Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    1 June 2012
    Berichten
    21
    Bedankjes
    3
    Bedankt
    11 keer in 6 posts

    2 vlekken op het scherm

    In een computerwinkel probeerde men mij een lcd scherm (niet led) te verkopen dat bovenaan 2 vlekken vertoond. Enkel zichtbaar wanneer je recht voor het scherm zit. Het lijken vlekken van thee, gemorst op een lichte handdoek die gewassen is maar waar de vlekken nog zichtbaar zijn.
    De optie's die ik krijg zijn
    -Een nieuw mat scherm (145 euro)
    *-Een glossy voor ca 80 euro (met een tegoed van 99 euro voor dat matte scherm)
    -een led lcd met adapter voor ca 140 euro

    Kunnen ze niet gewoon dat matte scherm herstellen/laten herstellen of is dit onmogelijk bij lcd?
    Indien onmogelijk, welke optie van bovengenoemde lijkt jullie het meest realistische? Het gaat over een Toshiba van ca 5 à 6 jaar, satelite P100 met XP, 512mb ram, nvidia geforce 7600 kaartje.
    De harde schijf is nog goed. Sentinel geeft nog 98% gezond. Maar 2 verplaatste sectoren wegens lichte slijtage. Mogelijk word deze schijf op termijn vervangen. Ik kan dat niet zeggen omdat het speelgoed eigendom is van mijn stiefdochter haar man.

  2. #2
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.838
    Bedankjes
    15.650
    Bedankt
    37.025 keer in 15.347 posts
    Als er op gemorst is met schoonmaakmiddel of iets dergelijks, is de coating aangetast. Die vlekken kunnen in het begin mss te tolereren zijn als er minder voor gevraagd wordt, maar ik denk dat je een monitor wel langer wil houden dan een jaartje en dan gaat het irriteren.
    Met glossy bedoel je die Crystal Bright zeker? Zou ik niet doen als je ook met kunstlicht of direct invallend zonlicht computert, want dan zie je geen barst (vlekken echter wel ). Als 5 euro het verschil zou maken, kocht ik gewoon een nieuw mat scherm, een led voor die prijs bestaat niet denk ik.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  3. #3
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    1 June 2012
    Berichten
    21
    Bedankjes
    3
    Bedankt
    11 keer in 6 posts
    Dat mat scherm tweedehands was 99 euro met 3 maand waarborg. Het zou herstelbaar zijn volgens een concurerend computerboer maar dan gaat het aldus hem richting 200 euro. Een nieuw kost 140 euro; dus dik 41 euro verschil. Er zijn ebaywinkels waar geschikte schermen te koop staan voor 71, 74 en 84 euro + port. Is dat een goede optie of niet? Men is nl bereid de 99 euro integraal terug te geven in contanten.
    Zitten 'niet onmiddelijk opgemerkte vlekken' in de waarborg bij tweedehandsschermen en kan ik me beroepen op deze garantie om druk te zetten en een nieuw scherm te eisen? (Ze zullen natuurlijk zeggen dat het scherm in goede staat vertrokken was.)

    *Ik speelde met het idee een tweedehandslaptop (17") op te kopen met mat scherm maar meestal is het dan glossy (blinkend)
    Laatst gewijzigd door oekandana; 15 June 2012 om 05:02

  4. #4
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.838
    Bedankjes
    15.650
    Bedankt
    37.025 keer in 15.347 posts
    Als op de factuur nog maar 'etalagemodel' staat, wordt verondersteld dat je de eventuele gebreken kent voordat je het aankocht. Ik weet dat €99 nog altijd bijna 4000 BEF is, maar voor die €41 meer heb je wel je wettige garantietijd als je een nieuwe aankoopt.
    Het mat tweedehandsscherm zou voor mij er al meteen afvallen, als er al onkosten bij betrokken zijn, want om een toestel nog maar binnen te brengen moet je al een som neertellen.
    Je scherm is iets waar je continu naar zit te kijken, je ogen zijn kostbaar, dus mag je die gerust een beetje verwennen.
    En ja die crystal bright is een 'nieuwtje' waar ik nog altijd het voordeel van niet gevonden heb, helaas is dat bijna bij alle laptops zo; of je zou in de duurdere klasse moeten gaan snuffelen.
    Dit is mijn mening hoor, jij doet met je ogen én je portemonnee wat je zelf wil

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  5. #5
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    1 June 2012
    Berichten
    21
    Bedankjes
    3
    Bedankt
    11 keer in 6 posts
    Voor mijn stiefdochter wil ik uiteraard een deftig scherm plaatsen. Dat mat scherm heeft enkel 2 vlekken bovenaan die zichtbaar zijn wanneer je er recht voor zit. Ik stond voor de toonbank, dus schuin achter de laptop. Dan kan je die noopit zien. Het is wel een genuine Philips LG scherm met de nodige stickers op de achterzijde dus voor de ogen zal het wel goed zitten. Er zijn in die winkel in okkazie tussen 10 en 15 glossy schermen op voorraad. i.p.v. 19 euro terugbetaling (80 ipv 99 euro voor glossy) koos ik om er wat ram bij te plaatsen. 512mb is toch wat krap voor een XP met sp3.
    In deze draad is het me vooral te doen over de regelgeving voor wat okkazieschermen betreft.
    Je uiteenzetting daarover is zeer duidelijk, bedankt vast voor deze info compuchrisje.

    Trouwens, ik betaal niets voor het binnen brengen bij deze man. Ik liet de laptop achter om het okkaziescherm even te laten aansluiten. Naast deze onkost van dit scherm zijn er geen verder oplopende kosten.
    Wat ik nog zou overwegen is dit scherm
    http://www.lcdtec.nl/ppc-scherm-lp17...FcRF3wodEQxv2Q
    Slechts 120 euro, port inclusief. Maar is het genuine of namaak? dat is de vraag maar weer he.

  6. De volgende gebruiker bedankt oekandana voor deze nuttige post:

    compuchrisje (17 June 2012)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. strepen op het scherm
    Door Qbek in forum Grafische kaarten & monitors
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 16 November 2009, 11:49
  2. explorer verschijnt constant op het scherm
    Door Medic in forum Windows
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 22 May 2009, 20:37
  3. Wat te doen met volgend bericht op het scherm ?
    Door Phil O'Sophe in forum Malware
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 15 April 2009, 18:21

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •