Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Oude pc probleem

  1. #1
    Games   Mrjraider's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 December 2010
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    857
    Bedankjes
    228
    Bedankt
    569 keer in 311 posts

    Vraag Oude pc probleem

    Hee,

    Aangezien ik geen geldboom in de tuin heb staan kan ik ook niet zo 1...2...3 een nieuwe pc aanschaffen. Ik heb hier een oude Medion staan, waarvan de fans van de cpu en gpu gaan draaien en blijven draaien zodra ik stroom op de kast zet. Ik schakel aan de achterzijde de knop van O naar I en de fans gaan direkt draaien en blijven draaien.

    Waar door komt dit?
    De pc is ook niet aan te krijgen. De aan/uit knop is naar de janhendriksvandedomme en werkt dus niet meer, maar ik heb ooit eens van horen zeggen dat je dmv. 2 pinnetjes de pc ook aan kreeg ofzo?


    512 mb ram
    Windows XP
    P4 @2.8 Ghz

    EDIT: Ik heb zojuist een ontdekking gedaan, de originele aan/uit knop aan de voorzijde was de boosdoener, ik ben enkel nog opzoek naar een andere aan/uit oplossing.
    Laatst gewijzigd door Mrjraider; 16 April 2012 om 17:43

    Hulp gevraag voor de gamesectie. Lijkt het je leuk om een steentje bij te dragen aan Minatica en heb je vooral een interesse in games en lijkt het je leuk hier wat over te schrijven? Stuur een Pm naar Compuchrisje.

  2. #2
    PC-Freak   Fakke_Berto's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 June 2005
    Berichten
    1.319
    Bedankjes
    931
    Bedankt
    943 keer in 643 posts
    Zit die knop wat scheef misschien? Ik denk dat het dezelfde kast is als een van mijn pc's, een MT6. Na een paar jaar breken de plastieken veertjes van die knop af en kan hij scheef en klem komen te zitten, net als bij mij. Als het dezelfde kast is kan je dat oplossen door een stukje mousse in die knop te steken en dat laten fungeren als veertjes. Zo heb ik het gedaan. Daarvoor moet het frontje er even af. Dat doe je door de zijkant van de pc te schroeven en daarna het frontje los te maken door de haakjes van dat frontje met een schroevendraaier los te duwen. Dan kan je gemakkelijk aan die startknop.
    Suc6.

  3. De volgende gebruiker bedankt Fakke_Berto voor deze nuttige post:

    Mrjraider (16 April 2012)

  4. #3
    Games   Mrjraider's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 December 2010
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    857
    Bedankjes
    228
    Bedankt
    569 keer in 311 posts
    Die startknop werkt wel weer, ik heb het frontje er inderdaad afgehaald en zag dat de platic veertjes waren afgebroken. Beide in mijn geval. Ik heb deze niet weten te herstellen en heb zoiets van dan maar zonder frontje xD Ding staat toch ergens onder bureau. Maar het knopje zelf is ook naar de ** aangezien de pc totaal niet aangaat. Ik denk dat dit een kanidaat container is aan het worden :P

    Hulp gevraag voor de gamesectie. Lijkt het je leuk om een steentje bij te dragen aan Minatica en heb je vooral een interesse in games en lijkt het je leuk hier wat over te schrijven? Stuur een Pm naar Compuchrisje.

  5. #4
    Geek   Peter.B's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Locatie
    harelbeke-west-vlaanderen
    Berichten
    2.390
    Bedankjes
    816
    Bedankt
    1.819 keer in 916 posts
    sluit de draden van de startknop (front) eens aan op de resetknop.
    "normaal" kan je die verwisselen op het moederbord.

  6. #5
    Games   Mrjraider's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 December 2010
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    857
    Bedankjes
    228
    Bedankt
    569 keer in 311 posts
    Geen resultaat, het is ook al een aardig oud beestje..

    Hulp gevraag voor de gamesectie. Lijkt het je leuk om een steentje bij te dragen aan Minatica en heb je vooral een interesse in games en lijkt het je leuk hier wat over te schrijven? Stuur een Pm naar Compuchrisje.

  7. #6
    PC-Freak   Fakke_Berto's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 June 2005
    Berichten
    1.319
    Bedankjes
    931
    Bedankt
    943 keer in 643 posts
    Ik heb er zo nog twee draaien. Bij beiden heb ik die veertjes moeten vervangen door mousse in de startknop, zodat ze het weer als vanouds doen.

  8. #7
    Games   Mrjraider's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 December 2010
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    857
    Bedankjes
    228
    Bedankt
    569 keer in 311 posts
    Het ding wil helemaal niet meer aan. Hmm ik denk dat ik de 2 hardeschijven maar in mijn andere pc stop om de gegevens te redden. Slot.
    Zoals ik al iets eerder vermelden, ik denk dat dit een kandidaat container is,

    Hulp gevraag voor de gamesectie. Lijkt het je leuk om een steentje bij te dragen aan Minatica en heb je vooral een interesse in games en lijkt het je leuk hier wat over te schrijven? Stuur een Pm naar Compuchrisje.

  9. #8
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts
    Eens geven oude bakjes hun geest. Even knutselen om je harde schijven over te bouwen en je hebt weer wat meer plaats.
    Slotje staat erop, maar heb nog wel het sleuteltje
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. probleem met oude pc
    Door arthurke in forum Volledige systemen, laptops en netbooks
    Reacties: 17
    Laatste bericht: 24 November 2007, 15:13
  2. probleem met oude cd-roms
    Door Eindie in forum Audiovisueel
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 6 October 2005, 00:14
  3. netwerk probleem
    Door slicky in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 21 May 2005, 17:09
  4. Oude pagina firefox
    Door Blackwidowpage in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 11 May 2005, 12:57

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •