderd.
    In de beginperiode vond ik het lastig werken met 2007 daarna vond ik het lastig werken met 2003.
    Ik kon de office pro 2010 studenten versie aankopen voor 50 euro.
    Bij mij werkte de 2007 ( ook ergens gekregen) en 2010 oficele versie allebei zonder problemen.
    Als je dus 2007 hebt zou ik eigenlijk niet overstappen naar 2010 om deze zomaar te hebben.

  12. #8
    Games   Mrjraider's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 December 2010
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    857
    Bedankjes
    228
    Bedankt
    569 keer in 311 posts
    Ik heb alle drie de versies gehad en mee gewerkt en alle drie zijn ze even prettig om mee te werken. Alleen sommige functies die je bij 2003 en 2007 heb zijn of moeilijk te vinden of zijn er helemaal niet.

    Hulp gevraag voor de gamesectie. Lijkt het je leuk om een steentje bij te dragen aan Minatica en heb je vooral een interesse in games en lijkt het je leuk hier wat over te schrijven? Stuur een Pm naar Compuchrisje.

  13. #9
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts
    Het probleem met Office 2010 versie is niet zozeer dat de programma's moeilijk doen. Programma's zullen altijd problemen vertonen maar er zijn nog geen rampen gebeurd (tot nogtoe).

    Eens men daar mee werkt vraagt het een leertijd. Men kan wat zaken vereenvoudigen voor functies die je meest gebruikt. Men heeft al vlug door dat de functionaliteiten fel boven de vereisten zijn van gewone gebruikers en dat met versie 2003 nog steeds voldoende is voor alledaagse zaken.


    Ik zie Office 2010 veeleer als een "potentieel enorm probleem" vanwege de installatie. De installer houdt slechts rekening met zijn eigen en niet hoe het staat met het systeem. Het zal zich installeren ZONDER dat er enig foutmelding gebeurt, maar als je geen geluk hebt, zit je gewoon met een Office die NIET werkt.
    Nog een geluk dat die geen andere programma's heeft aangetast.

    De installatie in het Engels en de installatie in het Nederlands gebeurden perfect maar de programma's vertoonden dezelfde totaal onaanvaardbare kuren....

    Ik heb het met bloed zweet en tranen ondervonden. Mijn systeem was nochtans perfect updated. Er zijn op het internet duizende gebruikers die er mee te kampen hadden in alle talen (ook professionelen) en maar bleven in het duister tasten voor identieke problemen.

    De oplossingen zijn erg uiteenlopend en er waren gebruikers die geen andere oplossing vonden, tenzij Windows te herinstalleren.

    De installer zou eigenlijk moet worden zodanig herschreven dat de installatie alle 'nodige instellingen' naar zijn hand zet. Ofwel dat op zijn minst de te maken correcties duidelijk zijn (maar M$ weet uiteraard zelf niet wat er precies scheelt)
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  14. De volgende 2 gebruikers bedanken Merel voor deze nuttige post:

    General Bartor (11 May 2012), siegy ( 4 May 2012)

  15. #10
    Gevorderd   atlantis's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    grimbergen
    Berichten
    385
    Bedankjes
    126
    Bedankt
    51 keer in 33 posts
    sorry voor mijn laattijdige repliek!

    Zal dus maar op mijn desktop met win vista bij office2003 blijven, opde laptop staat win7 met office 2007.
    trouwens allemaal legale compagnie software die we thuis kunnen gebruiken.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Maximum grootte MS Office 2003/2007 document
    Door De Hulk in forum Office
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 25 June 2009, 01:47
  2. Upgrade office 2003 naar 2007
    Door bertdr in forum Office
    Reacties: 22
    Laatste bericht: 27 October 2008, 00:50
  3. office 2003 en office 2007??
    Door ghost in forum Office
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 7 December 2007, 23:53
  4. Office 2003 samen met 2007
    Door siegy in forum Office
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 12 May 2007, 00:14
  5. Office 2007 naast Office 2003 installeerbaar?
    Door Alviarin in forum Office
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 9 March 2007, 22:37

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •