Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19

Discussie: MP4 of AVI

  1. #1
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    5 April 2008
    Berichten
    1.016
    Bedankjes
    294
    Bedankt
    282 keer in 216 posts

    MP4 of AVI

    Ik denk dat ik een knuppel in het hoenderhok werp, want nergens op Google vind ik een duidelijk antwoord, zelfs geen beoordeling. Om van mijn videorecorder naar PC te gaan gebruikte ik een Video2PC toestelletje van Trust. Resultaat als ik het afspeelde met Windows Mediaplayer, een klein beeld. Als ik het binnen nam met Studio (Pinacle) duurde het bijna het dubbel dan bij een normaal AVI bestand. Uiteindelijk kon ik er dan een AVI bestand van maken. Daarna vond ik een oplossing om het van mijn videorecorder, naar een HD/DVD recorder, dan naar mijn digitale camera en zo naar PC te gaan. Dan kreeg ik dadelijk een AVI bestand dat, naar mijn mening, veel beter van kwaliteit en beter te bewerken is. En nu de knuppel: is AVI beter dan MP4 of niet? Kan men dat technisch bewijzen?
    Laatst gewijzigd door theo2602; 29 July 2012 om 12:35

  2. #2
    Entertainer   Phil O'Sophe's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 December 2005
    Locatie
    Temse
    Berichten
    5.348
    Bedankjes
    28.147
    Bedankt
    21.632 keer in 9.254 posts
    Het is toch algemeen gekend dat AVI veel beter te bewerken is dan MP4.

    zie ook eens hier theo:
    mp4




    Het waarom van de dingen zijn de dingen zelf

  3. De volgende gebruiker bedankt Phil O'Sophe voor deze nuttige post:

    theo2602 (29 July 2012)

  4. #3
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    5 April 2008
    Berichten
    1.016
    Bedankjes
    294
    Bedankt
    282 keer in 216 posts
    Wat bewerken betreft, dat is ook te merken, maar de grote struikelblok: is de kwaliteit minder? Of heeft dat iets te maken met welk programma men dat omzet. Als ik vanuit Pinacle een filmpje in MP4 maak is de kwaliteit ronduit slecht!

  5. #4
    PC-Freak   Fakke_Berto's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 June 2005
    Berichten
    1.319
    Bedankjes
    934
    Bedankt
    943 keer in 643 posts
    Kwaliteit heeft niet direct iets te maken met het formaat. Het is de resolutie die een rol speelt. Als je van plan bent om films te bewerken in vb Pinnacle en het daarna op een dvd te branden, capture je die filmpjes best in avi met een resolutie van 720x576 als dat mogelijk is. Dat is het standaardformaat voor dvd. Gebruik daarbij een codec voor compressie, anders zijn de bestanden veel te groot. Avi is het gemakkelijkst te bewerken met videosoftware. Ik weet niet welke software je gebruikt om te capturen, waarschijnlijk software die bij het apparaatje zat. Hopelijk kan je daar je resolutie en compressie mee instellen.
    Suc6.

  6. #5
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts
    Ik heb hier ook een gelijkaardig toestel liggen. De mijne is van het merk ZOLID. Het is wel lang geleden dat ik het gebruikt heb, maar ik weet dat er verschillende instelmogelijkheden zijn. Ik gebruik het programma dat bij dat stickje geleverd werd (ArcSoft ShowBiz DVD). Het is inderdaad even zoeken naar de juiste instelling, maar eens je die weet hoef je daar geen zorgen meer over te maken. Het zijn die instellingen die Fakke_Berto aanhaalt.

    Dat het bij Studio veel langer duurde kan ik haast niet geloven. Als je een film converteert heeft het programma denkelijk evenveel tijd nodig dan dat de film duurt.

    Ik verplaats ook even je post naar Audiovisueel, daar hoort je vraag beter thuis.
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  7. De volgende gebruiker bedankt Baloeke voor deze nuttige post:

    Phil O'Sophe (31 July 2012)

  8. #6
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    5 April 2008
    Berichten
    1.016
    Bedankjes
    294
    Bedankt
    282 keer in 216 posts
    Baloeke ik heb al tientallen films binnen gepakt (om niet te zeggen honderden), dus ik weet zeker wat het verschil is. En inderdaad normaal een AVI bestand binnen pakken duurt uiteraard exact zolang als de film is. In dit geval laadde ik nu dat MP4, dat ik al binnen nam met dat Trust toestel, om er een AVI bestand van te maken en dat duurde dus veel langer!
    Wat het Trust toestel betreft, in geen enkele handleiding vond ik iets om bv in AVI binnen te pakken. De meegeleverde is, zoals gewoonlijk, een lachertje, maar ook de uitgebreide op het net geeft die mogelijkheden niet. EN Fakke Berto, ik dacht dat ik wel duidelijk schreef dat ik Pinnacler Studio gebruik. Studio 9 om binnen te pakken en Studio 14 om te bewerken omdat het meer mogelijkheden biedt dan studio 9. Voor binnen pakken zijn er meer problemen met studio 14 zoals de meeste gebruikers wel weten. Bij 9 kan je de bron instellen, 14 zoekt de bron en dat faalt nogal eens.

  9. #7
    PC-Freak   Spoorzoeker's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    in een huis met een dak er op
    Berichten
    1.537
    Bedankjes
    118
    Bedankt
    786 keer in 613 posts
    Wat doe je moeilijk ?
    Vanuit je Harddiskrecorder branden op dvd en dan binnenhalen in je pc.
    Lijkt me betere kwaliteit dan via je camera.
    De schuld ligt nooit bij jezelf, maar altijd bij een ander.

  10. #8
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    5 April 2008
    Berichten
    1.016
    Bedankjes
    294
    Bedankt
    282 keer in 216 posts
    Hoe kan dat nu Spoorzoeker? Tenslotte blijft die videorecorder analoog, als ik dan eerst van mijn videorecorder naar DV ga en dan naar de PC is er toch twee keer verlies? Digitale opnamen geen probleem langs 1394. Overigens wordt het wel prijzig als je eerst op DVD moet branden, dan naar PC gaan en dan terug op DVD moet branden?

  11. #9
    PC-Freak   Spoorzoeker's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    in een huis met een dak er op
    Berichten
    1.537
    Bedankjes
    118
    Bedankt
    786 keer in 613 posts
    naar een HD/DVD recorder, dan naar mijn digitale camera en zo naar PC
    Volgens mij schrijf je toch zelf dat je het naar een HDrecorder copieert ?
    En je kunt toch ook editten op je hdrecorder ?, gaat nog makkelijk ook.
    Brand het desnoods op een DVD-RW, kost het je ook geen schijven.
    Of gebruik RAM-disken, zoals onze recorder kan. Gaat nóg sneller en ook digitaal.
    De schuld ligt nooit bij jezelf, maar altijd bij een ander.

  12. De volgende gebruiker bedankt Spoorzoeker voor deze nuttige post:

    theo2602 (31 July 2012)

  13. #10
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    5 April 2008
    Berichten
    1.016
    Bedankjes
    294
    Bedankt
    282 keer in 216 posts
    Om de een of andere reden kan ik noch schrijven noch lezen van of naar een DVD RW. NERO zegt nochtans dat de schrijver er voor geschikt is. Voor de rest ging mijn vraag alleen over AVI of MP4 en daar heb ik weer geen duidelijk antwoord op gekregen, maar dat vind je nergens.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Converteren AVI naar MP4 formaat
    Door Bougey in forum Audiovisueel
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 15 July 2008, 23:11
  2. mp4 naar avi
    Door juniorke in forum Audiovisueel
    Reacties: 14
    Laatste bericht: 1 February 2006, 21:36
  3. Shinco Multimédia MP4 PMP-1700
    Door Lenka in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 23 May 2005, 00:24

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •