Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Gevorderd   Trax's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 June 2005
    Berichten
    324
    Bedankjes
    3
    Bedankt
    32 keer in 25 posts

    Videokaart gestopt door windows

    Hey iedereen,

    sorry voor de misschien vreemde titel van het topic, maar dat is wat er gebeurd is. Ik formatteerde gisteren mijn pc (zoals ik dat al 1000 keer gedaan heb) en installeer windows 7 ultimate opnieuw. Een routine klus.

    Nu ben ik 's avonds gewoon aan het werk op de pc (alles werkt perfect) tot plots mijn scherm veranderde in een soort 8-bit kleurenweergave. Na enig zoeken kwam ik in mijn apparaatbeheer uit bij de volgende fout: Windows has stopped this device because it has reported problems (Code 43)

    Na wat googelen blijkt dit een zeer vage foutmelding te zijn. Ik heb al vanalles geprobeerd, maar zonder resultaat. (Windows nog eens installeren, geen drivers, nieuwe drivers, oude drivers, pc van de stroom,...)
    (En alles van deze link, behalve hardware verwijderen: http://pcsupport.about.com/od/errorc...e-43-error.htm)

    Is er iemand die mij alsjeblieft ook maar iets kan helpen met dit probleem? Ik hoop echt dat mijn hardware niet kapot is. De kaart wordt nog steeds gedetecteerd dus ik hoop van niet... maar vrees ervoor. Het enige waar ik nog aan denk is die kaart er een keer uithalen en terug insteken, maar wat als dat niet werkt? :(

    Alvast heel erg bedankt!!

    Win 7 Ultimate
    Quadcore
    4GB RAM
    1TB HD
    NVIDIA GeForce 8800 GTX



    Laatst gewijzigd door Trax; 4 May 2012 om 08:53

  2. De volgende gebruiker bedankt Trax voor deze nuttige post:

    Mrjraider ( 5 May 2012)

  3. #2
    Up-to-date   cookiemonster's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Berichten
    14
    Bedankjes
    1
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    probeer je videokaart drivers op niew te installeren . ik denk dat het een driver probleem is.
    Je hoeft je kaart er niet uit te halen . gewoon je drivers opnieuw instaleren
    Je hebt nvdia ga naar hun website
    Laatst gewijzigd door cookiemonster; 4 May 2012 om 09:47

  4. #3
    Gevorderd   Trax's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 June 2005
    Berichten
    324
    Bedankjes
    3
    Bedankt
    32 keer in 25 posts
    Dat heb ik al eens gedaan. Meermaals zelfs. Staat ook in bovenste topic.

    Toch bedankt voor je reply!

  5. De volgende gebruiker bedankt Trax voor deze nuttige post:

    Mrjraider ( 5 May 2012)

  6. #4
    Games   Mrjraider's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 December 2010
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    857
    Bedankjes
    228
    Bedankt
    569 keer in 311 posts
    Probeer een oudere driver te zoeken voor deze kaart, ik had een soort gelijk probleem en een wat oudere driver voor de kaart was de oplossing.

    Hulp gevraag voor de gamesectie. Lijkt het je leuk om een steentje bij te dragen aan Minatica en heb je vooral een interesse in games en lijkt het je leuk hier wat over te schrijven? Stuur een Pm naar Compuchrisje.

  7. #5
    Gevorderd   Trax's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 June 2005
    Berichten
    324
    Bedankjes
    3
    Bedankt
    32 keer in 25 posts
    @Mrjraider

    Heb ik ook al geprobeerd...

  8. De volgende gebruiker bedankt Trax voor deze nuttige post:

    Mrjraider ( 4 May 2012)

  9. #6
    Games   Mrjraider's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 December 2010
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    857
    Bedankjes
    228
    Bedankt
    569 keer in 311 posts
    Hmmm merkwaardig.. Ik had ergens ooit eens gelezen dat als je Hardware acceleration uitzetten dat dat ook kon helpen heb alleen geen idee of dit ook daadwerkelijk helpen wil.

    Hulp gevraag voor de gamesectie. Lijkt het je leuk om een steentje bij te dragen aan Minatica en heb je vooral een interesse in games en lijkt het je leuk hier wat over te schrijven? Stuur een Pm naar Compuchrisje.

  10. #7
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts
    Waarom 1000 keer je pc formateren en alles opnieuw installeren? Op een gegeven ogenblik ga je eens problemen hebben om je windows te activeren.

    Eens je pc geïnstalleerd is maak je gewoon een image. Heb je nadien problemen, zet je de image gewoon terug. Het enige wat je moet doen is de update's van windows en andere programma's binnenhalen. Een image terug zetten duurt maximaal 30 minuten. Op die tijd is windows nog niet geïnstalleerd.

    Met een image ga je ook geen problemen hebben met je instellingen van bv je mailprogramma, je drivers, ...
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  11. #8
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Als routineuze formatteerder zou je zeker gewend moeten zijn om alvast je drivers te backuppen, DriverMax is hiervoor een ideaal progje.
    Wat ook kan helpen is het logboek van Windows, sectie hardware en misschien WinAudit.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  12. #9
    Geek   Peter.B's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Locatie
    harelbeke-west-vlaanderen
    Berichten
    2.390
    Bedankjes
    816
    Bedankt
    1.819 keer in 916 posts
    Eens je pc geïnstalleerd is maak je gewoon een image
    ik installeer ook altijd alles opnieuw.
    dit is een keuze die je maakt,vind ik.

    laat uw pc eens opstarten met een live cd linux (bvb ubuntu) welk beeld heb je dan?

    heb je een vga aansluiting op uw moederbord,monitor daar eens op aansluiten.


    dit zou 'k zelf wel niet doen maar voor de durvers: http://www.youtube.com/watch?v=T7um_...eature=related

  13. #10
    Games   Mrjraider's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 December 2010
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    857
    Bedankjes
    228
    Bedankt
    569 keer in 311 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter.B Bekijk bericht
    ik installeer ook altijd alles opnieuw.
    dit is een keuze die je maakt,vind ik.

    laat uw pc eens opstarten met een live cd linux (bvb ubuntu) welk beeld heb je dan?

    heb je een vga aansluiting op uw moederbord,monitor daar eens op aansluiten.


    dit zou 'k zelf wel niet doen maar voor de durvers: http://www.youtube.com/watch?v=T7um_...eature=related
    Die YT link inderdaad is een optie maar wel eentje die fout kan aflopen, zo heb ik ooit eens een moederbord gebakken

    Hulp gevraag voor de gamesectie. Lijkt het je leuk om een steentje bij te dragen aan Minatica en heb je vooral een interesse in games en lijkt het je leuk hier wat over te schrijven? Stuur een Pm naar Compuchrisje.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Reacties: 5
    Laatste bericht: 27 September 2010, 23:05

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •