Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Epson inkt

  1. #1
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    5 April 2008
    Berichten
    1.016
    Bedankjes
    294
    Bedankt
    282 keer in 216 posts

    Epson inkt

    Iedereen is er mee akkoord dat bij Epson printers veel te vroeg gemeld wordt dat de inkt leeg is. Volgens hen is dat nodig omdat de printkop nat zou blijven. Maar nu las ik ooit dat er software bestaat die toelaat dat je de inkt tot het laatste gebruikt. Weet iemand daar iets van? Ik heb een Epson Stylus S22 en werk met XP.

  2. #2
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Geen software maar wel hardware verbeteringen !

    Kijk eens HIER hoe het 'vloeibaar goud' op je papier gespoten wordt.
    De laatste ontwikkelingen in een recente review.

    Als men weinig drukt, zou een nieuwe printer goedkoper uitvallen dan telkens nieuwe inkt aanschaffen.
    Dat zou nu wel eens anders kunnen zijn geworden ?
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  3. De volgende gebruiker bedankt Merel voor deze nuttige post:

    theo2602 ( 3 May 2012)

  4. #3
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts
    Heb ook een Epson printer, de BX600FW. Ik krijg ook melding van dat de inkt bijna op is. Hoeveel ik nog kan printen weet ik eigenlijk zelf niet. Meestal gebruik ik de inkt tot de laatste druppel.
    Het grote nadeel ondervind ik wanneer 1 inkt (magenta, geel, cyaan of zwart) volledig leeg is. Op dat ogenblik is het zelfs niet meer mogelijk om te scannen. Ook al wil ik het bestand opslaan op mijn laptop.
    Meestal heb ik hier wel een stet resevere inkt liggen. Voor in geval van...
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  5. #4
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    5 April 2008
    Berichten
    1.016
    Bedankjes
    294
    Bedankt
    282 keer in 216 posts
    Merel, die printer kost bijna tien maal zoveel als mijn epson S22 (30 euro)
    En inderdaad een set inkt kost ook 30 euro. Maar kun je nu telkens die nieuwe printer naar het containerpark doen of trachten te verkopen aan iemand die er geen besef van heeft?

  6. #5
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Printers vernieuwen of inktvernieuwen ???

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door theo2602 Bekijk bericht
    Merel, die printer kost bijna tien maal zoveel als mijn epson S22 (30 euro)
    En inderdaad een set inkt kost ook 30 euro. Maar kun je nu telkens die nieuwe printer naar het containerpark doen of trachten te verkopen aan iemand die er geen besef van heeft?
    Tja, het was ook mijn persoonlijk idee niet. Dat was de conclusie van een vergelijkende studie, enige tijd terug. Waar juist ik het artikel heb gelezen kan ik mij niet herinneren.

    Wat ik er van had onthouden was dat, op het moment van de studie, de nuchtere economische waarheid ons dwingt tot deze (voor mij tevens totaal onetische) conclusie dat, voor wie weinig drukt, het goedkoper is om periodiek een nieuwe printer aan te schaffen.
    Of de conclusie van die studie vandaag de dag nog geldt weet ik niet.

    Dat heeft mij enorm op de borst gestuit ! Wegwerpcultuur van zaken die prima werken ligt niet in mijn genen. Men kan nog zoveel allerhande argumenten voorleggen om de prijs te verechtvaardigen van het vloeibaar goud in leeskoppen, mij zal men nooit kunnen overtuigen dat het niet om zuivere afperserij gaat.
    Het is als voor de persoonsbelastingen! Veel geld voor weinig of geen return on investment, maar dat geld is zeker niet voor iedereen verloren.

    Navul-kits mogen dan nog goedkoper zijn het blijft een gepruts, zowel om bij te vullen als om de chipbeveiliging te omzeilen. Van zoveel gepruts ben ik ook al van teruggekomen. (Zucht...)

    Volgende printer moet ene zijn die het goedkoopste is per afdruk. Studies (als op die link) zijn dus steeds interessant om na te vorsen.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  7. De volgende gebruiker bedankt Merel voor deze nuttige post:

    theo2602 ( 3 May 2012)

  8. #6
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    5 April 2008
    Berichten
    1.016
    Bedankjes
    294
    Bedankt
    282 keer in 216 posts
    Inderdaad, na veel poeha enkele jaren terug, wordt over dat navullen nog weinig gesproken. Sukkelpartij om te vullen en vaak beschadiging van kledij of tafelkleed. Voor mijn vorige Epson gebruikte ik vaak cartridges die ik in Aldi kocht en dat werkte uitstekend, maar op zeker ogenblik gaf de printer het op. INKT???? Nu deed ik dat weer met cartridges van 123 inkt en spoedig weigerde de printer ze. Hun extra inhoud ging dus verloren. Het feit dat ze 'reinigingscasetten' verkopen zegt genoeg. Wat ik zocht was een programma waar ik ooit over hoorde dat er voor zorgde dat je de 'originele' casettes VOLLEDIG kon gebruiken. Nu las ik ergens dat het voldoende is om de casettes uit te nemen en terug te steken en dat de printer dan denkt dat het een nieuwe cartridge is. Zal dat bij gelegenheid testen.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Inkt printer
    Door dirk2 in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 15 November 2005, 12:22
  2. inkt voor inktpatronen
    Door mamsie754 in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 7 November 2005, 01:33
  3. probleem met epson printer
    Door preform in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 9 October 2005, 21:24
  4. inkt voor hp 3645
    Door stefun72 in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 18 May 2005, 19:18

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •