Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Computer upgraden

  1. #1
    Beginner  
    Geregistreerd
    5 April 2012
    Berichten
    8
    Bedankjes
    2
    Bedankt
    4 keer in 3 posts

    Computer upgraden

    Hallo,

    ik kwam heel toevallig uit op dit gezellige forum en heb me dan maar direct geregistreerd.

    Ik zou graag mijn pc upgraden zodat ik GTA IV kan spelen. Ik heb al gekeken naar de systeemvereisten van GTA IV en volgens mij is het enige probleem de videokaart (te weinig VRAM), maar ik denk dat het niet slecht is om ook wat RAM-geheugen bij te steken.

    Ik wil natuurlijk weten of het nog de moeite is om deze pc uit te breiden voor een aanvaardbare prijs of dat het beter is gewoon te sparen voor een echte gaming-pc?? Ik wil dan ook weten welke videokaart/RAM-geheugen goed is qua prijs/kwaliteit.

    Alvast bedankt!


    En natuurlijk niet te vergeten de specs van mijn pc (zeg het me als ik iets vergeten ben):

    OS: Windows XP Professional Service Pack 3 (versie: 5.1.2600)


    Moederbord: ASRock 775Dual-915GL
    Systeemtype: x86 (32-bits) systeem

    Processor: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.40GHz (Dual Core)

    Kloksnelheid: 3400 MHz

    RAM-geheugen: 1015 MB RAM

    Geluidskaart: Realtek AC'97 Audio

    Videokaart: Intel(R) 82915G/GV/910GL Express Chipset Family

    Videogeheugen: 128 MB VRAM

  2. #2
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    De videokaart die je opgeeft is volgens mij geen kaart maar een onboard videochip. Dwz dat je geen aparte videokaart hebt maar dat op het moederbord zelf de videochip zit. Je kan dat direct zien aan de achterzijde van je PC. Staat de aansluiting van je monitor op een uitbreidingsslot, dan heb je een kaart apart. Zit de aansluiting op het IO-paneel van het moederbord, dan is het een onboard chip.
    Je kan altijd een aparte videokaart steken maar dan zal je in de bios eerst de onboard videochip moeten uitzetten. Een videokaart van rond de 75 euro kan wonderen verrichten tov een onbord videochip. Maar de specificaties voor GTA en eventueel andere spelen ken ik niet.

  3. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    butskristof (15 April 2012)

  4. #3
    Beginner  
    Geregistreerd
    5 April 2012
    Berichten
    8
    Bedankjes
    2
    Bedankt
    4 keer in 3 posts
    Beetje laat gezien (drukke week achter de rug), maar bedankt voor je reactie!

    De videokaart die ik momenteel heb is inderdaad een onboard videokaart, die dus gebruik maakt van het RAM-geheugen van de pc. 75 euro is zeker te doen, als ik er iets aan heb.

    Dus nu is mijn vraag: welke merken van videokaart zijn aan te raden en eventueel welke type(s)??

    EDIT: hier zijn nog de systeemeisen voor GTA: KLIK
    Laatst gewijzigd door LA5B; 15 April 2012 om 12:51

  5. #4
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    In het eerste slot op je moederbord krijg je een PCIe kaart. Dus wel eerst in de bios de onboard grafische chip uitschakelen.
    Ik zou een HD 6670 die ongeveer 70 euro kost nemen of als je wat zwaardere dingen later nog wil doen de HD6770 die net over de 100 euro kost.
    Maar met een HD 6670 ga je al vliegen tov een onboard chip

  6. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    LA5B (16 April 2012)

  7. #5
    Erelid   butskristof's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 September 2007
    Locatie
    Wiekevorst (Heist-op-den-Berg)
    Berichten
    903
    Bedankjes
    317
    Bedankt
    847 keer in 420 posts
    Dan kan je misschien wel verder met je grafische kaart, maar dan is er nog je processor en RAM-geheugen. Je hebt maar 1 GB RAM, en met je processor is ook verouderd. Je hebt minstens een 1,8 GHz Dual Core nodig (dus eigenlijk 3,6 GHz rekenkracht) en je processor komt maar aan 3,4 GHz + het is een single core.

    Ik heb ongeveer dezelfde pc (iets ouder vermoed ik, wat minder rekenkracht en oorspronkelijk ook minder geheugen) en moet ook niet meer aan echt gamen denken. Als je echt wil gamen, zou ik eerder investeren in een nieuwe computer in plaats van deze eindeloos te blijven upgraden. Maar dat is natuurlijk mijn eigen bescheiden mening .

  8. De volgende gebruiker bedankt butskristof voor deze nuttige post:

    LA5B (16 April 2012)

  9. #6
    Beginner  
    Geregistreerd
    5 April 2012
    Berichten
    8
    Bedankjes
    2
    Bedankt
    4 keer in 3 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeterN Bekijk bericht
    In het eerste slot op je moederbord krijg je een PCIe kaart. Dus wel eerst in de bios de onboard grafische chip uitschakelen.
    Ik zou een HD 6670 die ongeveer 70 euro kost nemen of als je wat zwaardere dingen later nog wil doen de HD6770 die net over de 100 euro kost.
    Maar met een HD 6670 ga je al vliegen tov een onboard chip
    Bedankt, één van deze ga ik bestellen denk ik.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door butskristof Bekijk bericht
    Dan kan je misschien wel verder met je grafische kaart, maar dan is er nog je processor en RAM-geheugen. Je hebt maar 1 GB RAM, en met je processor is ook verouderd. Je hebt minstens een 1,8 GHz Dual Core nodig (dus eigenlijk 3,6 GHz rekenkracht) en je processor komt maar aan 3,4 GHz + het is een single core.

    Ik heb ongeveer dezelfde pc (iets ouder vermoed ik, wat minder rekenkracht en oorspronkelijk ook minder geheugen) en moet ook niet meer aan echt gamen denken. Als je echt wil gamen, zou ik eerder investeren in een nieuwe computer in plaats van deze eindeloos te blijven upgraden. Maar dat is natuurlijk mijn eigen bescheiden mening .
    Je kan mij niet echt een gamer noemen hoor, de enige games die ik speel zijn van de GTA-reeks (GTA III, VC en SA tot nu toe). Het is bovendien de eerste upgrade die ik doe en ik hoop dat met die grafische kaart en RAM-geheugen, dat de pc over het algemeen al vloeiender werkt. Als GTA IV dan ook nog werkt is dat mooi meegenomen. Ik kan me dan ook zeker vinden in je mening.
    Naast de 'normale' dingen die ik doe (waar ik normaal Ubuntu voor zou gebruiken = veel sneller + fijner imo), ben ik tegenwoordig genoodzaakt om Windows te gebruiken (Esenthel) en zelfs na formatteren en herinstallatie van Windows XP, vind ik de pc vaak te traag.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Je computer automatisch alle rommel laten opruimen
    Door RichKE in forum Discussie over tips & trucs
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 12 May 2005, 00:54
  2. Verberg uw computer in het netwerk van Windows XP
    Door Pilote in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 11 May 2005, 21:58
  3. Hoe lang staat uw computer al aan?
    Door Pilote in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 11 May 2005, 21:51
  4. computer snel vergrendelen
    Door Pilote in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 11 May 2005, 16:20
  5. Je computer automatisch alle rommel laten opruimen
    Door Simply in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 10 May 2005, 10:04

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •