Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Hybrid View

  1. #1
    Up-to-date   flossie-spottie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    omgeving gent
    Berichten
    79
    Bedankjes
    46
    Bedankt
    23 keer in 15 posts

    mijn collega neemt ongewild mijn pc over... HELP !!

    Sedert enkele dagen kampen wij hier op kantoor met een ernstig probleem...

    4 pc's hier... allemaal werkzaam via een server...

    mijn collega zit op een ander kantoor in hetzelfde gebouw...
    ik op het secretariaat...

    sedert enkele dagen neemt hij ongewild mijn scherm over blijkbaar, zodat ik alles zie wat hij typt.. hij opent ook vensters op mijn pc en verandert instellingen zonder dat hij het weet... als ik even van mijn bureau wegben moet ik opletten dat mijn teksten niet veranderd zijn of onzinnige dingen in getypt worden, mijn boekhouding vertoont ook cijfers die niet meer kloppen...

    ik kan ECHT niet denken waar het aan ligt, bij mijn weten is hier niks veranderd en is het probleem plots opgedoken...dit is écht géén werken zo...

    heeft iemand enig idee waar dit kan aan liggen en hoe het op te lossen???

  2. #2
    PC-Freak   Fakke_Berto's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 June 2005
    Berichten
    1.319
    Bedankjes
    934
    Bedankt
    943 keer in 643 posts
    Draadloos toetsenbord?

  3. De volgende gebruiker bedankt Fakke_Berto voor deze nuttige post:

    Mrjraider (16 April 2012)

  4. #3
    Games   Mrjraider's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 December 2010
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    857
    Bedankjes
    228
    Bedankt
    569 keer in 311 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fakke_Berto Bekijk bericht
    Draadloos toetsenbord?
    Klinkt erg logisch dit, maar dan ook met muis, vensters openen gaat best lastig zonder muis. Ik zelf denk dat je gewoon eens de internet kabel uit moet trekken en dan eens moet kijken wat er gebeurt, lijkt me namelijk sterk dat iemand aan het hacken is maar zonder internet kom je niet in een pc. (lijkt me.)

    Hulp gevraag voor de gamesectie. Lijkt het je leuk om een steentje bij te dragen aan Minatica en heb je vooral een interesse in games en lijkt het je leuk hier wat over te schrijven? Stuur een Pm naar Compuchrisje.

  5. De volgende gebruiker bedankt Mrjraider voor deze nuttige post:

    flossie-spottie (18 April 2012)

  6. #4
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Hoezo ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mrjraider Bekijk bericht
    Klinkt erg logisch dit, maar dan ook met muis, vensters openen gaat best lastig zonder muis. Ik zelf denk dat je gewoon eens de internet kabel uit moet trekken en dan eens moet kijken wat er gebeurt, lijkt me namelijk sterk dat iemand aan het hacken is maar zonder internet kom je niet in een pc. (lijkt me.)
    En waarom zou internet noodzakelijk zijn om een scherm over te nemen ?
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  7. #5
    Gevorderd   slijkdabberke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 June 2005
    Berichten
    368
    Bedankjes
    37
    Bedankt
    64 keer in 41 posts
    op de server de rechten goed instellen
    per user , en de gedeelde apparaten

  8. De volgende gebruiker bedankt slijkdabberke voor deze nuttige post:

    flossie-spottie (18 April 2012)

  9. #6
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Ik denk dat de netwerkbeheerder ter plaatse hier best eens uit zijn luie stoel komt om alles terug op punt te zetten.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  10. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    flossie-spottie (18 April 2012)

  11. #7
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Uitroep Oei oei oei !

    Zonder meer uitgebreide informatie over dit netwerk zal men op het forum vermoedelijk niet ver geraken.

    Slijkdabberke
    geeft je al een uitstekend advies om mee te beginnen.
    De server moet doorgelicht worden op alle instellingen (rechten, gedeelde apparatuur, gedeelde mappen).

    Er is hopelijk toch een netwerkbeheerder in huis ? Zoniet doe snel beroep op externe professionals.
    Dit moet zo vlug mogelijk zonder uitstel gebeuren, vooraleer het ganse bedrijf plat ligt vanwege de toestand ... die er niet vanzelf op zal verbeteren. Netwerken zijn geen klein bier. Zelf zomaar wat proberen en prutsen als het om een bedrijfs-netwerk gaat, hoe klein ook, is niet de beste weg.

    Ongewild ? "Zonder dat hij het weet" ?
    Hopelijk is er geen toch kwade wil mee gemoeid ! Maar dat is nooit à priori volledig uit te sluiten.
    Het is een koud kunstje om software te installeren die toelaat om een scherm over te nemen, zeker als die PC's in hetzelfde gebouw zijn geplaatst.


    Als dit niet zo serieus was, zou ik er eens goed mee kunnen lachen, al is het met wat leedvermaak.
    Al bij al, sorry het is tevens ook een grapppige toestand... voor buitenstaanders.
    Baloeke zal er mogelijk toch de humor van smaken.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  12. De volgende gebruiker bedankt Merel voor deze nuttige post:

    flossie-spottie (18 April 2012)

  13. #8
    Up-to-date   flossie-spottie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    omgeving gent
    Berichten
    79
    Bedankjes
    46
    Bedankt
    23 keer in 15 posts
    dank voor jullie reacties tot dusver...

    1. bij ons weten is hier op kantoor niks aan de server veranderd, noch heeft iemand van ons de instellingen van beheer etc. aangepast...

    2. we maken er ook wel grapjes over maar het is vooral héél vervelend... terwijl ik hier zit te typen, zit hij tussen mij te typen .. ik zie wat hij op zijn pc tikt maar dan op mijn scherm en we zitten beiden op een ander kantoor...

    Er is zeker geen kwade wil mee gemoeid...

    Verder zijn hij en ik de enige die onze weg wat kennen waar het pc betreft dus van de anderen denk ik niet dat ze er iets aan mispeuterd hebben... zouden ze al beter moeten zijn dan wij en dat denk ik niet ;-)

    De stekker van het internet een uittrekken zal ik eens proberen... opnieuw...

    Een draadloos toetsenbord heb ik niet, draadloze muis wel... mijn collega heeft wel een draadloos toetsenbord maar heeft dit al eens opnieuw geïnstalleerd en gereset, omdat we ook dachten dat het daar aan kon liggen


    Eens hij begint te typen op zijn pc heb ik geen controle meer over wat ik typ...hij typt tussen mijn teksten terwijl ik aan het typen ben...

    Ook als mijn browser open staat en hij begint te tikken gaat die browser automatisch op zoek naar wat hij daarin typt natuurlijk... hij opent zelfs een browser waar ik normaal niet mee werk...

    Om een voorbeeld te gevena:( ik heb hem zonet gebeld met de vraag iets te tikken op zijn pc, dat is wat u hieronder leest):i
    :
    aaaaaaaaa
    aaaannnndwIneodo;
    ik vraag mij af waarom jij dit kan lezen?i ief grechtsurwaarder
    ijageee:

    zoals u ziet, dat is geen leven... en het is constant vechten terwijl ik moet typen tegen wat hij typt, hijzelf heeft er geen last van.. juist ik...

    Nu net gebeurt het zelfs dat hij op mijn pc het "printvester" opent en dus deze pagina afprint... (waarschijnlijk wil hij net iets printen en wordt bij mij dezelfde opdracht uitgevoerd)... !!

    We zoeken verder ... en idd desnoods gaan we een professional bellen... misschien zeg je: waarom doe je dat niet direct.. maar dat is omdat we vroeger genoeg torenhoge facturen betaalden voor twee keer niks... en we hebben niet echt een vaste computerleverancier/technische bijstand meer... niettemin werkte vroeger alles perfect en is dit nu sedert een tweetal weken compleet naar de haaien...

    Ik houd jullie alvast op de hoogte...

    Bedankt voor alle hulp... keep it coming... ;-)

    Belle

  14. De volgende gebruiker bedankt flossie-spottie voor deze nuttige post:

    Merel (18 April 2012)

  15. #9
    PC-Freak   slicky's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    int westen van België
    Berichten
    1.357
    Bedankjes
    380
    Bedankt
    602 keer in 343 posts
    is er daar ook geen systeemherstel mogelijk? of een backup terugzetten?
    probeer maar mee te denken hé

  16. De volgende gebruiker bedankt slicky voor deze nuttige post:

    flossie-spottie (18 April 2012)

  17. #10
    Up-to-date   flossie-spottie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    omgeving gent
    Berichten
    79
    Bedankjes
    46
    Bedankt
    23 keer in 15 posts
    EUREKA !!!

    Je houdt het niet voor mogelijk... t'is opgelost....

    Bijna een ganse voormiddag en de helft van de namiddag heeft het ons gekost.. en zoals we al vermoedden en tegen elkaar zegden.. 't zal weer iets dom zijn...

    We hadden de netwerkverbinding al uitgeschakeld, de stekker van de netwerkverbinding uit de pc... zowel hardware als software omtrent internet en netwerk stilgelegd... en nog steeds hetzelfde probleem.... (om uw haar uit te trekken hé)... dus doordenken, dingen elimineren en bij logisch nadenken was er nog slechts één ding wat het kon zijn, aangezien al de rest was afgelegd...uitgeschakeld en uitgetrokken.

    Het zendertje van mijn draadloze muis !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Nu moet je weten dat ik een toetsenbord heb NIET draadloos (omdat mijn draadloos een stukgegaan is en ik deze nog liggen had, werkt nog perfect trouwens).. maar mijn muis logitech was wel draadloos via zendertje welke aan mijn pc gelinkt is offcourse...

    Zendertje uittrekken, collega iets doen typen... NIKS MEER TE ZIEN !!! wow... dat gelooft ge nu toch niet hé...

    Moet je weten: we zitten in een groot herenhuis... toch wel met dikke muren, trappen tussen, vensters tussen ons, al JAREN hiermee aan het werken, NOOIT geen problemen gehad... en nu plots...

    Nuja, eindelijk gevonden dus, ikke blij, hij blij, mijn baas nog meer blij (want nu moeten we geen dure IT-professionals doen komen)... en mijn collega verweet mij al tot de "Stasi" te behoren want ik zag ieder woord, dus ook zijn paswoorden en nummers waar hij mee in zijn bank inlogde... !!!!!!!!

    Zodus, nieuw muisje .. weliswaar eentje met een draadje aan.. gaan kopen, alles werkt weer perfect !!!

    Patting myself on the back... joehoe !!!

    Bedankt iedereen om de bereidwilligheid van het helpen... wou jullie laten weten wàt het probleem was, want dan kun je dat onthouden voor mocht je ooit ook eens zoiets voorhebben...

    Rap mijn achterstand maar inhalen !!!

    Groetjes,

    Belle

  18. De volgende 4 gebruikers bedanken flossie-spottie voor deze nuttige post:

    Fakke_Berto (18 April 2012), Merel (18 April 2012), peenif (21 April 2012), salmax (18 April 2012)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. HELP mijn webradio werkt niet!
    Door marijn01 in forum Audiovisueel
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 11 January 2006, 23:02
  2. Plz help mij met mijn webcam!!
    Door INE VERHAEGHE in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 27 December 2005, 19:46
  3. mijn logje help aub !
    Door fcbke in forum HijackThis
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 19 December 2005, 21:51

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •